اندیشه های مجازی «بهاره رهنما»: از تئاتر و کتابنویسی تا ویزای کانادا

بهاره رهنما: دیگر دلم برای این سینما تنگ نمیشود.

اندیشه های مجازی «بهاره رهنما»: از تئاتر و کتابنویسی تا ویزای کانادا

بهاره رهنما (همسر سابق پیمان قاسم خانی و همسر فعلی امیر خسرو عباسی) از چهره های سینمایی، تئاتری و تلویزیونی کشورمان را میتوان یکی از فعالان عرصه کتاب و تالیف برشمرد که همچون نیکی کریمی و ترانه علیدوستی، علاقه زیادی به مطالعه و همچنین نوشتن دارد و دستی هم بر نگارش آثار ادبی. اگر چه نیکی کریمی و ترانه، در چند سال اخیر چند جلد کتاب ترجمه و روانه بازار کردند و نشان دادند که زبان انگلیسی را در سطح ترجمه آثار ادبی تا حدودی میدانند، اما بهاره رهنما، به عنوان فردی که علاقه زیادی به سناریونویسی و کارگردانی تئاتر دارد، حضور فعالی در ساحت قلم داشته و تا کنون مقالات و کتاب هایی را در حوزه هنری و ادبی روانه بازار کرده است.

بهاره رهنما پس از ازدواج پر سر و صدای دومش که با انتشار تصاویر عروسی لاکچری و لباس عروس خاص، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد، فرصت چندانی برای نوشتن و انتشار کتاب جدید پیدا نکرده است و در صفحه اینستاگرام ۳ میلیون فالوریش هم در این زمینه اطلاعاتی در اختیار هواداران قرار نگرفته که امیدواریم در سال ۹۷ شاهد انتشار یک عنوان کتاب دیگر از بهاره رهنما باشیم. بهاره ای که با شوق و ذوق حرف میزند و با نکته سنجی می اندیشد و می نویسد. اگر چه کانون انتقادات منتقدان به نوشته ها و اینستانوشته ها و سبک زندگی او همچنان ادامه دارد.

استوری های جدید بهاره رهنما در تابستان ۹۷

بهاره رهنما پس از کاهش شدید وزن در سال ۹۵ و ۹۶، به یکی از چهره های پر مخاطب علاقمندان به کاهش و افزایش وزن مواجه شد و به همین خاطر، توجهات به صفحه اینستاگرامش که بعضا با اینستانوشته هایی، جنجالی می شود، افزایش یافت به گونه ای که بالاخره پس از سابقه چند بار هک صفحه و اطلاع رسانی تلگرامی، مخاطبان صفحه بهاره رهنما در اینستاگرام به مرز ۳ میلیون نفر رسید. بهاره رهنما همچنان صفحات کمی را فالو میکند و این نشان می دهد که او وقت زیادی بر خلاف بهنوش بختیاری، رامبد جوان، مهناز افشار و خیلی های دیگه به لایک و فالو های اینستاگرام اختصاص نمی دهد.

بهاره رهنما زیاد پست نمیگذارد. اما تلاش میکند در پست های خود، با ادبیات نوشتاری خاص خود، توضیحات جامع و مبسوطی روی موضوعات مختلف داخلی و بین المللی داشته و در عرصه های گوناگون از تئاتر و سینما گرفته تا سیاست و تلویزیون و کتاب و نشر و ورزش و مهاجرت و ویزا، اطلاع رسانی کند و به همین خاطر، مخاطبان اینستاگرام و تلگرام ایشان را گروه های مختلف سنی و طیف های متنوعی از هوادارانش از نوجوانان تا هنرمندان و نویسندگان و ورزشکاران تشکیل می دهد.

برکت جاری ،عشق جاری،نور جاری،هرچی ارزوی خوبه مال تو…سال هاست که ایمان دارم چیزی بنام خوش شانسی وجود نداره انچه از هستی به ما میرسد بازتاب حس درونی ما نسبت به دنیای اطرافمان است،زندگی برای من سال هاست چیزی است شبیه بازی اسکواچ ،هر توپی که میزنی به سمت تو باز میگردد با همان انرژی که تو برای پرتابش گذاشته ای ،از من میپرسید چطور این روزها شادی؟ ،چطور همه ارزو هایت را از هستی میگیری؟،چطور و چطور و چطور؟جواب همه این ها ارزوی خوب کردن برای همه ادم هایست که میشناسم،حتی اون ها که به هر دلیلی رنجوندنم و خصوصا برای اون ها که ممکنه من رنجونده باشمشون،در کتاب محدودیت صفر تکرار میکنه حتی برای اونهایی که شما رو رنجوندن در دلتون تشکر و عشق بفرستید چون اون ها بهترین معلمان شما هستند و به مسیر شما وارد شدند تا با رنجش شما چیزی را در وجودتان بیدار کنند متاسفم ،ممنونم ،منو ببخش،دوستت دارم…

با این حال، اگر نگاهی اجمالی به ادبیات اینستانوشته های بهاره رهنما در ۱ سال اخیر داشته باشیم، درخواهیم یافت که او همچون علی کریمی، جادوگر فوتبال آسیا که مناظره جنجالی اش با دبیرکل فدراسیون فوتبال در بهمن ۹۶ در برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور بازتاب های گسترده پیدا کرد، از ادبیات تهاجمی و نقدگرایانه برخوردار است. بهاره رهنما نیز کامنت نویسی در پست های اینستاگرامش را به بهانه بر حذر بودن از توهین های برخی از مخاطبان، بسته است.

روایت عکس های “حسین خدارتی” ،”صبا عباسی”و آسیه شیخ حسینی”از :نمایش تابستان فراموشی?گریم :نسرین اجرلو،لباس :تکتم رضایی ،فقط شنبه ها?شانو،خرید از تیوال#تابستان_فراموشی#عشق#عاشقانه#نمایش#زن_باران#تماشاخانه#شانو#نسیم_ادبی#تیوال

بهاره رهنما را میتوان همچون علی آقای کریمی و علی آقای دایی، منتقد انتقاد گریز خطاب کرد. منتقدی که با ذره بین نکته سنج خود، مسائل مختلف را بررسی و در کانون انتقاد خود قرار می دهد، اما تاب زیادی در برابر کوچکترین انتقادی به خود و اطرافیانش ندارد. به هر حال، همانطور که در کتاب های جامعه شناسی خودمانی ایرانیان حتما خوانده اید، آستانه تحمل نسل های مختلف ایرانیان در روزگار امروز به شدت افت کرده که خطری برای ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود.

سلفی آینه ای بهاره رهنما و سالن گریم

بهاره رهنما در توضیح عکس بالا که خیلی جدید است نوشت:

سالهاست که دلم برای سینما تنگ نمیشه،تو روزایی که خیلی جوان ها داعیه اینو دارن که میتونن بقول خودشون سه سوته و با یک پارتی کلفت و بدون هیچ زمینه ای وارد سینما شن، دیگه این سینما اون رویای هفده سالگی من نیست،آرت نیست ،معیاری نداره، ضابطه ای نداره همه فکر میکنن کافیه جمله هایی رو که در طول روز بیان میکنن بیان جلوی دوربین بگن و تمام. همه یک دختر خاله یا پسر خاله خیلی با استعداد دارن که فقط شانس نیاورده و حقش رو ما خوردیم !بیخوابی های کلاس های استاد بیضایی و استاد سمندریان و اشک ها و خنده های کلاس ها و اتود هامون رو بیاد میارم و اینکه هنوز هم قبل هر صحنه نگرانی اینو‌دارم که نشه که نتونم!

من سینما رو برای خودم تو سال های پر کاریم، ناگهان کمرنگ کردم و البته بخاطر اینکه حرفه از نوجوانی تا کنونمه و مردمم ازم میخوان که حضورمو حفظ کنم به سالی یک یا دو فیلم و گاه سریال بسنده میکنم!اما همچنان خونه امن و عشق من تیاتره، اما این روزها سر صحنه فیلمی هستم با بازی گوهر خیر اندیش، سام درخشانی، محمد نادری کمند امیر سلیمانی ومهتاب ثروتی .که عجیب منو یاد سال های خوب سینمای ایران می اندازه، یک خسته نباشید حسابی میگم به همگی این گروه موفق و این اثر سینمایی جذاب و دوست داشتنی که مطمئنم در اکران سینماهم بسیار موفق خواهد بود.

مد گردی با بهاره رهنما در بهار ۹۷

صفحات مورد علاقه بهاره رهنما در اینستاگرام

بهاره رهنما فقط ۱۰ فالور دارد. صفحاتی که بهاره رهنما فالو کرده است عبارتند از: صفحه آرزو عباسی، صفحه نازنین سخاوتی، صفحه پریا قاسم خوانی (فرزندش)، صفحه مراقبه ما، صفحه میترا قاسم خانی، صفحه امیر عباسی، صفحه رادیو متا و صفحه نتورک را. در زیر صفحه اینستاگرام ۳۰ هزار فالووری پریا قاسم خانی، فرزند بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی را مشاهده میکنید.

بهاره رهنما
صفحه پریا قاسم خانی دختر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی
اینستاگرام بهاره رهنما
همه فالورهای بهاره رهنما در اینستاگرام

کتاب های بهاره رهنما

بهاره رهنما تا کنون ۱۰ کتاب منتشر کرده است که فهرست آن را در سایت کتابخانه ملی ایران میتوان مشاهده کرد. با چهار ناشر در ایران همکاری داشته و ده جلد کتاب که شامل سه مجموعه داستان ،یک رمان ،پنج نمایشنامه ،و یک کتاب شعر هستند را در سالهای اخیر روانه بازار کرده است.

کتاب های بهاره رهنما در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
جدید ترین کتاب بهاره رهنما: پای به جاده زدن

اگر میخواهید جزییاتی درباره کتابهای بهاره رهنما داشته باشید به سایت کتابخانه ملی ایران مراجعه کنید.

حتما بخوانیم: چگونه کتاب چاپ کنیم و منتشر کنیم؟

اینستانوشته تابستانی از بهاره رهنما در خیابان ظفر تهران!

تابستون مبارک، تابستونه و رنگای خوب، پارچه های چیت گلدار و یاد چادرای کدری مادر بزرگو سبد میوه های هزار رنگش که هروقت از راه میرسیدی روی میز بود و افتاب و استخر و بوی آب و ساحل و ماسه بازی،یاد قایم باشک تو کوچه بن بست فارس بلوار ارش خ ظفر با اشکان و ارش و نازی و بهنام و سعید و ازیتا و رزیتا و مرجان و مروارید و ارزو و …

یاد خوش حضور پر رنگ رهام و بهانه عزیزم تو خاطرات خوشرنگ تابستان های کودکی و نوجوانی من ،بعد پریا بود و پارک کودک قلهک و فرهنگسرای کودک محله قلهک و لباسای کوتاه دخترونه اش که عاشقشون بودم و رژان کوچولو،یک رنوی دو در مشکی که کفش سوراخ بود و کولرشم یکی در میون کار میکرد،تابستون رو دوست دارم چون پر از سفر و خاطره و رنگ و هیجان و عشقه ،هنوزم همین طور و میدونم امسال تابستونه عاشقانه خوبی در انتظارمه شاید چون دارم با عاشفانه ترین نمایش زندگیم شروع میکنم از شنبه بعد در تماشاخانه شانو با نسیم ادبی عزیز.

بهاره رهنما به دنبال ویزا ۵ ساله مالتی پل کانادا!

بعد مدت ها تحقیق برای دیدن خواهر عزیزم و گرفتن ویزای کانادا به یک تیم حرفه ای و خوب برخوردم که ویزای تضمینی ۵ ساله کانادا مولتی پل رو میگیرن و خوبی کارشون اینه که کل وجه ۲۰۰۰ دلار رو در صورت عدم صدور ویزا بهتون برمیگردونند، البته داشتن یکی از ویزای های اروپا،آمریکا، استرالیا الزامیه، اما اگر ندارید در گرفتن اون هم کمکتون میکنن، این پست برای تشکر از این تیم حرفه ای است.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت ویزا ۵ ساله گردشگری مالتی پل کانادا

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Pari$a مرداد ۳, ۱۳۹۷

    ‎همه عشق کانادا رفتن شدن. خوب زیر نظر دارین مهندس 🙂 ویزای ۵ ساله که نوشته بودین فقط برای قشر خاصی هست یا همه میتونند ؟

    • علی زمانی مرداد ۳, ۱۳۹۷

      ممنونم
      ویزای ۵ ساله مالتی پل کانادا برای دارندگان شنگن امکان پذیر است با تمکن مالی خوب و ارتباطی به موقعیت اجتماعی متقاضی ندارد