با نمونه دوقلوی جاذبه‌های گردشگری جهان آشنا شوید

گردشگری ارزان و به‌صرفه با بازدید از نمونه‌های مشابه جاذبه‌های اصلی دنیا

با نمونه دوقلوی جاذبه‌های گردشگری جهان آشنا شوید

وقتی عکس‌های یک جاذبه گردشگری مشهور در جهان را می‌بینیم یادمان می‌رود فکر کنیم که این مکان‌ها در واقعیت چگونه هستند: مملو از جمعیت با قیمت‌های گران که می‌تواند لذت بازدید درست و حسابی را از ما بگیرد.

به همین خاطر باید دنبال راه چاره باشید. وقتی مثلا برج ایفل را برای بازدید انتخاب می‌کنید، باید تحقیق کنید و ببینید چه زمانی شهر پاریس کمترین مسافر را دارد و آیا اصلا از شمار توریست‌های این شهر کم هم می‌شود!

احتمال اینکه زمانی را پیدا کنید که مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان کم‌جمعیت باشند تقریبا صفر است. به همین دلیل، ما در ادامه چندین مکان مشابهِ دیدنی‌های بزرگ جهان را انتخاب کرده‌ایم که با بازدید از آنها گویا از همان مکان اصلی دیدن کرده‌اید و تفاوت ظاهری چندانی بین آنها وجود ندارد.

برای آشنایی با این ظرفیت‌های گردشگری بین‌المللی در ادامه همراهمان باشید.

۱۰- کاخ ورسای فرانسه / هرنشایمزی آلمان

مردم اصولا نسبت به مکان‌هایی که گفته می‌شود شبیه هم هستند گارد ویژه‌ای دارند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که کاخ مشهور ورسای در کشور فرانسه یک نمونه مشابه در کشور آلمان دارد که به دستور شاه لویی دوم در مقام بزرگداشت و تقدیر از شاه لویی چهاردهم فرانسه ساخته شده است.

قیمت ورودی این کاخ ۱۰ یورو است در حالی که ورودیه ورسای ۱۸ یوروست و همیشه هم مملو از جمعیت گردشگران بین‌المللی است.

۹- آمستردام هلند / هامبورگ آلمان

بسیاری از گردشگران جهان دوست دارند از آمستردام دیدن کنند. بر اساس آمار، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۷ میلیون گردشگر به آمستردام سفر کرده است: شهری که فقط ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اگر تنها دلیل شما برای بازدید از این شهر هلندی معماری ساختمان‌ها، کانال‌های آب و چشم‌اندازهای معماری آن است، توصیه می‌کنیم به شهر خلوت‌تری همچون هامبورگ آلمان بروید که از این سه منظر چیزی از آمستردام کم ندارد.

۸- کاپری ایتالیا / جزایر اولیان ایتالیا

جزیره گردشگری کاپری در ایتالیا همیشه شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران بین‌المللی است. این در حالیست که در های‌سیزن شما برای یک اقامت چهار روزه در این جزیره باید حدود ۳۲۰ یورو پول هزینه کنید.

برای اینکه در هزینه‌های مالی خود صرفه‌جویی کنید و از خلوتی فضا نیز لذت ببرید، توصیه می‌کنیم به جزایر Aeolian در کشور ایتالیا سفر کنید. هزینه اقامت در این جزیره چهار مرتبه کمتر از سفر به کاپری است. حتی در این جزایر آتشفشان‌های کوچک و فعالی هم وجود دارند که می‌توانید از نزدیک از آنها بازید داشته باشید.

۷- Geirangerfjord نروژ / کونیگسی آلمان

چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر Geirangerfjord در سراسر دنیا از شهرت بسیاری برخوردار است. اما رسیدن به آنجا چندان آسان نیست. بعلاوه، نروژ نیز کشور بسیار گرانی برای سفر بشمار می‌رود. حتی بهای بلیط وسایل نقلیه عمومی نیز در آن حدود ۴ یوروست.

در عوض، شما می‌توانید به Konigssee در کشور آلمان بروید که یک دریاچه طبیعی و بسیار زیباست و چشم‌اندازهای مشابه نمونه نروژی خود را دارد. این دریاچه در میان کوه‌های بلند واقع شده و همزمان با گردش در طبیعت زیبای آن می‌توانید از پیاده‌روی و کوهنوردی آهسته نیز لذت ببرید.

هزینه‌های سفر در کشور آلمان به مراتب ارزان‌تر از نروژ است.

۶- آب‌فشان در هائوکادلور ایسلند / دره آب‌فشان روتوروئا نیوزیلند

آبفشان چشمهٔ آب گرمی است که در فواصل زمانی معین آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کند. یکی از مراکز آبفشان‌های جهان پارک ملی یلوستون است.

بسیاری از گردشگران جهان برای تماشای این پدیده به کشور ایسلند سفر می‌کنند اما آیا در ازدحام جمعیتی که موبایل به دست کیپ‌تا‌کیپ هم ایستاده‌اند می‌توانید این پدیده طبیعی را به راحتی تماشا کنید؟

بهترین جایگزین برای این جاذبه طبیعی، دره آب‌فشان در کشور نیوزیلند است که آب داغ با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌شود. ارتفاع این آب‌فشان بعضا به ۳۰ متر هم می‌رسد. در وسط این دره یک آتشفشان فعال وجود دارد که می‌توانید با تله‌کابین به آنجا رفته و از نزدیک به تماشای آن بنشینید.

۵- استون‌هنج انگلستان / منپوپونر روسیه

اگر مشتاق بازید از استون‌هنج در کشور انگلستان هستید توصیه می‌کنیم در برنامه‌ریزی سفر خود کمی تجدیدنظر کنید. این سازه‌های زیبا را فقط در عکس‌ها می‌توانید خالی و عاری از جمعیت ببینید. در همه طول سال گردشگران زیادی به استون‌هنج می‌روند و عملا دیدن این سازه باستانی و عجیب کار آسانی نیست.

بر اساس آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۵ میلیون گردشگر از این منطقه بازدید کرده بودند.

به جای استون‌هنج توصیه می‌کنیم به روسیه بروید و از Manpupuner بازدید کنید که ساختار و فضایی دقیقا شبیه آن دارند. همچنین منپوپونر جزو یکی از عجایب هفتگانه روسیه نیز بشمار می‌رود.

۴- هزم بزرگ جیزه مصر / مروئی سودان

بازدید از اهرام ثلاثه مصر فقط با اتوبوس‌های شلوغ و پرجمعیت، گرمای غیرقابل تحمل و هزینه‌های بالای اقامت و خوراک و ورودی ممکن است. حتی آب خوردن هم در این منطقه بسیار گران است. اما در عوض، می‌توانید به کشور سودان بروید و از اهرام  Meroe با قیمت ارزان‌تر، فضای خلوت‌تر، امکانات بیشتر و محیط بیابانی قابل تحمل دیدن کنید.

۳- کلوسئوم ایتالیا / آمفی‌تئاتر ال‌جم تونس

بین کلوسئوم بسیار مشهور و پر ازدحام ایتالیا و آمفی‌تئاتر ال‌جم در کشور تونس تفاوت ظاهری چندانی وجود ندارد. هزینه بازدید از این منطقه ۶ دلار است و به اندازه کلوسئوم هم تخریب نشده است.

۲- پوکت تایلند / جزیره فو کو ویتنام

تایلند مملو از چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر است. اگر طبیعت و سواحل پوکت در این کشور شما را مسحور کرده است توصیه می‌کنیم دفعه بعد به کشورهای دیگر که نمونه‌های مشابه دارند سفر کنید تا تفاوت را احساس کنید. جزیره فو کو در کشور ویتنام نمونه مشابه پوکت است با این تفاوت که ازدحام جمعیت کمتری دارد و در هر روز اقامت فقط ۵ یورو هزینه خواهید داشت. این در حالیست که هزینه‌ها در تایلند بسیار بیشتر است.

سفر به سرزمین اژدهای آبی؛ راهنمای گردشگری ویتنام

۱۸ حقیقت جالب درباره کشور تایلند که کمتر کسی از آنها مطلع است

۱- کانال‌های ونیز ایتالیا / کانال‌های کولمار فرانسه

تمامی تصاویری که از کانال‌های زیبای ونیز دیده‌اید فقط به عکس محدود می‌شوند. پس از ورود به این منطقه شما با جمعیت بسیار زیادی از مردم مواجه می‌شوید و مجبور خواهید بود در صف‌های طولانی بایستید و هیچ‌کدام از عکس‌هایتان عاری از توریست نخواهد بود.

اما توصیه بهتری برایتان داریم، در عوض سفر به ایتالیا، به فرانسه بروید و از کولمار دیدن کنید. این منطقه به ونیز کوچک شهرت دارد. به لحاظ ظاهری این دو منطقه بسیار شبیه هم هستند با این تفاوت که در کولمار از شلوغی در امان خواهید بود و وقتتان در جمعیت زیاد و صف‌های طولانی تلف نخواهد شد.

همچنین در کشور چین هم منطقه‌ای موسوم به  Tongli در شرق شوزو وجود دارد که به ونیز شرق شهرت دارد.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین را بشناسید

گشتی در تالاب بین المللی شادگان؛ ونیز ایران

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود