شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

بعد از این که خبر رسید شبکه HBO دیگر ساخت ۴ سری از اسپین آف های پنجگانه سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را دنبال نمی کند اما جزییات جدیدی از تنها پیش درآمد این سریال که بزودی فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد فاش گردید. چهارشنبه هفته گذشته بود که مسئولین شبکه مذکور اعلام کردند ۴ مورد از اسپین آف هایی که برای این سریال برنامه ریزی شده بود به سرنوشت ند استارک دچار شدند و کیسی بلویز به عنوان رییس بخش برنامه ریزی شبکه HBO در مصاحبه ای با مجله ددلاین درباره جزییات تنها اسپین آف سریال «بازی تاج و تخت» سخن گفت.

Game of Thrones

بلویز فاش کرد که این پروژه توسط جین گولدمن نوشته شده، بازیگران بسیاری داشته و شخصیت های زن در آن بیشتر از قبل بوده و قدرتمندتر به تصویر کشیده شده اند. همچنین وی تصریح کرد که برخلاف مفروضاتی که با قرار داشتن یک نویسنده زن در رأس تیم رهبری سریال به ذهن متبادر می شود، در این سریال جدید شاهد حضور شخصیتی زن با قدرت و محوریت شخصیت جان اسنو در سریال اصلی نخواهیم بود. وی در این باره چنین گفته است:” شخصیت های زن بسیار قوی وجود خواهند داشت اما تعداد شخصیت ها زیاد است، هم زن و هم مرد. جین یک نویسنده بسیار خوب است. ما نمی خواهیم او را محدود به ساخت شخصیت های زن محور کنیم. در این پایلوت، شخصیت های محوری بسیار پیچیده ای وجود خواهد داشت”.

Game of Thrones

سریال «بازی تاج و تخت» دارای شخصیت های زن پیچیده است که از آن میان می توان به شخصیت آریا استارک، لنا هیدی و بریان اهل تارث اشاره کرد اما تصویری که سریال از این شخصیت ها ارایه می دهد نیز خود جنجال آفرین بوده است. در طی سال های پخش این سریال، همواره بسیاری از منتقدان و تماشاگران از شورانر های سریال به خاطر تصویری که از شخصیت های زن ارایه داده اند انتقاد کرده و از آن ها خواسته اند دست از تحقیر شخصیت های زن و خشونت فیزیکی و جنسی علیه آن ها در سریال بکشند.

Game of Thrones

پس از موضوع حضور شخصیت های زن قدرتمند در اسپین آف سریال «بازی تاج و تخت»، بلویز ادعا کرده که اسپین آف فعلاً بدون نامی که ساخته خواهد شد، قصد نخواهد داشت که به سوالات و نقاط مبهم سریال اصلی که بسیاری از تماشاگران در پیدا کردن پاسخ آن ها بازمانده اند پاسخ دهد بلکه هدف این است که این اسپین آف مسیر خاص و جداگانه خود را در پیش گرفته و تمامی درام ها، تنش ها و شوک هایی که در سریال «بازی تاج و تخت» همه را شیفته خود کرده بود در این اسپین اف نیز وجود خواهند داشت و همزمان کاملاً از سریال اصلی مستقل خواهد ماند.

Game of Thrones

بلویز می گوید:” جین نمی خواهد وارد این مقوله شود که جوابی در مورد بازی تاج و تخت دهد، این داستان بود که با او ارتباط برقرار می کرد. این اسپین آف بسیار متفاوت خواهد بود زیرا ۸.۰۰۰ سال قبل رخ می دهد، شرایط کاملاً متفاوت بوده و زمانی بسیار متفاوت در وستروس برقرار است. حسی متفاوت خواهد داشت اما همان بازی تاج و تخت است”.

Game of Thrones

روی هم رفته این جدید بودن نباید شما را بترساند. گلدمن این اسپین آف را با مشارکت جورج آر آر مارتین بر اساس داستانی که مشترکاً روی آن کار کرده اند ساخته و بدین ترتیب می توان اطمینان داشت که این سریال در دست نویسنده ای است که قابلیت بالایی دارد و از هر جهت قابل اطمینان و تواناست. هنوز نمی توان از نتیجه کار او سخن گفت اما باید امیدوار بود که اسپین آف سریال «بازی تاج و تخت» نیز به اندازه سریال اصلی موفق باشد.

فیلم برداری نفس گیرترین و مهیج ترین صحنه نبرد سریال «بازی تاج و تخت» در ۵۵ روز

خداحافظ وستروس: فیلم برداری سریال «بازی تاج و تخت» برای همیشه به پایان رسید

جزییاتی تازه از پایلوت پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» از زبان جورج آر آر مارتین

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • قاسم مرداد ۸, ۱۳۹۷

    اسپین اف دیگه چیه؟

    • حسین علی پناهی مرداد ۸, ۱۳۹۷

      اسپین آف به سریالی میگن که به نحوی با یک سریال دیگه در ارتباط باشه. واضح تر این که سریالی جدید در ادامه یک سریال ساخته میشه که ممکنه به ماجراهای بعد یا قبل از سریال اصلی بپردازه یا تنها در مورد گذشته یا آینده یکی از شخصیت های یک سریال باشه. برای مثال سریال «better call saul » اسپین اف سریال «breaking bad» هستش که تنها در مورد زندگی گذشته یکی از شخصیت های اصلی سریال «بریکینگ بد» هست

      • رضا مرداد ۱۰, ۱۳۹۷

        پس با این حساب هابیت‌ها هم اسپین‌آف ارباب حلقه‌ها است

        • حسین علی پناهی مرداد ۱۰, ۱۳۹۷

          بله همینطور هست البته این واژه بیشتر برای سریال ها به کار برده میشه