برترین شرکت های بیمه در بازار بورس: ملت، دی، البرز، پارسیان، پاسارگاد

با ۱۰ شرکت فعال در بازار سرمایه ایران آشنا شویم

برترین شرکت های بیمه در بازار بورس: ملت، دی، البرز، پارسیان، پاسارگاد

صنعت بیمه را باید یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در ایران عصر ۱۴۰۰ دانست و به همین خاطر، اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های بورسی بیمه ای که روند سودآوری خوبی دارد، توسط فعالان حرفه ای بازار، توصیه می شود. شرکت های این عرصه در بورس ایران، حدود ۱۰ شرکت است که اکثرا قیمت هایی زیر ۲۰۰ تومان دارند. برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت در صنعتی فعال و استراتژیک هستند، شرکت های این صنعت میتواند گزینه خوبی باشد.

توجه کنید که سرمایه گذاری در شرکت های این حوزه، ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی و سودآوری یا زیان ده بودن این سازمان نداشته و معرفی شرکت های بورسی این صنعت در این گزارش، تنها به واسطه آشنایی کاربران گرامی با وضعیت روز این شرکت ها داشته و سیگنال خرید یا سیگنال فروش به شمار نمی رود. حتما میدانید که در سایت TAMIN.IR میتوانید سوابق تامین اجتماعی خود را بررسی کرده و به ازای ۱۲ ماه سابقه کار، میتوانید حداقل ۱ سال بیکاری دریافت کنید.

شرکت بیمه دانا: ارزش بازاری ۳۰۰ میلیارد تومان

شرکت های بیمه
وضعیت نماد دانا در اول مرداد ۹۷- بسته شدن برای مجمع فوق العاده

بیمه دانا یکی از شرکت های خوب بازار سرمایه ایران است در تابلوی بازار اول بورس قرار دارد. قیمت هر سهم آن در اول مرداد ماه ۹۷ حدود ۲۳۰ تومان بوده و ۱.۵ میلیارد سهم دارد. میزان EPS آن ۲۳۶ ریال و P/E سهم  نیز  ۹.۴ برآورد شده  است. شرکت دانا که با نماد دانا در بازار بورس فعالیت دارد، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در دو نوبت، جمعا حدود ۱۵۰۰ درصد افزایش سرمایه داده و وضعیت سودآوری خوبی از آن گزارش می شود. شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه گذاری بازرگانی ماهان ساینار و شرکت های خصوصی ودولتی دیگر، سهامداران اکثریت را تشکیل می دهند. یک فرد حقیقی با داشتن ۱۰ میلیون سهم، تنها کد حقیقی دارای بیشتری تعداد سهم به شمار می رود.

شرکت بیمه دی: ارزش بازاری ۲۵۰ میلیارد تومان

شرکت بیمه دی که با نماد ودی شناخته می شود، از جمله شرکت های بورسی صنعت به شمار میرود که حجم قابل توجهی از زیان سال های اخیر را پوشش داده و در روند سودآوری و تغییر روند قرار دارد.  دی دارای ۲.۵ میلیارد سهم بوده که درصد کمی از آن شناور است. قیمت هر سهم در مرداد ماه ۹۷ حدود ۱۱۰ تومان بوده و این شرکت تا کنون یکمرحله در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰۰ درصد افزایش سرمایه ای را انجام داد. میزان EPS شرکت ۳۰۷ ریال و میزان P/E نیز  ۳.۸ برآورد شده است.

فهرست سهامداران اکثریت شرکت بیمه دی در بازار بورس ایران تا مرداد ماه ۹۷

برخی از تکنیکالیست ها و بنیادی های بورس، این شرکت را در فهرست شرکت های ارزشمند برای سرمایه گذاری بلند مدت می دانند. قراردادهای گسترده با بنیاد شهید، از جمله سیگنال هایی برای اهمیت بخشی به سرمایه گذاری آتی نگر در این شرکت محسوب می شود.

شرکت بیمه البرز: ارزش بازاری ۳۶۰ میلیارد تومان

شرکت بیمه البرز که با نماد البرز در بازار اول بورس فعالیت دارد، ۴ میلیارد سهم داشته و قیمت هر سهم آن در مرداد ماه ۹۷ حدود ۸۸ تومان بود. ۹ درصد سهام این شرکت شناور بوده و میزان EPS  آن نیز فعلا ۱۴۷ ریال اعلام شد. میزان P/E  شرکت البرز نیز ۶.۰۲ اعلام شد. توجه کنید که قیمت سهم به نسبت مرداد ماه ۹۶ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و جذابیت سرمایه گذاری را برای این شرکت فعال کرده است. اسامی سهامداران اکثریت البرز را در زیر مشاهده میکنید.

فهرست سهامداران اکثریت بیمه البرز

این شرکت از سال ۱۳۸۸ در روند سودآوری بوده و مرتب افزایش سرمایه داده است که تعداد سهام آن از ۲۶۰ میلیون سهم به ۴ میلیارد سهم افزایش یافت و در جدول زیر تماشا میکنید.

وضعیت افزایش سرمایه ۶ مرحله ای و ۱۵۰۰ درصدی شرکت بیمه البرز

شرکت بیمه پارسیان: ارزش بازاری :  ۳۶۰ میلیارد تومان

وضعیت نماد پارسیان

بیمه پارسیان در بازار اول بورس ایران فعال است و قیمت هر سهم آن در مرداد ۹۷ حدود ۱۲۱ تومان بود. پارسیان حدود ۳ میلیارد سهم داشته و ۱۵ درصد سهام آن شناور است. میزان EPS سهم نیز  ۲۰۸ ریال اعلام گردیده با P/E حدود ۵.۸. وضعیت سهامداران اکثریت پارسیان را در چارت زیر مشاهده میکنید.

وضعیت سهامداران اکثریت بیمه پارسیان

وضعیت افزایش سرمایه بیمه پارسیان را میتوانید در جدول زیر تماشا کنید.

برنامه های افزایش سرمایه بیمه پارسیان

شرکت بیمه پاسارگاد: ارزش بازاری ۷۵۰ میلیارد تومان

وضعیت نماد بپاس در بازار بورس

شرکت بیمه پاسارگاد با نماد بپاس در بازار بورس ایران فعال است و ۲.۵ میلیارد سهم دارد. قیمت هر سهم بپاس در مرداد ماه ۹۷ حدود ۲۹۱ تومان بوده است. وضعیت افزایش سرمایه مکرر بیمه پاسارگاد از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ را میتوانید در چارت زیر تماشا کنید.

وضعیت افزایش سرمایه شرکت پاسارگاد

وضعیت سهامداران اکثریت پاسارگاد را میتوانید در جدول زیر تماشا کنید.

اسامی سهامداران اکثریت شرکت پاسارگاد متعلق به بانک پاسارگاد

شرکت بیمه میهن: ارزش بازاری ۱۰۰ میلیارد تومان

وضعیت میهن

بیمه میهن در بازار دوم فرا بورس قرار دارد و با نماد میهن شناخته می شود. قیمت هر سهم آن در مرداد ۹۷ حدود ۷۵ تومان بوده و ۱.۵ میلیارد سهم دارد. میزان EPS  آن منفی ۲۴۱ ریال بوده و P/E  آن فعلا منفی سه گزارش می شود. جزییات بیشتر درباره سود و زیان میهن را در codal.ir دنبال کنید. این شرکت از سال ۱۳۹۴ تا کنون حدود ۴۰۰ درصد افزایش سرمایه داد.

وضعیت سهامداران شرکت بیمه میهن

شرکت بیمه ملت:‌ ارزش بازاری ۳۵۰ میلیارد تومان

شرکت بیمه ملت

شرکت بیمه ملت با نماد ملت در بازار بورس فعال است. قیمت هر سهم در مرداد ۹۷ حدود ۱۷۰  تومان بوده و ۲.۸ میلیارد سهم دارد. ۴ درصد سهام شرکت شناور بوده و میزان EPS آن نیز ۲۳۸ ریال اعلام گردید. مقدار P/E  شرکت نیز ۷.۲ است.  در چارت زیر میتوانید وضعیت افزایش سرمایه شرکت را در سالهای مختلف تماشا کنید.

وضعیت افزایش سرمایه شرکت

وضعیت سهامداران اکثریت شرکت ملت را در عکس زیر مشاهده کنید.

ترکیب سهامداران اکثریت

شرکت بیمه آسیا: ارزش بازاری ۲۷۰ میلیارد تومان

وضعیت نماد سهام بیمه آسیا

ارزش بازاری آسیا با نماد آسیا، زیر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و قیمت هر سهم آن نیز ۱۲۶ تومان در اول مرداد ۹۷ گزارش می شود. تعداد سهام این شرکت حدود ۲.۳ میلیارد سهم بود و میزان EPS سهم نیز ۱۹۸ ریال برآورد می شود.

اگر شما هم علاقمند به خرید سهام شرکت های فعال در صنعت بیمه ای بازار بورس هستید، توصیه میکنیم که کد سهامداری از ۱۰۷ کارگزاری فعال در ۳۱ استان کشور دریافت کنید. سپس دسترسی رایگان آنلاین دریافت کنید و به سفارش خرید مشغول شوید. اگر با بازار بورس آشنا نیستید، توصیه میکنیم از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنید. اگر در مجامع شرکت های insurance در بازار بورس شرکت کردید، نظرات و دیدگاه های خود را در اختیار روزیاتو قرار دهید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود