بررسی فیلم عاشقانه The Light Between Oceans

بررسی فیلم عاشقانه The Light Between Oceans

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رپورتاژ آگهی: فیلم نوری در میان اقیانوس ها عاشقانه ای از کارگردان امریکایی Derek Cianfrance برگرفته از رمانی به همین نام و به قلم M.L. Stedman یکی از بهترین گزینه ها برای دانلود فیلم عاشقانه است، که در سال ۲۰۱۲ بر روی پرده های سینماها رفت. ازین بایت تصمیم گرفتم تا به بررسی فیلم عاشقانه The Light Between Oceans بپردازم. فیلم نوری در میان اقیانوس ها همانند دیگر کارهای درک سیانفرانس عاشقانه ای پر سوز و گداز را برای ما روایت می کند، داستانی درباره عشق و نفرت، تلخی حقیقت و یا شیرینی زودگذر دروغ. سیانفرانس سعی دارد تا همانند دیگر فیلمهای گذشته خود “The Place Beyond the Pines” محصول سال ۲۰۱۲ و “Blue Valentine” محصول ۲۰۱۰ و Brother Tied محصول ۱۹۹۸ ، فیلم را از یک شروع عاشقانه به سوی یک تراژدی سوق دهد که قلب هر ببیننده ای را به درد می آورد و از سوی دیگر، عوامل مهمی چون عواقب تنهایی انسان و احساس گناهی که شخصیت اصلی فیلم در تمامی مدت بر دوش می کشد را به تصویر بکشد. البته بازی بی نظیر بازیگرانی چون (مایکل فاسبندر) نامزد اسکار و (الشیا ویکاندر) برنده اسکار، دست در دست هم داده و باعث شده اند که فیلم یک درام موفق باشد. برای ادامه بررسی این فیلم با ما همراه باشید.

فیلم عاشقانه

سیانفرانس در ابتدای این فیلم سربازی به نام تام شربورن (مایکل فاسبندر) را به تصویر می کشد که سعی دارد تا از همه چیز و همه کس دور باشد. او تقاضای کاری را دارد که کمتر کسی خواهان آن است ( او باید به مدت چندین ماه در جزیره ای دور به تنهایی راهنمای کشتی ها باشد). فیلم در همان ابتدا مخاطب را با فضایی افسرده و غمیگین رو به رو می سازد .تام درباره خود می گوید که :

تام : فقط میخوام یه مدت از همه چی دور بشم

شاید این جمله تام در ابتدای فیلم خود بیانگر گذشته نامعلوم او باشد که مدام او را از درون می بلعد و سعی دارد تا با دوری جستن از دیگران و انزوا به آرامشی نسبی دست یابد. کارگردان با این روند سعی دارد تا به طور زیرکانه و نامحسوس  عواقب مخرب جنگ بر روح و روان و نقش آن را در زندگی مشترک آنها  به تصویر بکشد که البته در فیلم های زیادی در سینمای امروز جهان به این عامل پرداخته شده است. اما پنهان شدن از همه چیز برای تام امکان پذیر نیست عشق همانند شعله های سوزنده آتشی می ماند که در زیر خاکستر به خوابی سبک فرو رفته باشد، زبانه  خواهد کشید و تو را اسیر خود میسازد. تام نیز عشق را در چهره الیزابل جوان می جوید که برعکس تام بسیار سرزنده و رک گو است و از هر فرصتی برای سخن گفتن از خود و یا احساسات درونیش استفاده می کند. اما همانطور که می دانید یک شروع عاشقانه از نگاه این چنین کارگردانی مطمئنا فراز نشیب های فراوانی خواهد داشت.

فیلم عاشقانه

نوری در میان اقیانوس ها فیلمی خوش ساخت از درک سیانفرانس

نوری در میان اقیانوس ها عاشقانه ای خوش ساخت و تحسین برانگیز که با تصاویر و مناظر ساحلی بسیار زیبایی همراه است و رابطه عاشقانه ای که رفته رفته جان تازه ای به فیلم می بخشد و باعث می شود تا در نیمه ابتدایی فیلم شاهد صحنه های جذاب و دلنشین باشیم. داستان از آنجایی شروع میشود که تام بعد از برگشت از جنگ، نگهبان یک فانوس دریایی در یک جزیره خالی از سکنه و ارام واقع در سواحل استرالیا می شود. او در یکی از مهمانی هایی که یک سری از محلی ها برای تمجید از زحمات او گرفته اند با دختری به نام الیزابل (الشیا ویکاندر) آشنا می گردد و رابطه عاشقانه ای بین آنها شکل می گیرد و آنها کم کم باهم آشنا میشوند، از دردهای خود برای یکدیگر می گویند و سرانجام این که در آینده نزدیک برج فانوس دریایی به زندگی مشترک خود بپردازند. بعد از مدتها متوجه می شوند که قادر به بچه دار شدن نیستند و مرتبا بچه خود را قبل از بدنیا آمدن از دست میدهند اما بعد از مرگ دومین فرزندی که در راه داشته اند، یک روز تام متوجه قایقی در ساحل می گردد که سرنشینان آن یک مرد مرده و یک کودک هستند، تام سعی دارد در ابتدا موضوع را گزارش دهد ولی همسرش مخالفت میکند، تام ابتدا با این کار موافقت نمیکند ولی به اصرار همسرش که از او میخواهد تا همه چیز را نادیده بگیرد و کودک را پیش خود نگه دارند، رفته رفته با همسرش هم عقیده می گردد…

فیلم عاشقانه

نگاهی به بخش دوم فیلم نوری در میان اقیانوس ها

بعد از دانلود فیلم و تماشای آن متوجه میشوید که نیمه دوم فیلم کاملا متفاوت از بخش ابتدایی می باشد و دارای بار احساسی و همینطور سوالهای پیچیده تری است و بازی بازیگران در نیمه دوم به مراتب بهتر است. اضافه شدن (ریچل وایز) در بخش دوم فیلم در نقش مادر اصلی کودک گم شده بسیار زیبا و تاثیر گذار بود و بنظر من یکی از بهترین نقش های خود را در این چند ساله اخیر به نمایش گذاشت. ساینفرانس سعی دارد با ورود ریچل وایز در نقش مادر بچه آب آورده، اغازگری بر مشکلات این خانواده سه نفره باشد و داستان شکل متفاوتی نسبت به قسمت اولیه به خود میگیرد و اینجاست که مفاهیم قدرتمندی چون احساس گناه و بخشش به میان می آید . ساینفرانس سعی دارد با استفاده از اینچنین عناصری فیلم را به یک تراژدی تمام عیار تبدیل کند چیزی که در ولنتاین غمگین با بازی Ryan Gosling و Michelle Williams شاهد آن بودیم که به نظر بیشتر منتقدان سینما Williams بهترین بازی دوران حرفه ای خود را در این فیلم به نمایش گذاشته. شخصیت ایزابل توانسته است با استفاده از هنر درونی خود بیننده را با احساسات ظریف و لطیف مجذوب خود کند و تام نیز (مایکل فاسبندر ) نیز شخصیت بسیار درون گرایی را در این فیلم به نمایش میگذارد.

فیلم سعی در قضاوت شخصیت ها ندارد و در تمام مدت خود را به گونه ای بی طرف نشان می دهد، اما باید دانست که اشتباهات کوچک میتواند فاجعه های بزرگ را به وجود اورد، از این رو است که ساینفرانس سعی در نشان دادن بی مسولیتی بزرگسالان نسبت به وابستگی عاطفی کودک و ضربه های روحی جبران ناپذیری که در آینده کودک میگذارد، دارد و اینکه آنها معمولا سعی در ارضاء خواسته های خود دارند، بدین گونه شخصیت های فیلم مرتکب اشتباهات بزرگ می شوند اما این دلیل بر بد بودن آنها نیست، آنها به عنوان انسان فقط انتخاب های درستی را انجام نداده اند و باید تاوان اشتباه خود را پس بدهند، و در نهایت یکی از نقاط ضعف فیلم پایان نه چندان دلچسب و کسل کننده فیلم می باشد که ۳۰ سال بعد از این ماجرا رخ میدهد. ولی در کل فیلم یک درام موفق بود که توانست با استفاده از تصویربرداری فوق العاده و همینطور بازی بینظر بازیگران نظر مخاطب را به خود جلب کند. از دیگر دیگر فیلم های عاشقانه می توان به فیلم The Fault in Our Stars به کارگردانی Josh Boone و فیلم The Perks of Being a Wallflower با بازی اما واتسون و لوگان لرمن اشاره کرد،برای دانلود فیلم هایی در این ژانر یا ژانرهای دیگر می توانید از بخش دانلود فیلم جدید استفاده کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود