۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت اول]

۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت اول]

در حالی که مرحله گروهی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به حساس ترین روزهای خود رسیده و بسیاری از تیم های بزرگ- در کمال ناباوری و شگفتی- برای حذف نشدن تلاش می کنند می خواهیم در این مطلب شما را با ۱۰ بازیکن خط میانی برتر این مسابقات آشنا کنیم. در بالاترین سطح مسابقات فوتبال، گفته می شود که برد و باخت به بازیکنان خط میانی وابسته است؛ بدین معنی که اگر بازیکنان خط میانی یک تیم بتوانند مبارزه در میانه میان را از آنِ خود کنند تیم شان برنده بازی خواهد بود. البته که داشتن مدافعان و مهاجمان کارآمد نیز بسیار مهم و تعیین کننده است اما داشتن چند بازیکن خط میانی با کیفیت برای کنترل بازی، نگه داشتن توپ و فراهم کردن فرصت گلزنی برای مهاجمان برای بردن یک بازی فوتبال ضروری است.

جام جهانی 2018

بازیکنان خط میانی معمولاً بیشتر از دیگر بازیکنان جلب توجه می کنند و به همه جای زمین سرک می کشند؛ گاهی آن ها را در حال کمک به مهاجمان می بینیم، لحظه ای دیگر آن ها را در پشت محوطه جریمه خودی در حال دفاع کردن خواهیم دید و گاهی اوقات نیز خود در نقش گلزن ظاهر می شوند. با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین بازیکنان خط میانی جهان در این مسابقات حاضر بوده و با هنرنمایی های خود تماشاگران را به وجد می آورند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با بهترین بازیکنان خط میانی حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آشنا کنیم که سهم زیادی در موفقیت تیم های خود خواهند داشت.

۱۰- کریستین اریکسن (دانمارک)

جام جهانی 2018

ستاره بی چون و چرای تیم دانمارک و یکی از بهترین بازیکنان تیم تاتنهام، کریستین اریکسن، در سال های اخیر همواره یکی از بازیکنان خلاق و برتر اروپا بوده است. در سن ۲۶ سالگی او در بهترین دوران حرفه ای خود قرار دارد و در گروهی رقابتی که فرانسه، استرالیا و پرو در آن حضور دارند می تواند کلید بردن تیم به مراحل بالاتر باشد. او تاکنون در ۷۷ بازی موفق به زدن ۲۱ گل برای تیم ملی دانمارک شده و در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز توانسته ۸ گل برای تیم کشورش به ثمر برساند. وی که در طول دوران حضورش در آژاکس برنده چندین جام و جایزه شخصی شده، در ۲ مسابقه اخیر نیز نقش قابل توجهی در موفقیت نسبی تیمش داشته است.

جام جهانی 2018

تنها در سال گذشته وی در ۹ مسابقه که برای تیم کشورش به میدان رفته توانسته ۹ گل به ثمر برساند و به عنوان بهترین گلزن جزو ۲۳ بازیکن نهایی کشورش برای جام جهانی باشد. طرفداران تیم دانمارک همواره از او انتظار دارند که تفاوت ها را در میدان مسابقه به نفع تیمشان رقم بزند و علیرغم این همه انتظار و فشار، وی همواره توانسته یکی از بهترین بازیکنان تیم و یکی از بهترین بازیکنان خط میانی جام جهانی کنونی باشد.

۹- پل پوگبا (فرانسه)

جام جهانی 2018

برنده بهترین بازیکن جوان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴، پل پوگبا یکی از گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می شود که در سال ۲۰۱۶ با رقم سرسام آور ۱۰۰ میلیون یورو از یوونتوس به منچستر یونایتد پیوست. اگر چه پوگبا هم در تیم باشگاهی و هم در تیم ملی فرانسه منتقدانی دارد اما این موضوع نمی تواند نافی استعداد و هنرمندی او در میانه میدان باشد. اگر پوگبا بتواند توانایی های خود را کانالیزه کرده و تنها روی فوتبالش متمرکز شود بدون شک یکی از بهترین بازیکنان خط میانی حال حاضر جهان است و می تواند نقشی تعیین کننده در رساندن تیم فرانسه حتی به مقام قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته باشد.

جام جهانی 2018

این بازیکن ۲۵ ساله بعد از فصلی نسبتاً موفق در تیم منچستر یونایتد که با ۶ گل و ۱۰ پاس گل برای هم تیمی هایش همراه بود با اعتماد به نفس خوبی راهی مسابقات جام جهانی شد. تیم ملی فرانسه بازیکنان جوان و بااستعداد خارق العاده ای در اختیار دارد اما شاید بتوان پوگبا را با استعدادترین و توانمندترین آن ها دانست که می تواند در میانه میدان نقش یک بازیساز را بازی کند؛ بازیکن بازیسازی که بسیاری او را با زیدان، ویرا و پلاتینی مقایسه می کنند. در مسابقات جهانی تابستان امسال است که پوگبا می تواند درست بودن این مقایسه ها را به نمایش بگذارد و خروس ها را به دومین قهرمانی شان در جام جهانی برساند.

۸- خامس رودریگز (کلمبیا)

جام جهانی 2018

هیچ فهرستی از بهترین بازیکنان خط میانی جهان فوتبال بدون نام بردن از خامس رودریگز کامل نخواهد بود. این بازیکن کلمبیایی ستاره بی چون و چرای جام جهانی ۲۰۱۴ بود و با ۶ گل زده و ۲ پاس گل برای هم تیمی هایش توانست به عنوان بهترین گلزن مسابقات شناخته شود. عملکرد خارق العاده او در تورنمنت برزیل باعث شد که خامس با مبلغی گزاف به غول های رئال مادرید بپیوندد. وی در اولین فصل حضور خود ۱۳ گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده و قبل از نقل مکان به یکی دیگر از غول های اروپا، بایرن مونیخ، توانست جام های متعددی را در سطح باشگاهی بدست آورد. خامس همراه با بایرن مونیخ نیز بار دیگر استعداد و قابلیت های خود را به رخ کشیده و در فصل اول حضور خود در این تیم، با زدن ۷ گل و دادن ۱۱ پاس گل نقش مهمی در موفقیت تیم بایرن مونیخ داشت.

جام جهانی 2018

وی هر گاه که به زمین می رود هم گل می زند و هم برای هم تیمی هایش موقعیت گل می سازد و در سال های اخیر نیز در تیم ملی کشورش حضور موفقی داشته است. خامس در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۷ گل به ثمر رسانده و علیرغم شروع نه چندان خوب تیم کشورش در ۲ مسابقه ابتدایی مرحله گروهی این مسابقات، بسیاری انتظار درخشش او در بازی های آتی را می کشند. وی حتی نسبت به جام جهانی گذشته نیز بازیکن باتجربه تر و پخته تری شده است و انتظارات از او نیز بالاست که تنها با گذشت زمان و پیش رفتن مسابقات می توان در مورد این انتظارات نتیجه گیری کرد.

۷- مسوت اوزیل (آلمان)

جام جهانی 2018

شاید او بازیکن محبوب تماشاگران آرسنال نباشد اما مسوت اوزیل از زمان اولین حضور خود در تیم ملی آلمان در سال ۲۰۰۹ همواره یکی از بازیکنان اصلی تیم بی رقیب و بیرحم کشورش بوده است. آمار نشان می دهد که اوزیل همواره یکی از بهترین موقعیت سازان اروپاست و در تمامی مسابقات فصل گذشته آرسنال با ۵ گل زده و ۱۲ پاس گل، یکی از بهترین بازیکنان تیم باشگاهیش بوده است. وی که یک بازیساز بالفطره است، از بازیکنان محبوب طرفداران آلمان بوده و یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، نیز اعتقاد ویژه ای به او دارد. وی تاکنون در هر تورنمنت بزرگی که حضور داشته موفق به گلزنی شده است؛ از جمله جام های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و همچنین مسابقات قهرمانی اروپا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶.

جام جهانی 2018

از این رو، اگر چه تیم ملی آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی،در ۲ بازی اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شروع قابل قبولی نداشته اما می تواند به این بازیکن خلاق برای رسیدن به مراحل بالاتر تکیه کند. اگر چه وی اغلب در انگلیس مورد انتقاد قرار می گیرد اما آمار گلزنی و موقعیت سازی او برای مهاجمان تیم بر ستاره بودن او تاکید دارد. او در ۹۰ بازی که برای مانشافت به میدان رفته، ۲۳ گل به ثمر رسانده و در ۵ دوره نیز به عنوان بازیکن سال کشورش انتخاب شده است. اگر چه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی پر از ستاره است اما اوزیل در میان این ستاره ها درخشش خاصی داشته و می تواند نقشی تعیین کننده در تکرار قهرمانی تیم کشورش داشته باشد.

۶- داوید سیلوا (اسپانیا)

جام جهانی 2018

داوید سیلوا بازیکنی است که نیاز به معرفی ندارد. او خیلی واضح یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس به شمار می آید که در یک دهه اخیر در این لیگ معتبر فوتبال حضور داشته اند. او که به خاطر توانایی های اعجاب انگیزش در بازیسازی لقب «مرلین» را بدست آورده است در ۲۴۹ بازی خود برای منچستر سیتی موفق به زدن ۴۸ گل شده است و در فصل گذشته نیز با بردن جام قهرمانی لیگ انگلیس، یکی از بهترین فصل های خود را پشت سر گذاشته و به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آمد. در ۱۲ ماه اخیر، سیلوا موفق به زدن ۹ گل و دادن ۱۱ پاس گل برای تیم باشگاهی اش شده؛ هر چند در این مدت با مشکلات خانوادگی متعددی از جمله بدنیا آمدن پیش از موعد پسرش، متئو، و البته شایعاتی در مورد بیماری خودش دست به گریبان بوده است.

جام جهانی 2018

علیرغم سفرهای متعدد به اسپانیا در بین مسابقات برای بودن در کنار خانواده، سیلوا همچنان به نشان دادن کلاس بالای خود در زمین بازی هم برای تیم منچسترسیتی و هم تیم ملی اسپانیا ادامه داده است. در شرایطی که ژاوی از تیم ملی بازنشسته شده و اینیستا نیز به سال های پایانی حرفه ای خود نزدیک می شود، سیلوا در سال های اخیر نقش اصلی را در بازیسازی برای تیم ملی کشورش بر عهده داشت و با زدن ۷ گل و ساختن ۹ گل در سال گذشته برای اسپانیا نشان داده که در آمادگی خوبی به سر می برد. برنده ۳ جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۱۲۰ بازی ملی و ۳۵ گل ملی در کارنامه داشته و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز سعی در بهبود عملکرد خود در تیم اسپانیا دارد تا بتواند بار دیگر تیم کشورش را به مقام قهرمانی جام جهانی برساند هر چند حواشی این تیم از شروع جام جهانی باعث شده که تیم ملی اسپانیا عملکرد موفقی در دو بازی اول دور گروهی نداشته باشد.

ادامه دارد…

۱۰ بازیکن برتر خط میانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بشناسید [قسمت دوم]

۱۹ نکته ساده اما جالب در مورد جام جهانی فوتبال که از آن ها اطلاعی نداشتید

پیش بینی یک برنامه کامپیوتری قدرتمند از رده بندی نهایی گروه های جام جهانی ۲۰۱۸

از ۹۵۰ هزار تا ۲۱۲ میلیون دلار: با ارزش ترین بازیکن تیم های جام جهانی ۲۰۱۸ را بشناسید

رده بندی: هر یک از تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه مقدار ارزش دارند؟

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود