پرواز دور از دسترس رادار: نمایش هوایی خیره کننده خلبانان اف ۱۵ در دره های ولز

پرواز دور از دسترس رادار: نمایش هوایی خیره کننده خلبانان اف ۱۵ در دره های ولز

خلبانان جت جنگنده اف ۱۵ ارتش ایالات متحده از منطقه ای در ولز به نام ماخ لووپ برای تمرین پرواز در ارتفاع بسیار پایین استفاده می کنند. در چنین مکانی، خلبانان تحت آموزش باید در ارتفاعی ۲۵۰ فوتی (حدود ۷۶ متر) از سطح زمین با سرعت بسیار بالا بگذرند تا بدین ترتیب با استفاده از عوارض زمین و پرواز در ارتفاع بسیار پایین برای دور ماندن از دید رادارها آشنا شوند.

در روز گذشته پرواز چند فروند هواپیمای اف ۱۵ استرایک ایگل نیروی هوایی ایالات متحده در این ارتفاع خبرساز شده و تصاویری خیره کننده از آن ها در رسانه های خبری منتشر شد. این هواپیماها در چنان سطح پایینی پرواز می کند که حتی پایین تر از تماشاگرانی که روی تپه های اطراف هستند قرار می گیرند. در ادامه می خواهیم تصاویری خیره کننده و باور نکردنی از این بدلکاری های خطرناک را در معرض دید شما قرار دهیم.

پرواز در ارتفاع پایین
پرواز هواپیمای اف ۱۵ اس در سافولک ولز در دره موسوم به «ماخ لووپ» در دولگلائو
پرواز در ارتفاع پایین
جنگنده اف ۱۵ استرایک ایگل یک جنگنده دو سرنشین با قابلیت پرواز در تمامی شرایط جوی است.
پرواز در ارتفاع پایین
خلبانان آمریکایی در دره های ولز نحوه پرواز در ارتفاع پایین برای دور ماندن از دید رادارها را آموزش می بینند و برای این کار از دیواره های دره ها به عنوان یک مانع و پوشش سود می برند.

روز گذشته تعدادی از این جنگنده ها در منطقه مذکور تحت آموزش قرار گرفتند که در مواردی ارتفاع خود را تا ۷۰ متر کاهش داده و با پیچ و تاب از بین کوه ها و تپه های منطقه عبور کردند. این منطقه در بین علاقمندان به پرواز و تماشای هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند یک منطقه پرطرفدار بوده که همواره در بالای تپه ها دیده شده و پروازهایی که در زیر پای آن ها انجام می شود را تماشا کرده و از این صحنه های خارق العاده عکس و فیلم تهیه می کنند. نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا نیز در کنار دیگر کشورهای عضو ناتو از ماخ لوپ برای انجام چنین آموزش هایی استفاده می کند.

پرواز در ارتفاع پایین
این هواپیما چنان به زمین و دیواره های دره نزدیک شده است که به راحتی می توان خلبانان درون آن را مشاهده کرد.
پرواز در ارتفاع پایین
ماخ لوپ تقریباً در طول تمام روزهای هفته محل انجام این آموزش هاست و علاقمندان به امید دیدن صحنه هایی خیره کننده از تپه های منطقه بالا رفته و منتظر هواپیماها می مانند.
پرواز در ارتفاع پایین
برخی از این هواپیماها ارتفاع خود را به ۲۵۰ فوت کاهش می دهند که بسیار پایین تر از حداقل ارتفاع طبیعی آن ها یعنی ۲.۰۰۰ فوت است.
پرواز در ارتفاع پایین
پایگاه هوایی لکنهیث در سافولک ولز از زمان جنگ جهانی دوم مورد استفاده نیروی هوایی ایالات متحده قرار می گرفته است.
پرواز در ارتفاع پایین
توانایی پرواز در ارتفاع پایین مهارتی است که یادگیری آن برای خلبانان بسیار ضروری است زیرا هواپیما می تواند با استفاده از این تاکتیک بدون این که توسط رادارهای دشمن شناسایی شود خود را به هدف برساند.
پرواز در ارتفاع پایین
تماشاگران مشتاق و خوش شانسی که در روی تپه ها مستقر شده اند می توانند از جت های جنگنده و هلی کوپترهای نظامی که از این محل می گذرند، فیلم و عکس تهیه کنند.

پرواز در ارتفاع پایین

در ادامه می توانید ویدیویی قدیمی تر از جت های جنگنده آمریکایی که در این محل پرواز در ارتفاع پایین را تمرین می کند را  تماشا کنید.

عملیات فرود و برخاست جت های جنگنده «اَی-۱۰» ایالات متحده در بزرگراهی در استونی [تماشا کنید]

۱۲ واقعیت جالب و شگفت انگیز در مورد جنگنده پنهانکار اف ۳۵ لایتنینگ

با ۲۰ فروند از سریع ترین و چابک ترین جت های جنگنده تاریخ آشنا شوید [قسمت اول]

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود