اکسلنت ترین غذاهای خیابانی گرجستان [رپورتاژ آگهی]

اکسلنت ترین غذاهای خیابانی گرجستان [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گرجستان کشوری است با طبیعت و جاذبه‌های رنگارنگ بسیار زیاد که به هیچ عنوان نباید در صنعت توریست و گردشگری آن را نادیده گرفت. مدتی است که توجه توریست‌های بسیاری به سمت این کشور تماشایی جلب شده است. کشور گرجستان نیز همانند تمامی کشورهای دیگر غذاهای مخصوص خود را دارد. طعم و عطر غذاهای گرجی را بعد از یک بار امتحان کردن آنها به هیچ عنوان فراموش نخواهید کرد و وسوسه خوردن دوباره آنها نیز شما را رها نمی‌کند.

هر چقدر هم که خیلی به غذا خوردن اهمیت ندهید، باز هم بعد از گردشی طولانی گرسنه می‌شوید و بی شک در طی سفر آشپزی نخواهید کرد، پس می‌بینید که شناختن غذاهای خیابانی گرجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر ما می‌خواهیم غذاها و خوردنی‌های خیابانی مخصوص گرجستان را برای شما عنوان کنیم. پس شما نیز اگر می‌خواهید تور گرجستان خود را رزرو کنید دست نگه دارید، این مطلب را در مورد غذاهای خیابانی گرجستان بخوانید، اطلاعات خود را بالا ببرید، و با شناخت کامل از گرجستان به سراغ رزرو تور ارزان گرجستان خود بروید. با ما همراه باشید.

۵- وتزل پرتزل (Wetzel’s Pretzels)

یکی از غذاهای خیابانی و بسیار پر طرفدار گرجستان وتزل پرتزل است. عطر و طعم این غذای مخصوص گرجی بی نظیر است. وتزل پرتزل را در هر خیابان تفلیس می‌توانید پیدا کنید و این را باید بدانید که اگر نگران چاق شدن خود هستید هرگز به سراغ این غذا نروید، چرا که با یک بار خوردن وتزل پرتزل، وسوسه خوردن دوباره آن شما را رها نخواهد کرد. اگر به امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان علاقه مند هستید، به هیچ عنوان چشیدن مزه وتزل پرتزل را نادیده نگیرید.

تور ارزان گرجستان

۴- پوری (puri)

پوری غذای محلی گرجستان است که نه تنها در میان مردم گرجستان، بلکه در میان گردشگران بسیاری جایگاه ویژه‌ای دارد. نان جایگاه خاصی در میان گرجی‌ها دارد و خب پوری هم نوعی نان محسوب می‌شود چرا که ترکیب اصلی آن نان و خمیر است. پوری در داخل تنور سنتی پخته می‌شود و بسیار ترد و لذیذ است. باور کنید، کافی است یک بار پوری را امتحان کنید تا خودتان متوجه می‌شوید که چرا اینهمه طرفدار دارد! یک بار چشیدن مزه پوری برابر است با عشق به این غذای محلی! اگر بخواهید قیمت این غذا را بدانید باید بگوئیم که چیزی بین ۲ تا ۴ لاری گرجستان قیمت دارد.

۳- نادوگی (nadugi)

نادوگی یکی دیگر از غذاهای خیابانی بسیار پر طرفدار در میان گرشگران و توریست‌ها است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. این غذای محلی که به خوبی می‌تواند فرهنگ غذاخوری مردم گرجستان را به رخ هر بازدیدکننده‌ای بکشد، قیمتی ۳ تا ۶ لاری گرجستان دارد. نادوگی، پنیر و ریحان است که بین لایه نازکی از نان پیچیده شده و به شکل یک ساندویچ کوچک بسیار لذیذ سرو می‌شود. این غذای محلی غذایی بسیار لذیذ است که امتحان کردن آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲- جونجولی (Jonjoli)

جونجولی که یکی دیگر از غذاهای محلی و خیابانی مخصوص گرجستان است را می‌توانید در تمامی خیابان‌های این کشور تماشایی پیدا کنید. جونجولی شاید ظاهر خیلی مطلوبی نداشته باشد و خب کسانی که به ظاهر غذا اهمیت می‌دهند به احتمال زیاد آن را برای خوردن انتخاب نمی‌کنند؛ ولی باید بدانید که این غذای محلی طرفداران زیادی دارد و طعم آن را به هیچ عنوان نمی‌توانید فراموش کنید. جونجولی طعمی شبیه به زیتون شور دارد و کمی ترش است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قضاوت کردن از روی ظاهر غذاها را کنار بگذارید و حتما این غذا را امتحان کنید تا شما نیز به جمع عاشقان جونجولی بپیوندید. بهتر است بدانید که جونجولی قیمتی بین ۳ تا ۷ لاری گرجستان دارد.

۱- آجارولی (acharuli / adjaruli)

آجارولی نیز غذای محلی دیگری است که نه تنها میان گردشگران توانسته طرفداران بسیاری را به خود جلب کند، بلکه توانسته در میان خود مردم گرجستان نیز جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. این غذای محلی را می‌توان بیشتر در خیابان‌های باتومی پیدا کرد. با دیدن ظاهر وسوسه انگیز آجارولی به یاد قایق‌های کوچکی میفتید که روی دریا شناور هستند. وسط این قایق‌های کوچک خوشمزه زرده تخم مرغ مخلوط شده با خمیر نان را می‌توانید پیدا کنید که طعمی بی نظیر دارد. قیمت این غذای فوق العاده لذیذ چیزی بین ۳ تا ۵ لاری گرجستان است. اگر به گرجستان سفر کردید به هیچ عنوان چشیدن آجارولی را نادیده نگیرید!

تور ارزان گرجستان

سخن آخر

ما در این مطلب ۵ غذای خیابانی معروف و فوق العاده لذیذ گرجستان را به شما معرفی کردیم. اگر می‌خواهید به گرجستان سفر کنید و نگران طعم غذاهای این کشور رنگارنگ هستید، دیگر نگران نباشید، همانطور که خود در این مطلب دیدید، طعم غذاهای گرجستان می‌تواند شما را شگفت زده کند و وسوسه خورد آنها همواره همراه شما باشد!

تور ارزان گرجستان

اگر می‌خواهید هر چه زودتر به این کشور تماشایی بروید و خاطرات فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید، به سایت تور لحظه آخری توریاب مراجعه کنید تا از آخرین قیمت تور گرجستان مطلع شوید. همانطور که از اسم توریاب مشخص است وب سایت جامع گردشگری برای معرفی بهترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی از معروفترین آژانسهای مسافرتی تهران میباشد.و اطلاعات کاملی از راهنمای سفر به کشورها و جاذبه های توریستی آنها در اختیار شما میگذارد.اگر قصد رزرو هر تور گرجستان را دارید با کلیک بروی تور با تمام هتلهای آن پکیج روبرو خواهید شد و کافیست بروی هتل مورد نظر خود کلیک نموده تا با مشخصات دقیق هتل آشنا شوید.و همچنین میتوانید سفرنامه های گردشگری خود را در توریاب با دیگران با عضویت در سایت توریاب قسمت سفر نامه ها به اشتراک بگذارید.

منبع: touryab
دیجیاتو
بدون نظر

ورود