معرفی انواع بورسیه های تحصیلی فرانسه: از Eiffel تا Insead

راهنمای تحصیل مجانی در فرانسه

معرفی انواع بورسیه های تحصیلی فرانسه: از Eiffel تا Insead

فرانسه یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی ارزان و تقریبا رایگان اروپا برای دانشجویان خارج از کشور است که البته تسلط به زبان فرانسه یکی از پیش نیازهای آن به شمار می رود. اکثر دانشگاه های فرانسه مورد تایید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم ایران بوده و مدارک شما پس از دانش اموختگی، معادلسازی می شود. فرانسوی ها مثل نروژی ها و آلمانی ها، بورس های خوبی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می دهند که برای آشنایی با بورس های فرانسه، به بخش  fund  یا financial aids سایت دانشگاه های این کشور رجوع کنید.

گزارش زیر، شما را با چندین بورس مطرح فرانسه آشنا می کند.

آنچه برای تحصیل و بورس در سال ۲۰۱۸ نیاز دارید

بورسیه تحصیلی ایفل در کشور فرانسه  

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به «ایفل بورسیه» معروف می باشد از طرف وزارت امور خارجه کشور فرانسه ارائه می شود و برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در کشور فرانسه را دارند دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند با مبلغی بالغ بر ۱۱۰۰ یورو برای کمک هزینه تحصیلی ساپورت می شوند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه را دارند با مبلغی بالغ بر ۱۴۰۰ یورو از طرف وزارت امور خارجه این کشور کمک هزینه های تحصیلی خود را دریافت کرده و به تحصیل ادامه خواهند داد.
علاوه بر این کمک هزینه های جانبی در فرانسه نیز از طرف این وزارت برای محصلانی که قصد بازگشت به کشور خود را دارند و یا قصد سفرهای تفریحی، فعالیت های فرهنگی، بیمه درمانی را داشته باشند، کمک خواهد شد.

جزییات بیشتر را در این لینک دنبال کنید.

 بورسیه ایل دو فرانس  

یک بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز از طرف دولت فرانسه برای متقضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه را دارند داده می شود و می بایست که سن این افراد بالای ۳۰ سال باشد تا مبلغی بالغ بر ۱۰ هزار یورو برای کمک هزینه ۱۰ ماه خود دریافت کنند تا بتوانند در دانشگاه های شهر پاریس تحصیل کنند. جزییات را اینجا دنبال کنید.

 بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه آمپس (ای ان اس لیون)

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به بورسیه ان ایس لیون در فرانسه معروف است بورسیه ای را برای دانش آموزان بین المللی که معدل و سطح بالایی را دارا هستند برای تحصیل در رشته های علوم، هنر، علوم انسانی و اجتماعی تدارک دیده است که مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ یورو برای تحصیل دانش آموز به مدت ۱۰ ماه می باشد. برای اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

بورسیه تحصیلی فرانسه در دانشگاه لیون

کشور فرانسه بورسیه تحصیلی دانشگاه لیون فرانسه را برای محصلانی که دارای سطح بالای سابقه آکادمیک هستند و می خواهند در یکی از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه لیون تحصیل کنند ارائه می دهد که مبلغ این بورسیه تحصیلی ۸۰۰ یورو برای هر ماه به مدت ۱۰ ماه می باشد .

 بورسیه تحصیلی فرانسه در مؤسسه گرنوبل

این بورسیه برای محصلین می باشد که برنامه خاصی برای ارائه به دانشگاه دارند داده می شود و برای هر ترم مبلغ ۵۰۰۰ یورو به این محصلان داده می شود.

 بورسیه تحصیلی فرانسه در امیلی در دانشگاه علوم 

این بورسیه یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد که به محصلانی تعلق میگیرد که دارای رتبه و معدل بسیار عالی میباشند و برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا می باشد که این بورسیه برای دانش آموزان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که در مقطع کارشناسی مبلغی بالغ بر ۳۰۰۰ تا ۱۲/۳۰۰ یورو است و مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان داده می شود. لازم به ذکر می باشد که همانطور که گفته شد این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه به دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا تعلق میگیرد و نیاز است که نمرات متقاضی در بهترین سطح ممکن خود باشد.

 بورسیه در فرانسه (Insead) 

این بورسیه که از دیگر بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد تحت معیار های مختلفی ارائه می شود:
بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد.

? بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته های MBA(ای اچ سی) 

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز همانند بورسیه INSEAD تحت معیار های مختلفی ارائه می شود: بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد که در رشته های ام بی ای ارائه می شود.

راهنمای دریافت ویزای فرانسه از کارگزاری وی  اف اس گلوبال درپالادیوم

اگر برای اپلای بورس های فرانسه با سوالی روبرو شدید، با ذکر رزومه مختصری از خود، پرسش را مطرح تا بررسی کنیم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • سینا شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

    سلام راهنمایی میخواستم
    پس از اتمام سربازیم
    با رشته کارشناسی بیهوشی علوم‌پزشکی سراسری یزد چگونه میتوانم و کجا بهترین مکان برای کار کردن و تحصیل برای من هست
    آیا کشورهای حوزه خلیج هم نیروی کار به مثابه ما میخواهند؟

    • علی زمانی شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

      سلام
      بهترین مکان برای کار و تحصیل نداریم. دنبال بهترین نباشید در هیچی. نه در انتخاب همسر. نه خرید سهام نه سفر و نه کار. دنبال شرایط متعادل باشید. رشته شما چون به پزشکی مربوط میشود باید از وزارت بهداشت و نیروهای متخصص این حوزه شاغل در کشورهای مختلف سوال کنید که لینکدین یک بانک اطلاعاتی خوب برای شما خواهد بود. هر چا بخواهید در خارج کار کنید، تسلط به انگلیسی یا زبان کشور مقصد الزامی است.

  • ملیکا بهمن ۲۶, ۱۳۹۷

    سلام من یازدهمم و تجربی میخونم چطوری میتونم بعد ی سال بارتبه ۴۰۰۰ تو رشته پرستاری و مامایی ازاین بورس استفاده کنم؟لطفاکمکم کنین قصددارم توفرانسه تحصیل کنم

  • محمد حسین اسفند ۳, ۱۳۹۷

    سلام من رشته ام مهندسی مکانیک به سایر نرم افزارهای مربوطه تسلط دارم زبان فرانسه هم در حد B2 هستم آیا امکان تحصیل در فرانسه برای من در چه حدی هست آیا پذیرش خواهم شد برای کارشناسی ارشد؟؟

    • علی زمانی اسفند ۳, ۱۳۹۷

      برای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ساخت و تولید یا سیلات در دانشگاه های فرانسوی اپلای کنید. شانس ادمیشن دارید.