نگاهی به تصاویر زنان ارتشی کشورهای مختلف جهان در جبهه‌های جنگ

نگاهی به تصاویر زنان ارتشی کشورهای مختلف جهان در جبهه‌های جنگ

در سال ۲۰۱۵ میلادی ارتش آمریکا اعلام کرد که زنان ارتشی بالاخره این اجازه را پیدا کردند که نقش‌های اساسی در خطوط مقدم جبهه را عهده‌دار شوند.

البته زنان تا پیش از آن با جنگ و جبهه غریبه نبودند و اغلب در لشگرکشی‌ها و بخش پزشکی جنگ نقش پشتیبان داشتند یا به عنوان خلبان جنگنده‌ها در میادین حضور داشتند. اما از سه سال پیش این فرصت را بدست آوردند تا در نقش‌های اساسی که تا پیش از آن مخصوص مردان بود، عهده‌دار مسئولیت‌های بزرگ و خطیر باشند. از جمله می‌توان به پیاده نظام، مسئول توپخانه و افسر ارشد عملیات‌های ویژه اشاره کرد.

البته تا پیش از این تصمیم ارتش آمریکا، کشورهای دیگر این اجازه را به زنان ارتشی خود داده بودند و در بسیاری از کشورها، زنان در خط مقدم نقش‌های مهمی ایفا می‌کردند. باید گفت، از ابتدای سال ۱۹۷۰ بیشتر ارتش‌های غربی به زنان اجازه دادند تا در ارتش خدمت کنند. در ۹ کشور جهان برای زنان نیز خدمت سربازی در نظر گرفته شده‌است.

زنان در ارتش آلمان از سال ۲۰۰۱ در جبهه‌ها مشغول خدمت‌رسانی به کشور خود هستند. 

در این تصویر زنی را مشاهده می‌کند که برای اولین بار در ارتش تیراندازی تمرین می‌کند. این عکس برای سال ۲۰۰۱ میلادی است یعنی زمانی که زنان آلمانی برای نخستین بار اجازه حضور در جنگ را پیدا کردند.
زنان ارتشی
در نیروی دفاع رژیم صهیونیستی، خدمت سربازی برای زنان نیز اجباری است و آنها باید دست کم دو سال خدمت کنند. از سال ۱۹۹۵ میلادی رژیم اشغالگر قدس زنان را وارد جبهه‌های جنگ کرده است.
زنان نیروی دریایی ارتش فیلیپین نیز هم‌دوش مردان تمرینات نظامی را انجام می‌دهند و هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. فیلیپین از سال ۲۰۰۶ میلادی به زنان نقش نظامی داد.
زنان ارتش رومانی از سال ۲۰۰۸ میلادی به میدان‌های جنگ در افغانستان و عراق فرستاده شدند. در این عکس سرباز ارتش آمریکا به نیروی ارتش رومانی آموزش می‌دهد.
زنان کرد در خاور میانه با قدرت تمام در مقابل نیروهای اشغال‌گر داعش ایستادگی و مبارزه کردند.
به دلیل محدودیت‌های مذهبی در افغانستان فقط زنان می‌توانند از زنان بازجویی یا آنها تفتیش کنند.

در آخر هم بد نیست بدانید، در جنگ جهانی اول هزاران زن به عنوان پرستار در ارتش‌های بزرگ خدمت کرده‌اند و هزاران تن دیگر در بخش‌های خدماتی ارتش‌ها کار کرده‌اند. تنها کشوری که در آن یکان‌های زن رزمنده وجود داشته روسیه بوده‌است.

در سال ۱۹۱۸ در جنگ داخلی فنلاند نیز بیش از ۲۰۰۰ زن در گارد سرخ زنان شرکت داشتند. این نیروها از کارگران زن صنعتی و خدمتکارهایی تشکیل می‌شدند که بطور میانگین ۱۴ سال سن داشتند. این زنان هم در بخش خدمات و هم در صحنه‌های جنگ کار می‌کردند.

این در حال بود که در جنگ جهانی دوم تمامی کشورهای بزرگ زنان را در بخش نظامی بکار می‌گرفتند. بیشترین تعداد از زنان در بخش پزشکی، مذهبی یا پشتیبانی کار می‌کردند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • مجید مهر ۲۹, ۱۳۹۷

    این خاطره رو برا اینکه پست بالایی مربوط به سوعده میگم شاید جالب باشه
    یکی از دوستای نزدیک پدرم حدودا بیست سال پیشا کلا خانوادگی قاچاقی رفته بودن سوعد. وقتی رفته بودن پسرا و دختراشون کوچیک بودن و سربازی رفتن تو ایرانم یکی از دلایل رفتنشون بود. در واقع میخواستن با یه تیر دو نشون بزنن. این . تو یکی از سفرهاشون به ایران که سالها پیش بود یادمه اون موقع یکی از پسرها و یکی از دخترهاش نیومده بودن که وقتی پرسیدیم گفتن که دارن دوره سربازی رو تو سوئد میگذرونن که اجباریه. به قول خودش از ترس سربازی رفتن پسرش رفتن سوعد ولی اونجا هم پسرش رفت سربازی هم دخترش. یادش بخیر یکی از بهترین شبای زندگی بودش تا صبح داشتیم جوک میگفتیم در این مورد
    ولی تا جایی که یادمه سربازی اونور اش خوری و کار مفت کشیدن نیستش. بهشون واقعا جنگیدن یاد میدن
    این دختر دوست پدر منم که تا الان باهاشون در ارتباطم یادمه میگفتش که اولش ترسیده بود ولی بعد اینکه رفتش انگار رفتن یه سفر تفریحی. پرستاری تو جبهه بهش یاد دادن بعدم چند فک کنم شش هفت ماه تو درمانگاه یه پادگان کار کرد

  • سهیل مهر ۲۹, ۱۳۹۷

    کاش تو ایران هم سربازی واسه خانم ها بیاد
    برابری جنسیتی

    • آرالیا مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

      دقیقا… امیدوارم همچین روزی برسه