برای نجات جان خود این ۹ وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

برای نجات جان خود این ۹ وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

فصل سرما فرارسیده و احتمال اینکه در سفرها یا مسیرهای رفت و آمد خود با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید بیشتر شده است. به‌طور مثال، ممکن است در یک روز برفی، ماشینتان کنار جاده خراب شود و به هیچ وسیله‌ای برای کمک طلبیدن دسترسی نداشته باشید، به همین خاطر بسیار مهم است برخی تجهیزات اولیه اما کاربردی را در کیف یا ماشین همیشه به همراه داشته باشید.

مثلا یک بطری آب می‌تواند نقش تقویت کننده نور چراغ قوه را ایفا کند. یا از پد بهداشتی به عنوان پانسمان زخم برای بند آوردن خون استفاده کنید. اگر کنجکاو هستید تا با این تجهیزات ساده بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را از نظر بگذرانید.

سوت

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

سوت صدای بلندی دارد و از فاصله بسیار دور به خوبی شنیده می‌شود. به همین خاطر، اگر مثلا در جنگل یا در جایی گرفتار شده‌اید که به هیچ چیز دسترسی ندارید، با سوت زدن می‌توانید حضور خود را اعلام کنید.

یا حتی اگر زلزله‌ای رخ داد و زیر آوار گیر کرده بودید نیز می‌توانید با کمک سوت محل حضور خود را به اطلاع امدادرسان‌ها برسانید.

سوت برای پیاده‌روی‌های شبانه و فراری دادن زورگیرها یا سارقین هم وسیله بسیار خوبی است. جای بسیار کمی نیاز دارد و سنگین هم نیست.

بطری آب

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

یکی از ملزومات ضروری برای نجات جان انسان در شرایط بحرانی، دسترسی به آب پاکیزه است. خوب است بدانید که انسان فقط سه تا ۴ روز می‌تواند بدون نوشیدن آب زنده بماند.

بیشتر بخوانید: آیا می دانستید بدون غذا، آب، خواب یا هوا چه مدت می توانید زنده بمانید؟

از بطری خالی آب هم می‌توانید به عنوان فیلتر آب استفاده کنید. از دیگر کاربردهای بطری آب این است که هنگام قطعی برق، می‌توانید چراغ قوه را به انتهای بطری بتابانید تا باعث بیشتر شدن نور چراغ بشود.

لیپ استیک

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

هنگامی که برف و بوران گیر افتاده‌اید و به نور یا مقداری اندکی گرما نیاز دارید، می‌توانید از چرب‌کننده لب به عنوان شمع استفاده کنید. چگونه؟ موم داخل لیپ استیک را از قاب آن بیرون بیاورید. تکه‌ای نخ از لباس یا وسایل خود پیدا کرده و در موم بگذارید. سپس آن را روشن کنید تا هم نور و هم گرما بدهد.

کاندوم

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

کاندوم فقط برای رابطه جنسی سالم کاربرد ندارد. توصیه می‌کنیم حتما چند عدد کاندوم در کیف خود داشته باشید زیرا این وسیله تا ۴ لیتر آب را می‌تواند در خود نگه دارد. نمونه‌های غیر چرب آن را نیز می‌توان به عنوان فتیله یا آتش‌زنه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: نکات بسیار ساده ای برای زنده ماندن که روزی جان شما را نجات خواهند داد

اسنک‌های فاسدنشدنی

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

در کیف خود یک کیسه کوچک مملو از آجیل یا خوراکی‌هایی بگذارید که خراب نمی‌شوند. برای مواقعی که در جاده گیر می‌کنید، در جنگل گم می‌شوید یا به واسطه برف و بوران، مجبورید کنار جاده بمانید، این خوراکی‌های می‌توانند جانتان را نجات دهند و با پروتئین بالایی که دارند، نیاز غذایی بدنتان را تامین کنند.

پدهای بهداشتی

نوار بهداشتی برای جذب خونریزی‌های ماهیانه زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جالب است بدانید این وسیله اولین بار در جنگ جهانی اول به عنوان پانسمان پس از عمل جراحی استفاده می‌شد. به خاطر قابلیت جذب خون بالایی که این پدها دارند، می‌توانید از آنها برای بندآوردن خونریزی‌ استفاده کنید؛ این خونریزی می‌تواند به موجب تصادف‌های جاده‌ای یا زمین خوردن شدید در جنگل باشد.

پد بهداشتی فضای کمی اشغال می‌کند و وزنی هم ندارد. بنابراین می‌توانید چند عدد از آن را در کیف دستی خود داشته باشید.

فندک

فندک فقط مختص افراد سیگاری نیست. شما با همراه داشتن این وسیله سبک و کوچک، می‌توانید به حفظ جان خود در موقعیت‌های خطرناک کمک کنید. مثلا با وجود فندک، می‌توانید وقتی در سرما گرفتار شده‌اید، آتش روشن کرده و خود را گرم کنید.

جعبه کمک‌های اولیه

یک جعبه بسیار کوچک اما حاوی وسایل ضروری برای کمک‌های اولیه را در کیف خود داشته باشید. موردِ مصرف این جعبه کاملا محسوس است و به توضیح نیازی ندارد. از گاز استریل برای بانداژ کردن زخم‌ها و پیشگیری از عفونت آن می‌توانید کمک بگیرید.

چراغ قوه

برای نجات جان خود این 9 وسیله‌ را همیشه در کیف خود داشته باشید

درست است که همه موبایل‌های کنونی دارای چراغ قوه هستند. اما وقتی در موقعیت پر خطری گرفتار شده‌اید و باتری موبایلتان هم در حال تمام شدن است، به همراه داشتن یک چراغ قوه کوچک حکم طلا را پیدا می‌کند. زیرا می‌توانید به راحتی مسیر خود را یافته و از خطر فرار کنید. یا با نور آن درخواست کمک بدهید.

یک نظر

ورود

  • علی مهر ۳, ۱۳۹۷

    جلیقه ضد گلوله رو فراموش کردید