گالری گردی هفتگی: از «دستبندهای دست ساز» تا «به سلامتی فوتبال»

برنامه گالری های تهران و مراکز استان ها تا هفته دوم تیر ماه

گالری گردی هفتگی: از «دستبندهای دست ساز» تا «به سلامتی فوتبال»

گالری گردی روزیاتو فرصتی برای آشنایی با جدید ترین دستاوردهای هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت در عرصه هایی هم چون: مجسمه سازی، عکاسی، نقاشی، نقاشی خط و چیدمان است که همانطور که قبلا گفتیم، فرصتی عالی برای آشنایی نزدیک با هنرمندان و هم چنین تعامل با آنان و خرید آثار هنری به دید سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود که معمولا شکار کلکسیونرهای حرفه ای می شود. خرید آثار هنری خوب از سبک های جدید را جدی بگیرید که قیمت  تابلو نقاشی خوب در سال ۹۷ با قیمت تابلوهای نقاشی در ده سال آینده قطعا یکی نخواهد بود.

تجربه حراج های طوفانی تابلوهای نقاشی نقاشان جوان و پیشکسوت ایرانی در حراجی تهران و دوبی و کشورهای دیگر نشان می دهد که باید خرید و نگهداری آثار هنری ارزشمند در برنامه سرمایه گذاری علاقمندان به سرمایه گذاری بازارهای غیر سنتی (ارز و سکه و زمین) قرار بگیرد. اگر قصد گالری گردی در ایران دارید، سرویس هنری روزیاتو شما را با ده ها برنامه نگارخانه های تهران و ایران آشنا میکند. با گالری گردی امروز ما همراه باشید.

نمایشگاه زیورآلات دست ساز
نمایشگاهبه سلامتی فوتبال اثری از سهیل سیادت
نمایشگاه نقاشی تاها حامد با نام بوسه دزدانه

گالری سایه: تازه ترین نمایشگاه انفرادی سینا نظیری حسین پور با عنوان نابهنگاهی جمعه اول تیرماه در گالری سایه افتتاح می‌شود.  عنوان مجموعه حاضر نابهنگامی است. در واقع با قرار گرفتن عناصر نامتعارف، غیرمعمول، نامرتبط، ناموزون و ناهماهنگ به هماهنگی ، نظم ، معنا و مفهوم متفاوت و جدیدی دست پیدا کردن به‌گونه‌ای که در عناصر بکار برده شده آشنایی زدایی انجام شده است.

در این مجموعه سوژه‌های اصلی مهره‌های شطرنج است که در لباس و قامت زنان و مردان قاجار ظاهر گشته‌اند و از عناصر تزئینی و نمادها و نشانه‌های قدرت در آن‌ها استفاده شده است.اما مهره‌های شطرنج با قرار گرفتن در ظاهری متفاوت از یک بازی صرف تبدیل به عناصری کنش گر در آثار شده‌اند.

گالری ویستا: نمایشگاه «بوم» تا چهارم تیر ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری (تخت طاووس) خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست. در  این نمایشگاه در مجموع دو مجسمه به نمایش گذاشته شده و باقی آثار نقاشی هستند. هنرمندان هر کدام به فراخور موضوع و انتخابشان از متریال‌های مختلف برای بیان دغدغه‌هایشان استفاده کردند.

گرایش زیست محیطی در هنر، با وجهه علمی در دنیا گرایش تازه‌ای است و برای همین بستر مطالعاتی کارهای ارائه شده در این نمایشگاه اهمیت ویژه داشت. هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه: پریسا اصلان‌خانی، مهناز پسیخانی، ابراهیم حسن‌زاده دیزج، عاطفه خاص، لیلا رفاهی، مریم زرگر، ریحانه سواری، مریم طلوعی، سبا عربشاهی، محمدعلی عدیلی، مینا عبدوس، عصمت علیرضایی، پروانه قسمتی مطلق، لیلا گودرزی و علی نورپور هستند.

از عنوان پیداست نمایشگاه به زیست‌بوم به عنوان مکانی برای زندگی همه موجودات زنده و روابط بین آنها اشاره دارد. اما نکته مهم درباره این نمایشگاه زیست‌محیطی، رویکرد علمی و پژوهشی آن است.

گالری شیرین: نمایشگاه گروهی وجوه ادراک نشده در گالری شماره یک شیرین ۲۵ خرداد ماه افتتاح شد و تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد. برای تماشای نقاشی های جذاب، به نگارخانه شیرین تهران بروید.

 گالری راه ابریشم: همزمان با رونمایی کتاب «۲۲۸» نمایشگاهی از آثار ۲۲۸ عکاس از جمعه یکم تیرماه در گالری راه ابریشم روی دیوار می‌رود و تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ انتخاب آثار این نمایشگاه بر عهده سیوا شهباز و الناز امینی بوده است.این کتاب توسط انتشارات کتاب پرگار منتشر شده است. در مقدمه کتاب ۲۲۸ در این‌باره آمده است: توسعه فناوری اطلاعات و قدم‌ نهادن در عصر تحول‌گرایی، راه و روش بشر را در ثبت و ضبط تاریخ تغییر داده و نوآوری‌های رسانه‌ای متقارن با انقلاب صنعتی هزاره سوم، ضمن تغییر پارادایم‌های ارتباطی، زمینه ظهور انسانی جدید را ایجاب کرده‌اند.

بشر در جریان نوگرایی و پسا مدرنیسم، نه‌تنها با انسان سنتی که با انسان قرن بیست‌ و یکمی هم فاصله گرفته و ماهیتی آنلاین و مجازی را در تعامل با رسانه‌ های امروزی تجربه می‌کند. انسانی که با عبور از چارچوب‌ های مادی، موجودیت و احساسات خود را نیز مجازی‌ شده می‌ بیند، ولی بودنش منوط به تداوم خویش در رسانه است و به‌ محض فصل این پیوند خود را گم خواهد کرد و هویتش باطل می‌شود.

کتاب پیش رو، شامل ۲۲۸ عکس و منتخبی از بهترین آثار عکاسان ایرانی است که طی دو سال گذشته در صفحه مجازی این مجله منتشر شده‌اند. سعی شده است آثار برگزیده دربرگیرنده نگاه فردی طیف وسیعی از عکاسان ایرانی باشد و حتی‌المقدور شمایی کلی از عکاسی امروز و عرصه مجازی انتشار آن‌ها در فضای اینستاگرام را عرضه کند. پراکندگی جغرافیایی هنرمندان حاضر در این رویداد، نمایی کلی از فرهنگ ایران را نشان می‌دهد.

گالری هامون، ساری: نمایشگاه آبرنگ شکوه شیرزاد با عنوان آفرینش ۲۸ خرداد تا ۸ تیرماه در گالری هامون برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به نشانی ساری، انتهای خیابان شهدای محراب(کوی لسانی)، حاشیه رودخانه تجن مراجعه کنند.

گالری دانژه، سمنان: نمایشگاه آثار اکبر یادگاری با عنوان بازگشت به صحنه تا ۲۲ تیرماه در گالری دانژه سمنان برپاست. علاقه‌مندان می توانند از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۰ به نشانی سمنان- بلوار قائم- نبش خیابان میرحاج مراجعه کنند.

گالری متن، اصفهان: نمایشگاه نقاشی رضا مزروعی با عنوان دگر شدها، تلاقی ها و تعامل در گالری متن برپاست. این نمایشگاه تا ۶ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشانی خیابان آبشار اول، پلاک ۲۵ برقرار است.

گالری اکنون، اصفهان: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان آتش سرد با آثاری از جاسم غضبان‌پور، علی فریدونی، جهانگیر رزمی و مهرزاد ارشدی تا ۳۰ خرداد در گالری اکنون برپاست. این گالری در خیابان خاقانی، کوچه افشین(۱۴)، بن بست حریر، پلاک ۹ قرار دارد.

گالری تار و پود، شیراز: سالانه چاپ دستی با عنوان اکسپوی تورنتو تا ۶ تیر در گالری تار و پود به نشانی شیراز، چهارراه حافظیه ،مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، نگارخانه تارو پود برگزار می‌شود.

گالری صفوی، اصفهان: نمایشگاه گروهی خوشنویسی و تذهیب با عنوان مشق ترنج تا ۶ تیرماه در نگارخانه صفوی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۲۱، خانه صفوی، نگارخانه صفوی مراجعه کنند.

نگارخانه نقش قلم، اصفهان: اولین نمایشگاه و فروشگاه هنرى تقویت صندوق حمایت از هنرمندان تا ۲۰ تیر در گالری نقش قلم برگزار می‌شود. علاقه مندان می توانند ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۱ به نشانی چهار باغ بالا، کوچه ٢٣، بن‌بست میخک، پلاک ٢۶ مراجعه کنند.

موزه گالری دیدی، محمودآباد: نمایشگاه طراحی اولاف پروبست با عنوان ریسمان‌های وارونه خوانی تا ۳۰ خرداد در موزه دیدی به نشانی مازندران، کیلومتر ۹ جاده، محمود آباد-نور، ایزدشهر، مجتمع فرهنگی هنری دیدی برگزار می‌شود.

گالری گردی در تهران
نمایشگاه نقاشی سمنانی ها

نگارخانه ساربان: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان کومشیان که شامل آثار هشت نفر از نقاشان برخاسته از سمنان است روز جمعه ۱ تیرماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود. آثار احمد امین نظر، محمدعلی بنی‌اسدی، مسعود سعدالدین، محمدحسن جواهری، لیلی درخشانی، سید اسدالله شریعت پناهی، بهمن صحت‌لو و ابراهیم یغمایی به کیوریتوری جاوید رمضانی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

اگر به تماشای گالری های معرفی شده رفتید، نظرات و تصاویر خود را از طریق کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. سرویس هنری روزیاتو از کیورتورها و مدیران گالری های تهران و مراکز استان ها را برای معرفی آثار خود دعوت میکند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود