قیمت آزمون آیلتس سر به فلک کشید

IELTS دو میلیون و هفتصد و نود و پنج هزار تومان

قیمت آزمون آیلتس سر به فلک کشید

قیمت آزمون آیلتس به‌طور ناگهانی از یک میلیون و ۴۵ هزار تومان به قیمت نجومی دو میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید. این درحالی است که قرار بود برای آزمون‌هایی که به صورت داخلی برگزار می‌شوند، دلار ۴۲۰۰ تومان محاسبه شود. اما بدنبال توقف ارائه این ارز، سازمان سنجش مجبور به افزایش دوباره این آزمون در سال جاری شد.

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور را دارند، بایستی مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه کنند که معمولا مدرک آیلتس آکادمیک، انتخاب مناسب‌تری است. همچنین برای مهاجرت نیز باید آیلتس جنرال داشته باشند.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون های استاندارد بین‌المللی برای ارزیابی مهارت افراد در زبان انگلیسی است. واژه انگلیسی آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System است.

این آزمون توانایی برقراری ارتباط در زبان انگلیسی را با توجه به مهارت‌های چهار گانه نگارش، شنیداری، درک مطلب و مکالمه در افرادی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند، محک می‌زند.

قیمت آزمون آیلتس

آزمون آیلتس دو نوع متفاوت دارد:

  • آکادمیک (Academic)
  • عمومی (General Training)

۱- آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

آیلتس آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را می سنجد که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی یا بالاتر از آن در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه دهند. یکی از مهم‌ترین شرط‌های پذیرفته شدن در این دانشگاه‌ها فراهم آوردن سطحی قابل قبول از نمره این امتحان  است که اغلب برای هر ۴ مهارت باید دست‌کم نمره ۷ اخذ شود.

۲- آیلتس عمومی (IELTS General Training)

نوع جنرال آزمون آیلتس معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع‌تر و بیشتر با مضامین علمی-اجتماعی محک می‌زند. آزمون جنرال ترینینگ برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات پیش دانشگاهی خود را در کشورهای خارجی به پایان برسانند یا به منظور گذراندن دوره های کوتاه مدت کاری و یا دست یافتن به فرصت های شغلی قصد سفر به این کشورها را دارند.

به علاوه کارنامه این امتحان از جمله مدارکی است که در جریان بررسی پرونده های مهاجرت کشورهای استرالیا، نیوزلند، کانادا و … از متقاضیان طلب می شود.

از سال ۱۹۸۹ میلادی، IELTS در سرتاسر جهان به عنوان آزمونی استاندارد و جهانی که توانایی های لازم برای برقراری ارتباط در زبان انگلیسی را می سنجد، مورد پذیرش قرار گرفته است.

برگزارکنندگان آیلتس به طور مداوم در بخش تحقیقات سرمایه گذاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آزمون در هر زمان و هر مکانی که برگزار می شود عادلانه است و شرایط برای همه افرادی که با ملیت ها و سوابق و جنسیت و سبک زندگی متفاوت در آن شرکت می کنند، برابر است.

بیشتر بخوانیدچگونه در بخش writing آزمون آیلتس نمره خوب بگیریم؟

قیمت آزمون آیلتس

آیلتس آکادمیک و جنرال 

اگر در آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی شرکت کنید، نمره ای بین ۱ تا ۹ خواهید گرفت که نمره ۱ نشان دهنده عدم توانایی شما در برقراری هر گونه ارتباط به زبان انگلیسی است و نمره ۹ هم نشان می دهد شما در سطح عالی و حرفه ای زبان انگلیسی قرار دارید.

این دو نوع آزمون آیلتس از چهار بخش اصلی تشکیل می شوند که عبارتند از:

  • IELTS Listening (شنیداری)
  • IELTS Reading (درک مطلب)
  • IELTS Writing (نگارش)
  • IELTS Speaking (مکالمه)

برای اطلاع شما باید بگوییم که آزمون‌های شنیداری و مکالمه هر دو مدل آیلتس با هم برابر است. اما در قسمت‌های درک مطلب و نگارش سوالات جداگانه و متفاوت از هم دارند.

در امتحان جنرال سوالات نوشتاری متنوع و اجتماعی هستند و اغلب از رسانه‌های عمومی یا جراید انگلیسی انتخاب می‌شوند. اما در آزمون آکادمیک، مطالب کاملا اختصاصی و در زمینه‌های دانشگاهی و علمی هستند.

بیشتر بخوانید: نکته های طلایی برای موفقیت در آزمون IELTS

برای آشنایی بیشتر با هر چهار مهارت آزمون آیلتس (IELTS) از شما دعوت می‌کنیم اطلاعات زیر را به‌طور دقیق مطالعه کنید:

  1. آزمون شنیداری آیلتس – IELTS Listening
    لیسنینگ آیلتس ۴ بخش دارد. هر بخش حدود ۱۰ سوال دارد. زمان پاسخ‌گویی به سوالات ۳۰ دقیقه است.
    داوطلب باید  به چهار دسته سوال ۱۰ تایی گوش کند و همزمان و با سرغت بسیار بالا به سوال ها پاسخ بدهد. حین پخش مکالمات و متون، هیچ فرصتی برای خواندن سوال ندارید. البته قبل از اینکه هر قسمت از لیسنینگ پخش شود، شما کمی زمان خواهید داشت تا سوال های آن قسمت را مرور کنید.
    در این بخش، مهارت شنیدن، درک مکالمه‌ها و سخنرانی‌های انگلیسی داوطلب ارزیابی می‌شود.
  2. آزمون درک‌مطلب آیلتس –  IELTS Reading
    بخش درک‌مطلب آزمون آیلتس از سه متن تشکیل شده است و در مجموع ۴۰ سوال از این سه متن خواهید داشت. بخش Reading آزمون های آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است. اما این تفاوت در تعداد متون یا تعداد سوال ها نیست، بلکه در نوع و جنس متن ها و نوع و سختی سوال هاست.
  3. آزمون نگارش آیلتس – IELTS Writing
    در رایتینگ آیلتس شما باید در ۶۰ دقیقه دو متن کامل بنویسید. این متون در آیلتس Task 1 و Task 2 نامگذاری شده‌اند. برای Task 1 شما ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا حداقل ۱۵۰ کلمه بنویسید و برای Task 2 شما باید در ۴۰ دقیقه حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان کلمه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهد شد.
    این دو تَسک برای آیلتس های آکادمیک و جنرال متفاوت است.
    در آکادمیک در موضوع اول به داوطلب یک جدول یا نمودار داده شده و از او خواسته خواهد شد تا اطلاعات نمایش‌داده شده در جدول را با جملات خود توضیح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.
    در آزمون آیلتس جنرال در موضوع اول از داوطلب خواسته خواهد شد تا نامه‌ای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامه‌اش مسئله‌ای را توضیح داده یا مشکلی را شرح دهد. موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.
    یکی از مهم ترین روش های برای کسب نمره بالا در بخش نوشتاری آزمون آیلتس و کلا هر آزمون زبان انگلیسی (gre) مطالعه زیاد متون علمی و غیر علمی در حوزه های گوناگون و افزایش دایره واژگان و آشنایی با ساختارهای پیچیده جملات است که در درک شما در شیوه پرداخت به موضوع و ارائه تحلیل تاثیر گذار است.
  4. آزمون مکالمه آیلتس – IELTS Speaking
    بخش مکالمه در آیلتس آکادمیک و جنرال مشابه است. نکته مهم در مورد آزمون مکالمه این است که شما یک تا هفت روز قبل یا روز آزمون کتبی آیلتس خودتان باید در این آزمون آیلتس شرکت کنید. Speaking آیلتس بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می کشد و از سه قسمت تشکیل شده است.
    در طول این زمان داوطلب به سوالات مطرح شده از سوی مصاحبه‌گر پاسخ خواهد داد، این مصاحبه ضبط می‌شود.
    در بخش اول مصاحبه، داوطلب به‌ سوالات عمومی و شخصی در مورد محل‌زندگی‌، وضعیت خانوادگی، شغلی و همینطور علایقش پاسخ خواهد داد.
    در بخش دوم به داوطلب موضوعی که بر روی یک کارت نوشته شده‌است، داده می‌شود و از وی خواسته خواهد شد تا به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کرده و نظر و عقیده خود را اظهار کند.
    در بخش سوم داوطلب به بحثی چهار تا پنج ‌دقیقه‌ای با مصاحبه‌گر وارد خواهد شد که محور آن به ‌نوعی به موضوع مورد بحث در کارت مربوط است.

نکاتی در مورد آیلتس که خوب است بدانید

  • به این موضوع توجه داشته باشید که کارنامه آیلتس تنها ۲ سال اعتبار دارد و می بایست فرآیند تحصیل خود را ظرف ۲ سال پس از دریافت کارنامه به سرانجام رسانده تا مجبور به پرداخت هزینه های سنگین شرکت در آزمون نشوید.
  • شرکت در آزمون های آزمایشی (IELTS MOCK) در هر سنتری در تهران و مراکز استان ها، تنها تضمین کننده شناخت شما برای نقاط قوت و ضعف است و هیچ تضمینی به اخذ نمره مشابه در جلسه رسمی آزمون نخواهد داشت.
  • عدم تسلط به گرامر زبان انگلیسی، در هر ۴ مهارت آزمون، شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.
  • حتی الامکان سعی کنید هر هفته برای تقویت بخش نوشتاری ۱ و ۲ آزمون آیلتس، ۲ مقاله نوشته و آن را به اساتید زبان داده تا تصحیح کرد و نقاط قوت و ضعف را به شما یاداوری کند.
  • اصل مهم برای امادگی در آزمون آیلتس، تداوم یادگیری و ممارست و داشتن برنامه ای مدون و عزم جدی برای گرفتن نمره مورد نظر و تلاش برای آزمون مجدد در صورت عدم کسب نمره دلخواه است.

یک نظر

ورود