با انجام یک تست ساده آنلاین، سن واقعی قلب خود را مشاهده کنید

با انجام یک تست ساده آنلاین، سن واقعی قلب خود را مشاهده کنید

میلیون ها نفر در سراسر جهان در معرض حملات قلبی و سکته قرار دارند و دلیل اصلی این امر نیز داشتن سبک زندگی ناسالم است که پیر شدن زودرس قلب را در پی دارد. بحران چاقی در سراسر جهان و بخصوص کشورهای متمول اروپایی روز به روز قربانیان بیشتری می گیرد به طوری که تنها در بریتانیا، ۷۸ درصد از مردان و زنان بالای ۳۰ سال قلب هایی بسیار پیرتر از سن واقعی خود دارند. بدتر این که ۱۴ درصد از این افراد دارای قلب هایی هستند که انگار یک دهه بیشتر از سن واقعی فرد داشته و این موضوع به معضلی بزرگ برای سلامت عمومی در کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

سن قلب و بیماری های قلبی

پزشکان هشدار داده اند که این آمارها نشان می دهند که رژیم های غذایی نامناسب و نداشتن تحرک میلیون ها نفر را در خطر بسیار بیشتری در زمینه مشکلات قلبی مرگبار در میانسالی قرار داده است. بسیاری از افراد در سراسر جهان، بدون این که خود بدانند با ریسک بالای حملات و مشکلات قلبی زندگی می کنند که بخش اعظم آن از سبک زندگی نامناسب، تاریخچه خانوادگی در زمینه بیماری های قلبی و بیماری های تشخیص داده نشده از جمله فشار خون و کلسترول بالا ناشی می شود.

سن قلب و بیماری های قلبی

محققان سلامت عمومی بریتانیا یک تست آنلاین طراحی کرده اند که با پرسیدن سوال هایی ساده در مورد وزن، سن، قد و سبک زندگی می توانند شرایط قلب شما را تخمین زده و به شما بگویند که قلب شما چه سنی دارد؛ سنی که مطمئناً با سن شناسنامه ای شما متفاوت خواهد بود. از ۳ سال پیش که این تست آنلاین آغاز به کار کرد بیش از ۱.۹ میلیون نفر آن را انجام داده و ۳۴ درصد از آن ها گزارش داده اند که سن قلب آن ها ۵ سال پیرتر از سن واقعی آن ها تخمین زده شده است. پیرتر بودن قلب نشانه این است که فرد در خطر ابتلای بیشتری به زوال عقل، حملات قلبی، سکته قلبی، بیماری های مزمن کلیوی و دیابت قرار دارد.

سن قلب و بیماری های قلبی

اما در اغلب موارد می توان این ریسک را با ورزش کردن، انتخاب یک رژیم غذایی سالم تر و دست برداشتن از مصرف مشروبات الکلی به میزان قابل توجهی کاهش داد. بر اساس مطالعات انجام گرفته، خطر پیر شدن قلب بیشتر مردان را تهدید می کند تا زنان و در میان کسانی که این تست سن قلبی را انجام داده اند نزدیک به ۸۱ درصد آن ها متوجه شده اند که قلبشان از سن واقعی شان پیرتر است. این در حالی است که تنها ۷۴ درصد از زنان پس از انجام این تست با واقعیت تلخ پیرتر بودن قلبشان روبرو شده اند. بر اساس آمار بدست آمده از طریق این تست آنلاین، از هر ۶ مرد یک نفر (۱۶ درصد) دارای قلبی بودند که ۱۰ سال مسن تر از یک انسان سالم با سن واقعی فرد بود که این عدد در مورد زنان تنها ۱ مورد از هر ۱۰ زن بود (۱۰ درصد).

سن قلب و بیماری های قلبی

فاصله بین سن قلبی و سن واقعی با افزایش سن فرد بیشتر و بیشتر می شود به نحوی که ۲ درصد از مردان و تنها ۱ درصد از زنان دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال دارای فاصله ای ۱۰ ساله بین سن واقعی و سن قلبشان بودند. این فاصله برای زنان و مردان بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سال به ترتیب ۷ و ۶ درصد افزایش پیدا می کند. همچنین این فاصله برای مردان و زنانی که در دهه ششم عمر خود هستند به ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد و برای دهه هفتم زندگی مردان و زنان به ترتیب ۳۱ و ۱۹ درصد برآورد شده است.

سن قلب و بیماری های قلبی

در میان کسانی که در دهه هشتم زندگی خود به سر می برند، ۴۵ درصد از مردان و ۳۳ درصد از مردان قلبی دارند که یک دهه بیشتر از سن واقعی شان پیر شده است. این نتایج نشان می دهند که در سن ۴۰ سالگی، هم مردان و هم زنان معمولاً سن قلبی ۴۳ سال دارند در حالی که در سن ۶۵ سالگی متوسط سن قلبی برای زنان ۷۰.۳ و برای مردان ۷۲.۴ بود. در بریتانیا سالانه ۸۴.۱۰۰ نفر بر اساس حملات قلبی یا سکته جان خود را از دست می دهند. ۱ مورد از هر ۴ مورد این مرگ و میرها در میان افراد زیر ۷۵ سال هستند که از آن میان می توان روزانه از مرگ ۵۰ نفر جلوگیری کرد. بری انجام این تست آنلاین قلبی به این لینک بروید.

با نشانه‌های سکته قلبی، ایست قلبی و سکته مغزی آشنا شوید

هر چه بیشتر قهوه بنوشید، قلب سالم تری خواهید داشت

تاثیر فوق العاده و باورنکردنی سونا رفتن در کاهش بیماری های قلبی عروقی

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود