چگونه معلم شویم؟ ضوابط عمومی و اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

حداقل سن و مدرک تحصیلی برای معلم شدن چقدر است؟

چگونه معلم شویم؟ ضوابط عمومی و اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

چگونه معلم شویم؟ شرایط عمومی و شرایط اختصاصی معلم شدن چیست؟ سالانه چند هزار نفر استخدام آموزش و پرورش می شوند؟

وزارت آموزش و پرورش، بزرگ ترین وزارت خانه ایران است  و بیش از یک میلیون کارمند و معلم زحمتکش دارد که به بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر کشور خدمت میکنند. درصد قابل توجهی از کارکنان دولت را کارمندان وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده و از جهاتی، مهم ترین وزارتخانه ایران به شمار می رود که کار تربیت انسان ها تا سن ۱۸ سالگی بر عهده آن نهاده شده است.

برای کسانی که عشق دبیری و معلم شدن را دارند، شرایط عمومی و اختصاصی وضع کرده است که اطلاع از آن برای علاقمندان اهمیت دارد. اگر قصد دارید در سال جدید یا سال های بعد به کسوت شریف و مهم معلمی وارد شوید، توصیه میکنیم ضمن مطالعه این گفتار سرویس دانستنی های روزیاتو، جدید ترین اطلاعات را از سایت وزارت آموزش و پرورش اخذ کنید.

برای معلم شدن از طریق آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی، به سایت سازمان سنجش  (sanjesh.org) مراجعه کرده و در زمان مقرر ثبت نام کنید.

با ما همراه باشید و نظرات خود را درباره تجربه معلم شدن و استخدام در آموزش و پرورش با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه معلم شویم؟
سایت وزارت اموزش و پرورش: http://www.medu.ir

شرایط عمومی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  •  داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی
  • داشتن حداکثر ۳۰ سال سن
  •  انجام خدمت دوره ضرورت
  •  داشتن سلامت جسمی و روانی
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  •  نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • عدم وجود هر گونه ممنوعیت استخدام در دولت
  • عدم مشمول نیروهای بازخریدی دستگاه های اجرایی
  • برای مدرک تحصیلی ارشد و دکترا حداکثر سن ۴۵ سال است.
  •  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده قانون اساسی
چگونه معلم شویم؟
سایت دانشگاه فرهنگیان شرایط جدید معلم شدن را در اختیار علاقمندان قرار می دهد:‌http://te.cfu.ac.ir

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

شرایط اختصاصی برای معلم شدن، در زیر آمده است که مهم ترین آن، گذراندن موفق دوره یکساله مهارت آموزی است.

  •  دوره یکساله مهارت آموزی

این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود اجرا میشود.

  • محل خدمت

یک منطقه آموز شی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و ا شتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

  •  امتیازات و سهمیه های قانونی

سهمیه های استخدامی استانهای ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و کرمان به نیروهای بومی هر یک از استان های مورد نظر اختصاص دارد. در این استان ها در صورت کسب حد نصاب داوطلبان، افراد بومی شهرستان با ضریب ۴/۱ و داوطلبان سایر شهرهای استان با ضریب ۲/۱ در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی، محاسبه خواهد شد.

شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی

  •  شرط اصلی: استناد مجوز شماره ۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموز شی در آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند.
  • رشته های هنرآموز و استاد کار: رشته های شغلی دبیر، آموزگار( و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی )رشته های شغلی هنرآموز و استادکار است.
  • دوره مهارت آموزی: کلیه پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
  •  هزینه دوره مهارت آموزی: بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
  • شرایط دوره مهارت آموزی: شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) اعلام خواهد شد.
  • انتشار اسامی قبول شدگان دوره مهارت آموزی: رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مذکور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی ر شته های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یک ساله مهارت آموزی می باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی پیگیری نموده و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار – دبیر نیز از طریق پایگاه دانشگاه فرهنگیان یپگیری نمایند.
  • سنوات خدمتی: مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شدد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی مذکور دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نمی باشد.
  • محل مهارت آموزی: محل مهارت آموزی دوره یکساله، بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایح قطعی تعیین خواهد شد.  تغییر محل تحصیل با موافقت مبداء و مقصد و صرفاً در صورت وجود ر شته شغلی با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • ۲ مدرک مهارت آموزان: مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL بوده در غیر صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مذکور را ارائه نمایند.
  • اسکان: دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه قبول شدگان آزمون ندارند. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.
  • سهمیه عشایر: سهمیه های مربوط به آموزش و پرورش عشایری بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن دوره یکساله دوره مهارت آموزی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

 شرایط پزشکی علاقمندان به استخدام در وزارت آموزش و پروش

برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش میبایست شرایط پزشکی و جسمانی خاصی داشته باشید که برای مدت ها مورد بحث و جدل رسانه ها و مجلس بود. اطلاعات جدید را از وزارت خانه بگیرید.

  • بیماریهای چشم

نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از اصالح با عینک و نداشتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک و فقدان هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم و فقدان دوربینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم و فقدان ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه. برای ر شته های آموزش ابتدایی و رشته های هنر و رشته هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است، استخدام ممنوع است و در بقیه رشته ها منعی ندارد.

  •  نابینایی در یک چشم

بیماریهای که براساس تشخیص پزشک مانع انجام وظیفه حرفه ای باشد منع استخدامی دارد. هم چنین کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد. داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود.

تذکرات مهم برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش

  • محل استخدام: محل خدمت مستخدمین پیمانی این آزمون در پیمان نامه قید می گردد چنانچه اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقا ضا داوطلب در زمان صدور حکم استخدام نیازی به رشته/جنس پذیرفته شده در محل خدمت انتخابی در این دفترچه را ندا شته با شد، اداره کل مربوط محل جدید خدمت فرد را بر اساس نیاز، از بین مناطق آموزشی مورد نیاز مشخص خواهد نمود و داوطلب ملزم است در محل تعیین شده اشتغال به خدمت داشته باشد.
  • مدرک تحصیلی: متقا ضیان شرکت در مشاغل استادکاری، میباید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته، مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.
  • حسن شهرت: برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخالق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.
  • دوره یکساله:  گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط.
  • تغییر منطقه محل خدمت:  تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده ، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایط(تاهل)، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و .. ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.
  • قبول شدگان نهایی:  پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند، قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام بسپارند و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

برای معلم شدن ۲ راه دارید. یا از طریق کنکور سراسری رشته های دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه شهید رجایی را انتخاب کنید و پس از ۴ سال، استخدام آموزش و پرورش شوید یا از طریق آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور که سالانه یک بار در نیمه دوم سال برگزار می شود، شرکت کنید و کد رشته شغل های وزارت آموزش و پرورش در ۳۱ استان کشور را انتخاب کنید. مدرک تحصیلی شما باید با کد رشته شغلی مورد نظر، هم خوانی داشته باشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۴۳ نظر

ورود

  • محمدرضا بهمن ۸, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید…ببخشید ی سوال داشتم من ۱۹ سالمه و اینکه میخام در رشته زبان انگلیسی شروع ب فعالیت کنم ب این رشته علاقه دارم و امسال میخام مدرک ایلتسم رو بگیرم اما میخام دانشگاه برم ولی چون ازدواج کردم امکانش نیست شهر دیگه برم میخام دانشگاه پیام نور برم ولی از هر کی پرسیدم میگن دانشگاه پیام نور خوب نیس سطح دولتی بالاتره وقتی ام بخای استخدام شی اگه مدارس دولتی باشه باید دانشگاه تربیت معلم رفته باشی ولی واسه غیر انتفاعی میشه مدرک پیام نور باشه بعضی ها میگن فر۳ی نداره مدرک کدوم دانشگاه باشه ازمون استخدامی میدی شاید پذیرفته شی ک اونم اولویت با خانواده شهدا و …میشه راهنماییم کنید من میخام هم وقت بزارم هم هزینه کنم بالاخره چهار سال باید تحصیل کنم تا لیسانس بگیرم لطفا راهنماییم کنید ک اگه شرایط واسه استخدام شدن در مدارس از طریق دانشگاه دولتی بهتره من واسه کنکور بخونم اما شنیدم ک میگن میشه یکی دو ترم در پیام نور خوند بعد کنکور داد و اون دروس خونده شده رو تطبیق داد…ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی سردرگم..درضمن متاهلم هستم…ولی زبانم خوب و قویه…????

    • عابدی اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹

      باسلام من بامدرک دیپلم کامپیوتر میتوانم معلم ابتدایی شوم؟ شرایطش چیه؟

    • Sepideh دی ۱۵, ۱۳۹۹

      سلام خبر نداربد ازمون بعدی اموزش پرورش کی هست؟

    • سمانه مرداد ۷, ۱۴۰۰

      سلام… اصلا فرقی نداره تو کدوم دانشگاه تحصیل کرده باشی مهم آزمون استخدامیه که با نمره بالا قبول بشی و بعد تو مصاحبه قبول بشی… اتفاقا خاله من تو دانشگاه پیام نور درس خوند و هیچ سهمیه ای نداشت و قبول شد بقیه اش همه بهانه و توجیحه موفق باشید.

  • اطمینان بهمن ۸, ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر
    آیا بعداز قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و گذراندن دوران ۱ساله‌.برای تدریس ۵ سال به مناطق محروم اعزام میکنن یا حق انتخاب دیگری هست؟!

    • علی زمانی بهمن ۸, ۱۳۹۸

      بستگی به کد شغل محل انتخابی شما دارد

    • عابدی اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹

      باسلام من بامدرک دیپلم کامپیوتر میتوانم معلم ابتدایی شوم؟ شرایطش چیه؟

      • معصومه مرداد ۲۳, ۱۳۹۹

        سلام تونستین معلم بشین شرایطش چیه

  • علی اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

    سلام ، سوالم اینه که بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره ۴ ساله معلمی بدون داشتن کارت پایان خدمت هم استخدام آموزش و پروش در میایم یا بعد از دوره ۴ ساله باید بری سربازی و بعد استخدام میشی؟

    • علی زمانی اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

      بله. نیازی به کارت پایان خدمت نیست.احتمالا دوران خدمت در آموزش و پرورش، سرباز معلم خواهید بود.

      • یعقوبی تیر ۲۷, ۱۳۹۹

        سلام؛من مدرک کارشناسی مترجمی زبان دارم ؛میتونم تو آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنم؟؟

    • محبوبه مرداد ۳, ۱۳۹۹

      کسی که دانشجوی دانشگاه تربیت معلم یا همون فرهنگیان میشه از سربازی معاف هست.

  • علی اسفند ۱۸, ۱۳۹۸

    یعنی حتما باید دوره خدمت سربازی گذرونده بشه و نمیشه بدون کارت پایان خدمت بعد از دوره دانشگاه فرهنگیان معلم شد؟

    • علی زمانی اسفند ۱۸, ۱۳۹۸

      خیر.مگر قبولی در کنکور سراسری در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که شرایط سنی داره

      • عالیه آذر ۹, ۱۴۰۰

        سلام .من لیسانس جامعه شناسی و ارشد روان شناسی دارم .میتونم برای هر دو گرایش آزمون بدم؟؟لطفا برام ایمیل کنید .من دوست دارم روانشناسی تدریس کنم

  • وحید فروردین ۱۲, ۱۳۹۹

    من ۱۵ سالمه از همون اول عاشق معلمی بودم یعنی می شه منم به ارزوم برسم؟؟؟

  • محمد فروردین ۲۶, ۱۳۹۹

    سلام ازرشته حسابداری دانشگاه هم می شوددبیرشد؟

    • علی زمانی فروردین ۲۶, ۱۳۹۹

      بله

      • محمد فروردین ۲۷, ۱۳۹۹

        چه جوری معلم میشن شرابطش چیه

        • علی زمانی فروردین ۲۷, ۱۳۹۹

          ۲ راه داری: شرکت در کنکور سراسری و دیگری آزمون مشترگ فراگیر دستگاه های اجرایی

          • مهسا فروردین ۲۹, ۱۳۹۹

            سلام وقتتون بخیر
            من کارشناسی ناپیوسته حسابداریم ترم دو
            چجوری میتونم برای دبیری تو آزمونش شرکت کنم؟
            ممنون میشم جوابتونو برام جیمیل کنید

          • مهسا رحیمی اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹

            سلام من کارشناسی ناپیوسته گرافیک هستم چطوری میتونم برای دبیری توی آزمونش شرکت کنم و اینکه زمان ثبت نامش کی هست اگه میشه جوابو برای من ایمیل کنید

    • سید مهدی شمسی اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹

      سلام خسته نباشید من عاشق معلم شدن هستم ۱۵ سالمه ولی خیلی دوست دارم معلم بشم نیاز به یه مشاور خوب دارم کسی میتونه کمکم کنه

  • عابدی اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹

    سلام من مدرک دیپلم کامپیوتر دارم میتوانم با مدرک دیپلم معلم بشوم؟ شرایطش چگونه هست؟

  • s اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹

    سلام .ببخشید بنده یک سوال داشتم.
    من ترم ۶ زبان فرانسه از یکی از دانشگاه های دولتی هستم و بسیار علاقه دارم که بعد از اتمام تحصیلات در اموزش و پرورش استخدام شوم .متاسفانه رشته زبان فرانسه در استخدامی های اموزش و پرورش نیست.
    آیا راهی هست که وارد آموزش و پرورش شد؟
    ایا معدل تاثیری داره؟چون من تا این ترم معدل الف هستم و زبان انگلیسی هم در سطح advance هستم.
    ممنون از پاسخ‌گویی شما

    • حسین مهر ۱۸, ۱۳۹۹

      سلام.خیر. فقط رشته های زبان انگلیسی. دبیری زبان. اموزش زبان. مترجمی. زبان و ادبیات انگلیسی

  • نگار اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹

    سلام من ترم آخر رشته مهندسی برق از دانشگاه دولتی هستم اما خیلی به تدریس درس ریاضی علاقه دارم میخواستم بدونم که باید چیکار کنم ؟میشه لطفا منو راهنمایی کنید ؟

  • ایمان اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشد. من فوق دیپلم برق و لیسانس مدیریت تلفیقی دارم وبه تدریس مهارت اموزی علاقه زیادی دارم باید چیکار کنم از کجا شروع کنم

  • سید مهدی شمسی اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشید من عاشق معلم شدن هستم ۱۵ سالمه ولی خیلی دوست دارم معلم بشم نیاز به یه مشاور خوب دارم کسی میتونه کمکم کنه

  • یوسفی خرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    سلام.مدرک تربیت معلم قران دارم .میشه با این مدرک معلم ابتدایی بشم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

  • Daneshju خرداد ۱۶, ۱۳۹۹

    سلام من مدرک کاردانی طراحی دوخت دارم و درحال تحصیل مدرک کارشناسی هستم مدرک دیپلم هنرستان همین رشته رو هم دارم میتونم باهمین مدرک کاردانی دبیر رشته خودم بشم؟؟

  • Gjj خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه من به دبیری علاقه مندم خواستم بپرسم رشته تجربی برای دبیری بهتر و راحت تره یا ریاضی ؟کدومشون مناسب تره؟

  • مهدی تیر ۷, ۱۳۹۹

    سلام بامدرک لیسانس عمران میشه معلم شد

  • فرزانه تیر ۸, ۱۳۹۹

    من ادبیات خواندم می‌توانم برای معلیمی ثبت نام کنم؟

  • مانیا تیر ۱۵, ۱۳۹۹

    میشه اول در دانشگاه زیست شناسی خوند و بعد معلم شد؟ برای معلم شدن حتما باید بریم دانشگاه تربیت معلم؟؟!

  • اعظم حاجی کریم تیر ۲۷, ۱۳۹۹

    باسلام،اینجا فقط شرایط استخداموگفتین، اما راجع به اینه چجوری،وکجا باید ثبتنام کنیم چیزی نگفتین،من سالهاست درحسرت معلم شدن دارم میسوزم،مدرکم لیسانسه،
    خواهشا جواب بدین

    • علی زمانی تیر ۲۷, ۱۳۹۹

      یعنی شما اینقدر بی حوصله مطالب را مرور میکنی؟ قشنگ لینک دادیم. گفتیم برای ثبت نام به کجا مراجعه کنید 🙂 فارسی بود 🙂
      عجیبه برای بنده که عده ای لحظه شماری میکنند برای معلم شدن (حقوق ماهی ۲-۳ میلیونیّ!!)
      مدرک رو ببرید بالا. شغل خوب پیدا کنید. عاشق معلمی هستید، به جای مدرسه ابتدایی، در دانشگاه درس بدهید و حسرت به دل چیزی هم نباشید
      خواهشا جواب هم دادیم
      الان وقت عمل است . 😉

  • Mohmmad شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

    عالی بود

    • مبینا مهر ۱۲, ۱۳۹۹

      ایا میشه با رشته گردشگری معلم شد ؟

  • زهرا شهریور ۲۰, ۱۳۹۹

    سلام من بخاطر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان نمیتونم رشته تربیت معلم رو بخونم راه دیگه ای واسه معلم شدن وجود نداره؟؟؟

  • سلام ببخشید من لیسانس ادبیاتم آموزگار ابتدایی میشه ثبتنام کنم ؟واینکه چندتا کد رشته میشه زد توروخدا جواب بدین خیلی درگیرجوایم شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

    مرضیه

  • حسین مهر ۱۸, ۱۳۹۹

    سلام. بله

  • نرگس مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    سلام دلتون خوشه چه آزمونی اخه از منطقه ای که من هستم یک نفر خانم یک نفر اقا میگیرن اون یک‌نفرم با سهمیه۲۵٪هست
    خب میخوایین نگیرین نگیرین چرا با برگزاری ازمون امید واحی میدین چی بگم اخه…

  • سلام چیشد ؟تونستی معلم شی؟ آبان ۱۰, ۱۳۹۹

    چیشد تونستی معلم بشی؟

  • آیا امسال سال ۹۹ آخرین سال برگزاری این ازمون است؟ آبان ۲۱, ۱۳۹۹

    ازمون خوبیه اگر ادامه داشته باشه

  • Kameli آبان ۲۳, ۱۳۹۹

    سلام روزتون بخیر آیا با دیپلم تجربی هم میشه معلم شد اقای زمانی؟؟؟

  • ? آذر ۱۵, ۱۳۹۹

    سلام من لیسانس برق و ارشد مدیریت دارم اما میخوام معلم بشم آیا راهی هست؟ نمیشه کنکور سراسری شرکت کنم برا دانشگاه فرهنگیان؟ شرط سنی داره؟

  • Zahra بهمن ۳, ۱۳۹۹

    سلام من رشته حسابداری هستم کارشناسی ترم دو اینکه میخواستم ببینم میتونم معلم هنرستان بشم یا نه یا استاد دانشگاه .خیلی به معلمی علاقه دارم میشه راهنمایی کنید چه دروسی رو بخونم واینکه ماده جدید اومده من رشته ام فنی بوده میتونم انتقالی بگیرم برا دانشگاه شهید رجایی تهران اخه گفتن فقط از این طریق معلم میگیرن

  • مبینا اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰

    سلام میشه با لیسانس روانشناسی دانشگاه پیام نور استخدام فراگیر شد!؟

  • علیرضا خرداد ۹, ۱۴۰۰

    سلام آقای زمانی من ترم ۵ علوم ورزشی رو دارم تمام میکنم و ۲ ترم دیگه دارم تموم کنم تا لیسانس بگیرم باید چه کار کنم که معلم بشم لطفا راهنمایی کنید

  • لاله ظنینی آذر ۱۰, ۱۴۰۰

    با سلام
    من مدرک کاردانی رشته ی معماری دارم ۳۶ سالمه
    آیا میتونم معلم بشم؟چه راههایی رو باید برم تا به خواسته ام برسم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  • ساناز دی ۱۳, ۱۴۰۰

    سلام لیسانس فناوری اطلاعات از دانشگاه علمی کاربردی دارم .امکانش هست معلم بشم ؟ ممنون میشم پاسخ بدید به ایمیل