گشتی در مراکز خرید تهران: از پالادیوم تا ایران مال

گشتی در مراکز خرید تهران: از پالادیوم تا ایران مال

مراکز خرید تهران روز به روز در حال افزایش است و این روند صعودی، در مناطق شرق و غربی پایتخت که تمرکز جمعیت در حال افزایش و معماری شهری اجازه احداث مگا مال ها را میدهد، با شتاب انجام می شود. اکنون مدرنترین و لوکس ترین مرکز خرید پایتخت را می توان ایران مال در انتهای اتوبان همت غرب دانست که لاکچری ترین مگا مال خاورمیانه به شمار می رود. جایی نزدیک دریاچه خلیج فارس که خود نیز بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه محسوب می شود.

تهران مملو از مگا مال های مجلل شده است که فرصت های پاساژ گردی جذابی را برای تهرانی ها به ارمغان می آورد. از اطلس نیاوران تا پالادیوم زعفرانیه و ارگ تجریش تا ونک و شهرک غرب و سعادت آباد و فرشته، پاتوق های لاکچری گردها و عاشقان کافه گردی و خرید از برندهای معروف، هر روز فراهم تر و گسترده تر می شود و گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو نگاهی دارد به شمار از مراکز خرید لوکس و مطرح تهران.

مرکز خرید
مرکز خرید لوکس پالادیوم
مرکز خرید بام برند سنتر
مرکز خرید الهیه در بلوار نلسون ماندلا
مرکز خرید میلاد نور شهرک غرب
مرکز خرید گالریا ولنجک که مرکز صدور ویزا سفارت ایتالیا در تهران نیز محسوب می شود
تصویری از فضای رستورانی ایران مال. لاکچری ترین مگا مال خاورمیانه در تهران

با ما همراه باشید و نظرات خود را درباره قیمت و اجناس و هم چنین نحوه برخورد فروشندگان و مدیریت این مراکز خرید از طریق کامنت در اختیار ما قرار دهید.

مجتمع تجاری میلاد نور

مجتمع تجاری میلاد نور در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری در تهران محسوب می شود.این مرکز دارای ۳۲۶ باب مغازه است که انوع اجناس در آن دیده میشود.از لوازم خانگی و پوشاک تا لوازم سنتی و تزئینی شامل میشود. یکی از قدیمی ترین مراکز خرید لوکس غرب تهران، همین میلاد نور است که اکنون در ضلع شرقی آن نیز یک ابر بازار لاکچری با فود کورت و کافه ها و برندهای معروف راه اندازی گردید. 

تعداد واحدها: ۳۲۶ 

تلفن: روابط عمومی ۸۸۰۸۵۱۰۴

نشانی : تهران، شهرک قدس- (شهرک غرب)-میدان صنعت – بلوار فرحزادی – مجتمع تجاری میلاد نور

مرکز تجاری و اداری نور تهران

مرکز تجاری و اداری نور تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری – اداری کشور که شامل مجموعه ای گسترده از واحدهای تجاری برای انواع مشاغل ، واحدهای اداری ، پارکینگ های مراجعین با ظرفیت بالا ، نمازخانه ، آمفی تئاتر ، شعبات بانکها و سوپرمارکت به مساحت ۸ هزار متر مربع با امکانات کامل است.  تقریبا بزرگ ترین مرکز خرید مرکز تهران محسوب می شود که بیش از ۱۰۰۰ واحد تجاری و اداری را در خود جای داده و روزانه پذیرای میزبان ده ها هزار مشتری از سراسر پایتخت خواهد بود. این مجتمع در محدوده طرح ترافیک واقع شده است.

تعداد واحدها: ۱۰۳۷ واحد تجاری

تعداد طبقات: هفت طبقه تجاری

متراژ: ۷۰۰۰۰ متر مربع تجاری

تلفن: ۸۸۹۰۵۰۵۰ – ۰۲۱

نشانی : تهران- خیابان ولیعصر- تقاطع مطهری – مجتمع نور تهران

مجتمع تجاری زمرد

نزدیک ترین ایستگاههای مترو به مرکز تجاری زمرد ، ایستگاه میدان شهدا و ایستگاه شوش می باشندتقسیم بندی اصناف در این مرکز تجاری به صورت طبقات مستقل مشخص گردیده است. سه طبقه تجاری با ۹۰ واحد دارد و در طبقه زیر همکف، پوشاک بانوان ، لوازم آرایشی و دیگر ملزومات بانوان و در طبقه همکف: انواع پوشاک آقایان و در طبقه روی همکف: پوشاک کودکان و نوزادان ارائه می شود آن هم در ۲۵۰۰ متر مربع زیربنای تجاری. 

تلفن: ۳۳۰۲۵۹۳۰

نشانی : پایین تر از میدان خراسان – نبش سه راه تیر دوقلو – مرکز تجاری زمرد

مجتمع تجاری و اداری بوستان

مجتمع تجاری و اداری بوستان با زیربنای بالغ بر ۹۶۰۰۰ متر مربع در ۷ طبقه ، بیش از ۱۰۰۰ واحد تجاری و اداری را در خود جای داده است. پارکینگ این مجتمع در سه طبقه مسقف و روباز ظرفیت ۷۰۰ خودرو را دارا است. شعب بانکهای ملی ، صادرات ، ملت ، تجارت ، پارسیان ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین ، شهر و نیز نمایندگیهای بیمه ایران ، بیمه ملت ، بیمه دانا و بیمه سامان در این مجتمع حضور دارند.

نشانی : ضلع شمال غربی میدان پونک- مجتمع تجاری اداری بوستان

مجتمع اداری تجاری آسمان ونک

برج تجاری اداری آسمان ونک دارای ۲ طبقه تجاری و ۱۱ طبقه اداری است. بخش اداری برج مشتمل بر ۱۱۸ واحد اداری ۵۰ تا ۹۵ متری میباشد. بخش تجاری در ۲ طبقه ۶۵ واحد تجاری را در خود جای داده است. عمده فروشگاههای این مرکز به ارائه پوشاک و کیف و کفش بانوان میپردازند.

تلفن: ۸۸۶۵۲۶۶۸

نشانی : میدان ونک- ابتدای خیابان ونک- مرکز خرید آسمان ونک

بازارچه کودک گاندی

فروشگاههای این بازارچه عمدتا به ارائه اجناس خارجی میپردازد که از مراکز مهم عرضه پوشاک کودک در تهران است. ۲۵ واحد در دو طبقه تجاری در ۶۰۰ متر زیربنا دارد.

تلفن: ۸۸۷۹۷۴۸۸

نشانی : خیابان گاندی ، روبروی نهم- بازارچه کودک گاندی

مجتمع تجاری اداری و پارکینگ طبقاتی خلیج فارس

بخش تجاری این مجتمع مشتمل بر ۱۳۴ واحد فروشگاه و نمایشگاه با متراژهای مختلف میباشد و به بورس لوازم خانگی و صوتی تصویری اختصاص یافته است. بخش اداری شامل ۴۲ واحد ۷۳ الی ۱۰۵ متری با قابلیت های ویژه است.اکنون نیز فروشندگان حاضر در این منطقه،لوازم خانگی برقی مانند یخچال و فریزر،تلویزیون،ماکروفر و … را به صورت عمده و تک فروشی عرضه می کنند. این مجتمع در محدوده طرح ترافیک واقع شده است.

تلفن: ۳۳۱۲۹۴۲۹ – ۰۲۱

نشانی : سه راه امین حضور- نرسیده به چهارراه سرچشمه- مجتمع خلیج فارس

مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژه یکی از مراکز خرید مدرن و مجهز تهران با ۳۵۰ واحد تجاری است. این مرکز دارای سه طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی، یک طبقه نمایشگاه بزرگ مبلمان و صنایع چوبی و سه طبقه پارکینگ میباشد. طبقه سوم این مرکز به شهربازی سرزمین عجایب سرپوشیده اختصاص دارد. در هریک از طبقات همکف، اول و دوم حدود یکصد واحد تجاری مستقر است که عمدتا به برندهای مشهور اختصاص دارند. در این مجتمع همچنین ۴ رستوران بوف،تیراژه،پدر خوب و ۳ نقطه فعالیت می کنند.

تلفن: ۴۴۴۹۱۷۲۳

نشانی : بزرگراه اشرفی اصفهانی- پایینتر از پل همت ، مرکز خرید تیراژه

مرکز تجاری برج مینا

مرکز تجاری برج مینا در سال ۱۳۷۶ راه اندازی شده است. طبقه زیرین این مرکز به بورس موبایل و کامپیوتر اختصاص دارد و فروشگاههای طبقه همکف به ارائه انواع پوشاک زنانه و مردانه ، بدلیجات ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، تزئینات ، فرش و … میپردازندتعداد واحدها: ۵۰ واحد در دو طبقه تجاری.

تلفن: ۴۴۰۷۸۸۷۴

نشانی : فلکه دوم صادقیه – ابتدای آیت ا… کاشانی- جنب بیمارستان ابن سینا- مرکز تجاری مینا

مجتمع تجاری اداری برج گلدیس

مجتمع تجاری اداری برج گلدیس تهران در سال ۱۳۷۹ در ضلع جنوبشرقی فلکه دوم صادقیه راه اندازی گردید و اکنون یکی از مراکز شناخته شده تهران محسوب می شود. این مجتمع در ۳ طبقه تجاری و ۱۰ طبقه اداری، دارای ۳۳۰ واحد تجاری و حدود ۲۲۰ واحد اداری است. .

تلفن: ۴۴۲۸۸۸۰۰

نشانی : فلکه دوم صادقیه- مجتمع گلدیس

مرکز خرید اسکان

مرکز خرید اسکان در دو طبقه با فضایی باز و با حوضچه‌ای به قطر ۱۰ متر در طبقه پایین واقع است‌. در این مرکز بیش از ۳۵ فروشگاه فعال وجود دارد. وجود شعبات متعدد بانک در این مرکز از ویژگیهای آن استبرندهای نایک ، زانوس ، لی وایز، ریبوک و استوواک در این مرکز دارای نمایندگی رسمی هستند.

تلفن: مدیر داخلی: ۸۸۷۹۸۶۰۲

نشانی : خیابان ولیعصر – تقاطع بلوار میرداماد – مرکز خرید اسکان

مجتمع تجاری دنیای نور

مجتمع تجاری دنیای نور در زمینی به مساحت ۱۷۹۱ متر در قلب منطقه شرق تهران در امتداد بزرگراه حکیم و واقع در بزرگراه رسالت و در ۱۰۰ متری بزرگراه امام علی (ع) در مقابل پارک محلی احداث گردیده است . کل مجموعه دارای ۱۰ طبقه با کاربری تجاری و آپارتمان با موقعیت اداری محسوب می شوداین مرکز مجهز به پله برقی و آسانسور اختصاصی جهت رستوران و شهربازی است .تعداد واحدها: ۲۸۰ واحد است. 

تلفن: ۶ – ۲۲۳۳۹۵۹۵

نشانی : بزرگراه رسالت- نبش خیابان کُرد- مجتمع دنیای نور

مرکز خرید گاندی

مرکز خرید گاندی از مراکز قدیمی تهران می باشد و شهرت آن به کافی شاپ ها و رستورانهای متنوع آن بر می گردد.
در معماری این مرکز خرید ، مشاعات در فضای باز قرار گرفته اند و قرار گرفتن یک فضای سبز زیبا در حیاط طبقه همکف ، نمای دلنشینی را ایجاد نموده است. تعداد واحدها ۴۰ مورد است. 

تلفن: ۸۸۷۷۷۸۰۷

نشانی : خ گاندی- پایین تر از پل همت – مرکز خرید گاندی

مرکز خرید سمرقند

تعداد واحدها ۲۰۰ واحد و در جنت آباد جنوبی قرار دارد. 

تلفن: ۴۴۴۹۵۱۰۹

نشانی : خیابان جنت اباد جنوبی- نبش تقاطع کبیرزاده- مجتمع تجاری سمرقند

 مرکز خرید شیری

مرکز خرید شیری در سال ۱۳۷۷ راه اندازی شده است و طیف متنوعی از مشاغل در آن به ارائه محصولات و خدمات میپردازند.

نشانی : فلکه دوم صادقیه – ابتدای خیابان اعتمادیان – مجتمع تجاری شیری

پاساژ تک ونک


تلفن: ۸۸۸۸۵۶۹۳

نشانی : میدان ونک ، خیابان ونک- نبش خیابان کار و تجارت – پاساژ تک

مرکز تجاری مروارید

مجتمع تجاری مروارید در سال ۱۳۷۴ راه اندازی شده است. این مجتمع دارای ۲۶ واحد تجاری در دو طبقه ، و ۱۶ واحد اداری در ۴ طبقه میباشد. عمده فروشگاههای بخش تجاری به صنف موبایل تعلق دارند و واحدهای اداری در زمینه مهندسی، ابنیه ، موبایل و خدمات به فعالیت مشغولند.

تلفن: ۴۴۲۴۴۱۶۱

نشانی : تهران ، خیابان ستارخان – بین چهارراه خسرو و فلکه اول صادقیه – مرکز تجاری اداری مروارید

پاساژ ونک

عمده فروشگاههای پاساژ ونک به ارائه انواع پوشاک زنانه اختصاص دارند.

تلفن: ۸۸۷۹۱۵۳۶

نشانی : میدان ونک – ابتدای خیابان ونک – پاساژ ونک

مرکز خرید ونک

عمده فروشگاههای مرکز خرید ونک به ارائه پوشاک و کیف و کفش زنانه اختصاص دارند

تلفن: ۸۸۷۷۵۶۱۷

نشانی : میدان ونک، خیابان ونک – نبش خیابان کار و تجارت- مرکز خرید ونک

بازار ونک

بازار ونک دارای ۱ طبقه تجاری بوده و دربخش شمال شرقی میدان ونک واقع شده است.

تلفن: ۸۸۷۷۴۹۱۰

نشانی : ضلع شمال شرقی میدان ونک – بازار ونک

مرکز خرید تندیس

این مرکز دارای دو طبقه تجاری است و فروشگاههای آن عمدتا به برندهای مشهور خارجی و داخلی اختصاص دارند.

تلفن: ۲۲۷۳۱۰۱۰

نشانی : میدان تجریش – ابتدای خیابان جعفری – مرکز خرید تندیس

مرکز خرید میرداماد

تلفن: ۲۲۹۲۴۵۹۹

نشانی : خیابان میرداماد – بین شریعتی و محسنی – ابتدای خیابان رودبار- مرکز خرید میرداماد

مجتمع تجاری سئول

این مجموعه دارای فضای تجاری و تفریحی بوده و در شمال تهران قرار دارد. بیش از شصت واحد تجاری خدماتی در این مرکز فعالیت می کنند که کالاهایی همچون لباس مردانه، زنانه و بچه گانه، مبلمان، لوازم کادویی، لپ تاپ، بدلیجات، لوازم خواب، لوازم آرایش، لوازم خانگی، مکملهای دارویی ورزشی، و خدماتی نظیر چاپ عکس، آکواریوم، کافی شاپ و خدمات مسکن را ارائه می کنند.

نشانی : خیابان ملاصدرا- خیابان شیخ بهایی شمالی – میدان شیخ بهایی – مجتمع تجاری سئول

پاساژ بزرگ اطمینان

بازار بزرگ اطمینان دارای ۸۰۰۰ مترمربع زیربنا ، ۲۰۰ واحد تجاری ۱۵ فاز در ۵ طبقه ، دارای دو ورودی از بلوار امام رضا(ع) و خیابان مظاهر است .صنوف تعریف شده در بازار بزرگ اطمینان به این شرح است: کامپیوتر و موبایل ، پوشاک زنانه و بچه گانه ، مانتو و روسری ، کیف و کفش ، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک مردانه، بدلیجات و عطر و اودکلن

این بازار داری پارکینگ، آسانسور حمل بار و نفر ، دستگاه پله برقی، سالن اجتماعات، خانه بازی کودکان و نوجوانان، سرویس بهداشتی و آنتن تقویت برد تلفن همراه است .دسترسی مرکز شهر از قبیل هفت حوض رسالت، تهران پارس، تهران نو، پیروزی، بلوار ابوذر، از طریق اتوبان افسریه، و مناطق ترمینال جنوب، نازی آباد، خانی آباد، دولت آباد، کیانشهر و هاشم آباد از طریق اتوبان بعثت، همچنین دسترسی مناطق میدان خراسان از طریق خیابان خاوران امکان پذیر می باشد.

تلفن: ۳۳۸۶۵۳۴۳

نشانی : میدان بسیج – ابتدای بلوار امام رضا – نرسیده به میدان آقانور- پاساژ اطمینان

مرکز تجاری ایران زمین

مرکز تجاری ایران زمین در ضلع غربی خیابان ایران‌زمین و روبه‌روی مجتمع گلستان واقع است‌.

تلفن: ۸۸۰۹۷۷۷۵ – ۰۲۱

نشانی : تهران، شهرک غرب (قدس)- خیابان ایران زمین- روبروی خیابان مهستان- مرکز تجاری ایران زمین.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حسن شهریور ۸, ۱۳۹۷

    اگه این مال و مراکز خرید و مراکز بازی تو کشورای عربی بود من خوشحال میشدم میخندیدم. ولی تو کشور خودمونه من ناراحت میشم. عصبانی میشم.
    شاید بگین چرا؟ مگه دیوونم؟

    نه من دیوونه نیستم. دلیلش اینه که تو کشورای عربی مسئولینشون با مردم باهم ثروت رو میخورن. به صورت برابر تقسیم کردن. من خودم بحرین بودم. پدر من تکنسین برقه تو بحرین و قطر کار کرده. تو بحرین شما بیکار باشی حتی قابلیت کار داشته باشی باز دولت بهت حقوق بیکاری میده و کلی برنامه حمایتی داره. حقوقشم اینقدری هستش که طرف هم غذای خوب بخوره هم تو خونه ضد زلزله شخصی ساز ساکن بشه هم بهترین لباس و کامپیوتر و گوشی بخره. بچه داشته باشه که چه بهتر بهش بیشتر پول میده. پدر برا بچش بهترین لباس رو میخره بهترین اسبا بازیهارو میخره. دوستم کانادا هستش. تو کانادا شما اگه کار نکرده باشی و بیکار باشی و بری شهرداری شهرتون تا بهتون پول بیکاری بده باید ماشین نداشته باشین مال و ثروت نداشته باشین و به طور خلاصه نباید چیزی داشته باشین که قابلیت فروش و تبدیل به پول داشته باشه. اگه ماشین دارین باید برین بفروشین پولشو چند ماه بخورین بعد برین شهرداری برا پول بیکاری. برا همینه که میگم بحرین اوضاعش حتی از کانادام بهتره. تازه من بحرینو گفتم که بین کشورای عربی خلیج فارس فقیرترینشونه. اوضاع تو کشورای عربستان و کویت و قطر و امارات و عمان ده ها برابر بهتره. و اینکه من ایرانو با این کشورا مقایسه میکنم به این دلیله که ثروت مملکتشون به ازای هر نفر تقریبا یکیه.
    امار بنیاد جهانی پول میگه درامد ایران به ازای هر نفر سالانه دویست میلیون تومنه. یعنی تو این مملکت درامدهای از نفت و گاز و مالیات و گمرک و عوارض و معادن و شیلات و غیره به نفری دویست میلیون تومن در سال میرسه. اگه میگین دروغه شما رو به سازمان جهانی پول ارجاع میدم اونا گفتن. حالا سازمان جهانی پول کدوم سازمانه؟ همون سازمانیه که دیروز ارژانتین ازش پنجاه میلیارد دلار وام خواسته تا ورشکسته نشه. ورشکستگی اقتصادی یه مملکت خیلی بده. ونزوئلا با همین وضعش هنوز ورشکسته نشده. چون درامد نفتی داره. ارژانتین نفت داره وام خواسته. پس امارش خیلی خیلی دقیقه. شمام گول رسانه های داخلی رو نخورین که ما جمعیتمون زیاده و نفت و گاز به ازای هر نفر خیلی کم میشه. نفت و گاز کمه بقیه درامدا که هست.
    بعدم نزارین این مقایسه با کشورای افریقایی گولمون بزنه.

    کارگرای هندی و پاکستانی رو تو بحرین من دیدم. خوابگاهشون خیلی شیکه هر هفته نظافت چی میاد تمیز میکنه. خوابگاشون خیلی خیلی تمیزتر و با کیفیت تر از خوابگاه یه دانشجوی نخبه ی مملکته. سلف سرویسشونم خیلی عالیه. غذایی که اونجا سرو میکنن کیفیتش از کیفیت غذای پولی یه رستوران نسبتا خوب تو تهران بالاتره. نیایین بگین دروغه. من خودم رفتم دیدم با چشمای خودم. پدرم کار کرده دیده. اوضاع طوری شده من اینجا حسرت نه مردمشون بلکه حسرت یه کارگر پاکستانی یا هندی که تو کشورای عربی کار میکنن رو بخورم. درسته کارشون سخته ولی کار منم سخته. کار من سخت تره. چون اونا ماهی سیصد تا پانصد دلار میگیرن من ماهی درامدم الان ماهی صد دلاره تازه کارگر نیستم. الان شاید یکی بیاد بگه نه اصلا اینطور نیست و کلی عکس نشون میده. بله قبلا نبودن. ولی هفت هشت سالی هستش که با فشار رسانه ها و روزنامه های غربی و امریکایی کافر این کشورا مجبور شدن کیفیت زندگی کارگرا رو بالا ببرن. تا جایی که من الان حسرتشو بخورم.
    الان کشورای عربی از فاز ساخت و ساز و مادی خارج شدن. الان این کشورا وارد رفاه شدن. چه خودشون چه کارگراشون. چندبار فیلم کتک کاری و تحقیر کارگرا تو عربستان پخش شد بعدش دیدیم هشتگ های حمایت از کارگرها یه غوغایی به پا کرد تو عربستان. طوری که نود درصد فعالین این هشتگ رو شیر کردن. تاثیرشم این بودش که الان هفت ساله کارگراشونم به زندگی با کیفیت تر از زندگی من رسیدن. خوابگاه دانشجوی مملکت رو برین تو شهرتون ببینین اوضاعش چطوریه. من که خوابگاه نبودم ولی خیلی دیدم. چون شهر خودمون دولتی قبول شده بودم.
    شاید باورتون نشه ولی من با مدرک مهندسی هیدرولیک کارم طی دو سال این بود تو محله ها با موتور پلاستیک زباله میبردم میفروختم. دستمزدمم ماهی چهارصد هزار تومن بودش. خوبیش این بود موتور مال شهرداری بود بنزینم خودشون میزدن. میرفتم تق تق در خونه ها رو میزدم پلاستیک زباله میفروختم.

    • farzad shahmohammadi شهریور ۸, ۱۳۹۷

      ببین دلسوز این مردم و این مملکت نباش
      تنها دلیل این شرائط بدبختی و جهل خود مردمه
      چند وقت پیش میخوندم نوشته بود تو سر این مردم بزن مالشو بخور صداش در نمیاد. صداش در اومد بگو به خدا بسپاره خدا حقشو میگیره.
      فکر نکنی من خودم راضی یا ناراضی ام. برا من هیچ فرقی نداره چون ساکن لوگزامبورگم. به شمام توصیه میکنم برین اون رستوران سنتی ایران مال خوش بگذرونین. بی خیال این مردم. این مردم اگه یه زندگی خوب میخواستن تلاش میکردن زحمت میکشیدن. من مادرم پدرم برادرم قاچاق اومدیم اینجا. من که کوچیک بودم خوب یادم نیست ولی قاچاق اومدن سخته. اینجا که رسیدیم کلی زحمت کشیدیم برا این زندگی. اینجا تو خیابونا پول نریخته خم شی جمع کنی. باید مثل خود مردم لوگزامبورگ تلاش کنی زحمت بکشی تا به یه جایی برسی. اینقدرم باید باهوش و فهمیده باشی که نزاری حقتو بخورن. اینجا اول از همه دولت کاملا برگرفته از رای مردمه ولی بازم میگم ولی اگه یه وضعی مثل ایران یا ترکیه پیش بیاد همون شبش مردم مسلح میشن حقشونو میگیرن. به این مردم بگی از حقت بگذر به خدا بسپر یه تیر تو سرت خالی میکنن میگن برو پیش خدا سلام برسون.
      مردم ایرانم همینه خودشون این وضعو خواستن و اگه ناراضی ان بیان عوض کنن. اگه راضی ان پس چرا من و شما دل بسوزونیم؟
      دنبال این شعارای ملی گرایی و نژاد پرستی عرب فلانه نباش. عربا خیلی باهوشن. شرکتای امازون و مایکروسافت تو چند قدمی منن. اینقدری که عرب اونجاها کار میکنه اروپایی کار نمیکنه. از قیافشون معلومه راحت میشه تشخیصشون داد. خداییش اگه من مهندسی میخوندم اونم هیدرولیک الان میرفتم اونم دولتی. توصیم اینه یکی دو سال حتی شده مجانی برو تو یکی از این شرکتای پیمانکار کار کن بعدم برو یه کشور دیگه. اصلا برو استرالیا. خود منم درسام تموم بشه شاید برا فوق برم اسپانیا یا ایتالیا چون رشتم دیزاین و طراحیه.

      بازم بگم برا این مردم دل نسوزون این مردم خودشون میخوان وضعشون این باشه.

      • فاطمه مهدویان فروردین ۶, ۱۳۹۸

        حرفاتون ،حرفهای هر دوعزیز کاااااملا درسته و باهاتون موافقم ! دردناک بودن ولی بی نهایت حقیقت بودند!!!