انواع مختلف فرش‌های ایرانی در سایت دیوار [رپورتاژ آگهی]

انواع مختلف فرش‌های ایرانی در سایت دیوار [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر بخواهیم از خانه‌های ایرانیان یک فاکتور مشترک استخراج کنیم، بدون شک آن انواع فرش‌های دستباف و ماشینی است. از دیرباز کشور ما را به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند در صنعت فرش می‌شناختند و در حال حاضر صادرات آن به اقصی نقاط جهان در اقتصاد نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد. فرش دستباف را یکی از کالاهای ملی به شمار می‌آورند که در سال ۱۳۹۱، رقم صادرشده آن ۵ هزار و ۹۸ هزار تن عنوان کردند. اما در سال‌های گذشته، فرش‌های چینی جای خود را به فرش‌های ایرانی داده‌اند به گونه‌ای که در بسیاری از مغازه‌ها، فروش فرش چینی بیشتر از نمونه‌های ایرانی یافت می‌شود. این موضوع باعث ناراضی بودن مشتریان بسیاری است. با این حال اگر در جست‌و‌جوی فرش ایرانی هستید، بهتر است به سایت دیوار مراجعه کنید و از قیمت‌های خرید فرش ایرانی در مدل‌های متنوع و قیمت‌های گوناگون مطلع شوید.

دستباف یا ماشینی؟ مسئله این است

شاید شعار «هنر نزد ایرانیان است و بس» برای فرش‌های دستباف مصداق داشته باشد. این نوع فرش‌ها به دلیل جنس و نحوه بافت نسبت به فرش‌های ماشینی قیمت بیشتری دارند و البته دردسر فرش‌های ماشینی مانند لیز بودن و تکان خوردن روی آن‌ها را ندارند. فرش‌های دستباف را با فرش نائینی می‌شناسند، همان طرح ترنج معروف با گل‌های چند رنگ. این نوع فرش دستباف زمینه‌ای روشن دارد و پشم به کاررفته در آن عموما کرک است. خرید فرش نائین از سایت دیوار امکان‌پذیر است، به عنوان مثال یک فرش نائین ۶ متری لاکی با گل‌های ابریشم در این سایت به قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که به گفته فروشنده از قیمت بازاری آن ۴۰ درصد کمتر است.

فرش قم، فرش دستباف تمام ابریشمی است که با اقتباس از فرش‌های اصفهانی و کاشانی به بازار عرضه شد و با طرح‌های لچک و محرابی و گلدان‌های پر از گل‌های ریز با پرواز پرندگان روی آن‌ها در خانه‌های ایرانیان خودنمایی کرد. در سایت دیوار یک فرش دستباف قم ۱ در دو متر، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که به ادعای فروشنده همین فرش در بازار حداقل ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فرش دستباف و ماشینی
فرش‌های دستباف را با فرش نائینی می‌شناسند، همان طرح ترنج معروف با گل‌های چند رنگ.

چند نکته قبل از خرید فرش

اول از همه باید تشخیص بدهید فرشی که قصد خرید آن را دارید، ایرانی است یا چینی. همه فرش‌های چینی موجود در بازار ایران قاچاق هستند. البته به دلیل اینکه این کالا جزو لوازمی است که واردات آن به صورت قاچاق کار چندان راحتی نیست، نباید نگران فرش‌های چینی بازار بود. خرید فرش از سایت دیوار این اطمینان خاطر را به خریدار می‌دهد که با فروشنده بلاواسطه صحبت‌ کند و حتی خریدی مشروط به اصل بودن فرش داشته باشد.

نکته دوم، اندازه‌گیری فرش است. حتی یک سانت این طرف و آن طرف‌تر می‌تواند به دکوراسیون فضا لطمه بزند.

نکته سوم، توجه به جنس فرش است. چنانچه قدرت خرید فرش دستباف را ندارید یا به هر علتی نمی‌خواهید در منزلتان این نوع فرش را داشته باشید، حواستان به جنس فرش ماشینی مورد نظرتان باشد. مثلا هر چه در آن کمتر نایلون به کار رفته باشد، بهتر است. در سایت دیوار خرید فرش ماشینی در مدل‌های زیادی آگهی شده است که می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را با یکدیگر مقایسه کنید. یک فرش ماشینی ۶ متری به جنس ابریشم اکلیریک در دیوار ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: ویرلن‌
بدون نظر

ورود