راهنمای هزینه و دریافت «ویزا بلند مدت اوکراین» در تهران

راهنمای هزینه و دریافت «ویزا بلند مدت اوکراین» در تهران

ویزا بلند مدت اوکراین برای متقاضیان سفر به این کشور به منظور تحصیل و تجارت و ورود متعدد، مورد نیاز است و شرایط و مدارک و هزینه های متفاوتی نسبت به ویزا کوتاه مدت و ترانزیتی اوکراین دارد. اگر شما هم قصد سفر بلند مدت به اوکراین به منظور اقامت یا تحصیل و کارآفرینی در این کشور زیبا و قدیمی جنوب اروپا دارید، توصیه میکنیم با گزارش امروز سرویس دانستنی های روزیاتو همراه باشید.

توجه داشته باشید که بر خلاف رژیم لغو روادید ایران با گرجستان، آذربایجان، صربستان، ترکیه و مالزی و کشورهای دیگر جهان، برای سفر به این کشور نیاز به اخذ روادید هستید و صدور آن به نسبت دریافت روادید شنگن (‌که این روزها از طریق کارگزاری VFS Global در پالادیوم تهران صورت می گیرد)، آسان تر است.

برای دریافت خدمات اقامت در اوکراین و اخذ پذیرش تحصیلی در اوکراین و ثبت شرکت در این کشور، از خدمات موسسه مهاجرتی اوکرانیا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. اینستاگرام موسسه در این لینک در دسترس است.

شرکت اوکراینا  آماده ارائه خدمات و مشاوره قانونی و دقیق در خصوص اخذ اقامت کشور اوکراین ، مهاجرت به اوکراین ، پاسپورت اوکراین ،  اخذ ویزای اوکراین ، اخذ ویزای تحصیلی ،  خرید و فروش مسکن و ملک ، سرمایه گذاری در اوکراین و خدمات حقوقی شامل ثبت شرکت در اوکراین و … است.

در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند اوکراینی در خارج از مرز های اوکراین داشته باشید، صحت این ازدواج بر اساس قانون اساسی اوکراین در خصوص حقوق فردی بین المللی بررسی می شود و سپس میتوانید از طریق سفارت اوکراین در تهران، مدارک و درخواست خود را تسلیم سفارت کرده تا نسبت به صدور روادید بلند مدت برای شما اقدام شود.

هم چنین اگر قصد سرمایه گذاری در اوکراین دارید، در صورتی که مبلغ سرمایه گذاری شما، کف اعلامی (حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا) را داشته باشد میتوانید برای دریافت روادید بلند مدت و کسب اقامت دائم اوکراین اقدام کنید.

با ما همراه باشید.

اوکراین
سفارت اوکراین در تهران همه اطلاعات مورد نیاز اقامت دائم و بلند مدت این کشور را در اختیار شما قرار می دهد: http://iran.mfa.gov.ua/fa

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید تیپ Д اوکراین ( روادید بلند مدت):

۱_کپی به تایید رسمی رسیده ی اجازه کار فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت، صادره از سوی اداره دولتی کار یا به نیابت از آن، صادره از سوی اداره کار جمهوری خودمختار کریمه، اداره های کار استانی یا اداره کار شهر های کی یف و سواستوپول؛

۲_کپی رای صادره در خصوص اعطای اجازه مهاجرت، صادره از سوی نهاد کشوری یا شعبات اداره دولتی مهاجرت؛

۳_اجازه نامه ی صادره از سوی وزارت امور خارجه اوکراین در خصوص صدور روادید برای اعضای خانواده فردی که از عنوان پناهنده به اوکراین برخوردار است؛

۴_اصل دعوت نامه تحصیلی  و همچنین از تاریخ ۱۵ نوامبر الی ۱۵ آگوست_ تقاضانامه ی وزارت آموزش و علوم، ورزش و جوانان در خصوص انجام همکاری لازم در صدور روادید؛

۵_دعوت نامه ی نهاد های دولتی، شرکت ها و سازمان هایی که دریافت کننده برنامه مساعدت فنی بین المللی هستند؛

۶_دعوت نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت  نهاد دولتی ای، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت بلند مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی.

۷_دعوت نامه شعبه، زیر مجموعه، نمایندگی یا سایر مراکز تشکیلاتی سازمان های مدنی( غیر دولتی) کشور های خارجی به ثبت رسمی و قانونی رسیده در اوکراین.

۸_دعوت نامه نمایندگی های موسسات اقتصادی به ثبت قانونی و رسمی رسیده و مورد تایید وزارت توسعه اقتصادی و تجارت .

۹_دعوت نامه شعبات یا نمایندگی های بانک های خارجی به ثبت قانونی رسیده در اوکراین.

اوکراین
اطلاعات حقوقی درباره اقامت دائم اوکراین و سرمایه گذاری در اوکراین و ازدواج با تبعه اوکراین را از سایت هیات وزیران اوکراین مشاهده کنید:‌https://www.kmu.gov.ua/en

۱۰_تقاضانامه موسسات اطلاع رسانی جمعی( خبر گزاری ها) خارجی، ضمن هماهنگی با کمیته دولتی رادیو و تلویزیون اوکراین؛

۱۱_مدرک صادره از سوی ارگان سازماندهی کننده و برگزار کننده مسابقات بین المللی در این کشور.

۱۲_درخواست نامه نهاد های دولتی اجرایی یا سازمان های بین المللی در خصوص صدور روادید برای کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک و دوایر کنسولی، سازمان های بین المللی . نمایندگی های شان، که به منظور اقامت بلند مدت با هدف انجام وظایف اداری سازمانی به اوکراین سفر می نمایند و هم چنین برای اعضای خانواده های شان؛

۱۳_تقاضانامه نهاد دولتی مسئول اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی، علمی و داوطلبانه، که برای شرکت در آنها فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین سفر می نماید یا تقاضانامه سازمان های داوطلب به ثبت رسمی رسیده یا مدرکی دال بر در ازدواج به سر بردن با یک شهروند.

۱۴_مدرکی که نسبت خانوادگی با فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیتی که از گواهی اقامت دائم یا موقت اوکراین برخوردار است را به اثبات برساند( مدارک صادره از سوی نهاد های ذیصلاح خارجی، در صورتی که در قانون اساسی اوکراین و معاهدات بین المللی اوکراین به طور دیگری لحاظ نشده باشد، باید به تایید رسمی و محضری رسیده و همراه با ترجمه رسمی شده آنها به زبان اوکراینی تحویل داده شوند. در صورت نبود امکان ترجمه به زبان ukranian، ترجمه انگلیسی مدارک مذکور نیز پذیرفته می شود)، کپی گواهی اقامت دائم یا موقت در این کشور و مدرکی بر اساس نمونه تعیین شده که دال بر استطاعت مالی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به منظور تامین و نگهداری از افراد خانواده خود در این کشور باشد؛

۱۵_سایر مدارک، در صورتی که در معاهدات بین المللی اوکراین لحاظ شده باشد.

در صورت نیاز، متصدی نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی می تواند فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت را، که درخواست صدور روادید دارد، برای انجام مصاحبه ی اضافی فرا بخواند و  تقاضای مدارک جانبی دیگری را نماید که هدف فرد متقاضی از سفر به اوکراین را تصریح می دارند.

تاریخ اعتبار روادید کوتاه مدت و بلند مدت 

تاریخ اعتبار روادید ها بر حسب تیپ شان:

  1. В( روادید ترانزیتی)_ مدت زمان تعیین شده در مدارک که دلیلی برای صدور روادید است، اما حداکثر تا یک سال؛
  2. С( روادید کوتاه مدت)_ شش ماه یا مدت زمان تعیین شده در مدارک که دلیلی برای صدور روادید است، اما حداکثر تا پنج سال؛
  3. Д( روادید بلند مدت)_ ۴۵ روز که ۱۸۰ دلار هزینه دارد.

روادید های چند باره( مولتی) با تاریخ اعتبار بیش از یک سال در شرایطی صادر می شوند که در طی دو سال اخیر، فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت از روادید چند باره ی یکساله استفاده کرده باشد و همچنین مقررات را نقض نکرده باشد و ضمنا دلیلی برای صدور چنین روادیدی موجود باشد.

آدرس و تلفن و پست الکترونیک سفارت اوکراین در ایران

  • نشانی سفارت در  تهران: تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک ۱۰
  • نحوه دسترسی: از  طریق مترو ایستگاه شهید حقانی یا اتوبوس BRT  خیابان ولیعصر به میدان ونک بروید.
  • تلفن سفارت در تهران: ۲۲۷۲۲۶۵۸ (۰۲۱)
  • فکس سفارت در تهران: ۲۲۳۹۷۲۹۲
  • پست الکترونیک سفارت در تهران: emb_ir@mfa.gov.ua
  • وب‌سایت سفارت در تهران: iran.mfa.gov.ua
  • ساعت کاری (پذیرش کنسولی) سفارت در تهران: روزهای یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه
  • تحویل دادن مدارک : ساعت ۹ تا ۱۳
  • تحویل گرفتن مدارک: ساعت ۱۶ تا ۱۷

توجه داشته باشید که صدور روادید تضمینی سفر و ویزا کوتاه مدت و فوری، طبق شرایطی خاص برای متقاضیان صادر می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پست الکترونیک سفارت اوکراین یا تلفن کنسول در تهران، پرسش های خود را مطرح کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود