کتاب هایی به قلم کارآفرینان: از «رالف لورن» تا «اپرا وینفری»

کتاب هایی به قلم کارآفرینان: از «رالف لورن» تا «اپرا وینفری»

کارآفرینان بزرگ جهان بعضا زندگی نامه خود را به صورت اتوبیوگرافی منتشر کرده اند. گزارش امروز، شما را با شماری از این کتاب ها آشنا می کند. کتاب هایی برای شناسایی ایده های جذاب از ذهن های خلاق.

کتاب از صفر ساختن نوشته برنی مارکوس و آرتور بلنک

مارکوس و بلنک در کتاب از صفر ساختن، در مورد تاریخچه شرکتشان و اینکه چگونه سرنوشت خودشان را تغییر دادند و رویا را بدل به واقعیت کردند توضیح داده اند. این دو نفر پس از اینکه در سال ۱۹۷۸ از یک شرکت خانه سازی به نام هندی دن اخراج شدند، تصمیم گرفتند ایده خودشان را برای راه اندازی یک فروشگاه عرضه کالای با تخفیف دنبال کنند. شرکتی  که تاسیس کردند هوم دیپات نام داشت و حالا یکی از شناخته شده ترین برندهای کسب و کار در آمریکا است.

سایت این ۲ کارآفرین میلیونر فعال در حوزه خرده فروشی و خدمات ساختمانی

این کتاب در مورد جزییات تاسیس و رشد شرکت توضیح می دهد و نویسندگانش با استفاده از تجربه خود درس های مهمی می دهند که برای هر مدیری در حوزه کسب و کار مفید است. درس هایی از قبیل اینکه چگونه باید مشتریان خود را بشناسید و دین خود را به جامعه ادا کنید. سایت آن ها را در این لینک تماشا کنید. ایده خوبی برای استارت آپ های ایرانی.

کتاب  آنچه به یقین می دانم  – نوشته  اپرا وینفری

آدم های کمی هستند که به خوبی اپرا وینفری، معنای اشتیاق و تعهد را بدانند. او که در فقر به دنیا آمد و زندگی کرد، توانست بعدها حرفه اش را به عنوان میزبان یک برنامه تلوزیونی گفت و گو محور تعریف کند و بعد تبدیل به بازیگر و اسطوره ای رسانه ای شود. دختری که با مشقت زندگی کرد و به جایی رسید که همه دنیا او را به نام کوچک می شناسند.

آنچه به یقین می دانم مجموعه ای است از ستون های یادداشت که او در نشریه O، نشریه اپرا وینفری به چاپ رسانده بود. هر یک از این یادداشت ها درس های مختلفی در مورد زندگی ارائه می دهند و موضوعات مختلفی از جمله لذت، حق شناسی و قدرت را در بر می گیرد. درس هایی که بر مبنای تجربیات شخصی خود او تعریف شده اند.

کتاب رالف لورن  از  زبان  رالف لورن

نام واقعی رالف لورن، طراح مد و لباس سرشناس آمریکایی، رالف لیپسچیتز است. پسر  یک خانواده یهودی مهاجر که دوران کودکی خودش را در محله  برانکس (جنوب شهر) نیویورک گذراند.  ایده  طراحی  لباس  های پولو رالف لورن  زمانی شکل  گرفت که او در جوانی به تماشای یک مسابقه چوگان رفت و شیفته  سبک زندگی مجلل طبقه اعیان شد. در  این کتاب، خود زندگی  نامه اش را می گوید و الهاماتی که در پس کارهای او قرار دارد.

رالف لورن، فقط به  عنوان یک طراح  مد شناخته نمی شود. بلکه سبک لباس  های طراحی شده توسط  او و کاری  که شرکتش ادامهدار به نوعی سبک زندگی و لباس پوشیدن به  شیوه آمریکایی را توصیف می کند. در این کتاب، او در مورد چگونگی  رسیدن به  این جایگاه و طراحی و تولید محصولاتش توضیح می دهد و در کنارش می توان سری به بخش های خصوصی  زندگی او کشید. رالف لارن را کوکو شانل (بنیانگذار CHANEL) مد مردانه می دانند.

کتاب اصول : زندگی و کار- نوشته ری دالیو

ری دالیو، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران و کارآفرینان دنیا است. او در کتاب اصول: زندگیو کار، در مورد اصول غیر  متعارفی صحبت  می کند که در چند دهه گذشته  برای خلق نتایج منحصر به فرد در کار و زندگی اش از انها پیروی کرده  است. اصولی که هر فرد یا سازمانی می تواند به کمک آنها به  اهدافش دست پیدا کند.

ری دالیو، در  سال ۱۹۷۵ میلادی شرکت سرمایه گذاری بریچ واتر را در آپارتمان دو خوابه اش در نیویورک تاسیس کرد. ۴۰ سال  بعد این شرکت بیشتر از هر شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر دیگری به مشتریانش سود می رساند. این شرکت به عنوان پنجمین شرکت مهم  بخش  خصوصی در آمریکا  شناخته می شود. دالیو در این کتاب نشان می دهد که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری می توانند تبدیل به یک سری از قوانین شوند تا از طریق بهتر از آن ها سر در اوریم.

ری دالیو میلیاردر آمریکایی و موسس شرکت بریج واتر است که با ثروت ۴ میلیارد دلاری خود در بین دوازدهمین ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۰ به شمار می‌رود. شرکت بریج واتر در حال حاضر بزرگ‌ترین صندوق تامین سرمایه در جهان است. ریموند تی. دالیو در سال ۱۹۵۰ در آمریکا متولد شد. پدر او یک موزیسین در سبک موسیقی جاز بود. ری اولین سهم خود را در سن ۱۲ سالگی خرید. اندیشه های او را در توییتر دنبال کنید.

کارآفرینان
صفحه توییتر ری دالیو از سال ۲۰۰۹ تا کنون قریب به ۹۰۰ توییت منتشر کرده است

کتاب هایی که از زندگی کارآفرینان بزرگ ایران و جهان خوانده اید را در کامنت ذکر کنید و الهامی که از ان دریافت کردید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود