۶ کشور مناسب برای اشتغال مهندسان عمران، مکانیک، برق و صنایع

راهنمای کار در سوییس، آلمان، انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا

۶ کشور مناسب برای اشتغال مهندسان عمران، مکانیک، برق و صنایع

کار و کاریابی در خارج از کشور برای متخصصان رشته های فنی و مهندسی همواره یک دغدغه ذهنی بوده است. مهاجرت تخصصی به خارج از کشور در قالب برنامه های skilled workers همواره از جذاب ترین و راحت ترین شیوه های مهاجرت بوده که ظرف نیم قرن اخیر با استقبال گسترده متخصصان ایرانی در علوم و فنون گوناگون مواجه شده است. برخی از متقاضیان کار در خارج از کشور، از این فرصت نه برای مهاجرت دائم، بلکه برای کسب تجربه و ارتقا مهارت های خود جهت توسعه کسب و کار و کارآفرینی در داخل کشور استفاده می کنند که منجر به رونق اقتصادی و تخصص گرایی در تولید ملی می شود.

تصویر ساختمان مرکزی شرکت خودروسازی لاکچری BMW در آلمان

اگر شما هم دانش اموخته رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های داخل و خارج از کشور هستید، توصیه میکنیم که ضمن افزایش مهارت های زبان انگلیسی و کسب مدارک صلاحیت حرفه ای مثل PMP-HSE و امثالهم، شانس اشتغال در شرکت های معتبر خارج از کشور را برای تجربه اندوزی در نظر بگیرید. برخی از کشورهای صنعتی دنیا در جذب نیروی کار متخصص، پیشگام هستند که در گفتار امروز به ۶ مورد آن اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت شغلی به کانادا

مهاجرت شغلی
سایت اداره مهاجرت کانادا: https://www.canada.ca

کانادا همچنان بهشت متخصصان است. یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی جهان، حتی در دوران رکود اقتصاد جهانی، همچنان سرزمین سرد آمریکای شمالی بوده که با توجه به وسعت خیلی زیاد و جمعیت کم و اقتصاد دانش بنیان، یکی از عالی ترین مقصدهای مهاجرتی متخصصان از سراسر جهان به شمار می رود. رشته های بیوفناوری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، حوزه های مرتبط با مهندسی صنایع، مهندسی چوب و پلیمر، از جذاب ترین بخش های مهندسی این کشور است.

اداره های مهاجرت استانی این کشور هم برای جذب نیروی متخصص و هم برای جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران، تسهیلاتی قائل می شوند که جذابیت خوبی برای متخصصان علوم فنی و مهندسی دارد. کانادا، یکی از اقتصادهای برتر جهان بوده و در بسیاری از حوزه ها، صاحب فناوری اختصاصی است. برای کار در شرکت های بین المللی کانادایی، به سایت های کاریابی این کشور مراجعه کرده یا به سایت های رسمی اداره های مهاجرت استانی. مثل اداره ساسکاچوان، پرنس ادوارد و اونتاریو.

مهاجرت شغلی به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند: https://www.immigration.govt.nz/new-zealand-visas

لوکیشن سه گانه ارباب حلقه ها، همچنان یکی از مقصدهای هیجان انگیز برای متقاضیان مهاجرت تخصصی است. نیوزلند کشوری انگلیسی زبان و از مستعمره های بریتانیا بوده که حکومت مرکزی مستقل داشته و ظرف ۲ دهه اخیر، ده ها هزار هموطن به این کشور به عنوان مهاجر تخصصی و کارآفرین مهاجرت کرده اند. با توجه به سیل و زلزله ای که در این کشور رخ می دهد، رشته های مرتبط با مهندسی عمران و ساخت و ساز و مدیریت پروژه های ساختمانی و مهندسی برق و الکترونیک، جذابیت زیادی در شرکت های داخلی و بین المللی نیوزلندی داشته که بعضا پروژه های زیادی در خارج از مرزهای نیوزلند دارند. برای مهاجرت شغلی به نیوزلند، فقط به سایت اداره مهاجرت این کشور رجوع کنید و وقت و هزینه خود را صرف مشاوره های اینترنتی و تلگرامی و اینستاگرامی نکنید!

مهاجرت شغلی به استرالیا

اطلاعات ویزا مهاجرت تخصصی استرالیا: https://www.australia.gov.au

اگر سرمایه کافی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور کانگوروها ندارید و پول کافی برای تحصیل در دانشگاه های گران این کشور نیز در اختیار ندارید، بهترین راه مهاجرت به استرالیا، افزایش مهارت زبان، کسب مدارک صلاحیت حرفه ای و اقدام برای مهاجرت تخصصی به این کشور است. استرالیا به نیروی کار متخصص نیاز مبرم دارد. نیروی کار متخصص استرالیا در حوزه های فنی و مهندسی به خصوص مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی بیو فناوری و نانو و هم چنین مهندسی نفت، زیاد بوده و شرکت های کاریابی استرالیایی در طول هفته، صدها درخواست استخدامی را منتشر میکنند. اگر میخواهید با فرصت های اشتغال و مهاجرت تخصصی به استرالیا آشنا شوید، در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و مستقیم به سایت اداره مهاجرت استرالیا رجوع کنید.

مهاجرت تخصصی به انگلیس

برای آشنایی با بازار انگلیس به سایت دولت انگلیس رجوع کنید. GOV.UK

بر خلاف تصور، انگلیس در رشته های فنی و مهندسی و گرایش های تخصصی، نیاز مبرم به نیروی کار حرفه ای دارد. شرکت های انگلیسی در طول هفته، چه از طریق سایت های کاریابی معروف و چه از طریق بخش VACANCY سایت خود، برای رشته های گوناگونی فراخوان استخدام مهندس و کارشناسی متخصص از بازرسی لوله های نفتی و جوشکار مخازن تحت فشار تا مدیر پروژه و طراح نیروگاه و مبدل های حرارتی و امثالهم می دهند. مرکز اقتصاد و مهندسی اروپا، برای متخصصان در رشته های مختلف فنی و مهندسی به خصوص مکانیک و برق و عمران و متالوژی و همچنین رشته های جدید مثل نانو، گزینه خوبی برای مهاجرت تخصصی است.

کاریابی در سوییس

سایت دولت سوییس برای آشنایی با بازار کار این کشور: https://www.ch.ch/en/entry-stay-switzerland

یکی از کشورهای خوب و تخصصی اروپا برای مهاجرت تخصصی، پایتخت ساعت جهان یعنی سوییس است که چند سالی است به حوزه کشورهای شنگن راه یافته است. شرکت های تخصصی بسیاری در ژنو و برن و زوریخ فعال بوده و برای کسانی که مدارک صلاحیت حرفه ای بین المللی و تسلط به انگلیسی و فرانسه یا آلمانی دارند، گزینه عالی برای اشتغال بلند مدت در رشته های مکانیک، برق، متالوژی و صنایع به شمار می رود. تحصیل رایگان در دانشگاه های سوییس و کارآموزی در آنها و پیدا کردن فرصت شغلی پس از آن، ترفند خوبی برای متقاضیان زندگی و کار در سوییس به شمار می رود.

کاریابی در آلمان

https://www.thelocal.de/jobs

اقتصاد شماره اول اروپا، بهترین گزینه مهاجرت شغلی در قاره سبز است. اما تسلط به زبان آلمانی یکی از شروط است که متقاضیان باید در نظر داشته باشند. تحصیل در آلمان برای ورود به بازار کار متنوع و تخصصی این کشور توصیه می شود.کشورهای اندکی در کرانه اقیانوس اطلس هستند که به اندازه آلمان در حوزه مهندسی تاریخچه غنی داشته باشند. آلمان که بیشتر به خاطر صنایع اتومبیل‌سازی و داروسازی و مهندسی تجهیزات پزشکی خود مشهور است، یکی از مکان‌های عالی و پربار برای یافتن مشاغل مهندسی در خارج از کشور به خصوص در بخش مکانیک و مهندسی پزشکی به شمار می‌رود. دانشگاه‌های آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه تحقیقات علمی هستند و این روح نوآوری در بخش‌های حرفه‌ای و شغلی این کشور هم جریان دارد و آن را به مقصدی جذاب برای یافتن مشاغل مهندسی تبدیل می‌کند.

کار

اگر تجربه تحصیل و کار در دانشگاهها و موسسات و شرکت های تخصصی فنی و مهندسی خارج از کشور را دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در اختیار ما قرار دهید. برای اشتغال در خارج، رزومه خوب آماده کنید و مهارت های مصاحبه و قوانین اشتغال در کشور مقصد را به خوبی مطالعه کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود