سفر با قطار را برای خود آسان و سرگرم کننده کنید؛ از لباس راحتی تا غذای خانگی

سفر با قطار را برای خود آسان و سرگرم کننده کنید؛ از لباس راحتی تا غذای خانگی

یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه سفر به مقاصد دور، مسافرت با قطار است. قطار در مقایسه با اتوبوس با اینکه زمان طولانی‌تری نیاز دارد اما بسیار راحت‌تر است. می‌توانید در طول حرکت وسیله نقلیه راه بروید، از سرویس بهداشتی استفاده کنید، در رستوران غذا یا چای صرف کنید و در آخر هم، روی تخت دراز بکشید و بخوابید.

قیمت بلیط قطار بسیار کمتر از ماشین سواری و هواپیماست. در نتیجه یکی از گزینه‌های همیشه محبوب برای مسافرت‌های طولانی بشمار می‌رود.

اما اگر قصد تنها سفر کردن داشته باشید ممکن است در طول ساعت‌هایی که در مسیر هستید، حوصله‌تان سر برود. برای این منظور می‌توانید با چند راهکار این مشکل را هم از میان بردارید.

صندلی مناسب را انتخاب کنید

اولین پیشنهاد ما این است که اگر بودجه‌ سفرتان اجازه می‌دهد، یک صندلی در کوپه‌های ۴ نفره به جای ۶ نفره خریداری کنید. این کوپه‌ها امکانات بیشتری همچون تلویزیون دارند و به دلیل کمتر بودن تعداد، ساکت‌تر و تمیزتر هم خواهند بود.

پس از ورود به کوپه، بهتر است صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. البته شماره صندلی هر فرد روی بلیط آن مشخص شده، اما می‌توانید با همسفرهای خود صحبت کرده و از آنها اجازه بگیرید که کنار پنجره بنشینید.

یا اگر بلیط را از آژانس‌ها خریداری می‌کنید، از متصدی آژانس بخواهید از همان ابتدا صندلی کنار پنجره را برای شما انتخاب کند.

به این صورت در طول مسیر می‌توانید از مناظر متنوع و بعضا جذاب مسیر لذت ببرید و سرگرم باشید.

وسایل راحتی برای خود بردارید

صندلی‌های قطار صاف و ثابت هستند. بنابراین می‌توانید یک کوسن‌ سفری برای پشت گردن همراه خود داشته باشید. یا برای خواب به جای استفاده از بالش‌های کوچک قطار، یک بالش میکروفایبری که فشرده و قابل حمل هستند همراه خود داشته باشید.

وسایل سرگرمی با خود داشته باشید

اگر تبلت دارید، بهتر است در آن چندین فیلم و کتاب صوتی مورد علاقه‌تان را بریزید تا در طول سفر سرگرم باشید. خوبی قطار این است که پریز برق هم دارد و می‌توانید موبایل یا تبلت خود را شارژ کنید. اما برای احتیاط بد نیست پاوربانک هم همراهتان باشد.

می‌توانید پیش از سفر چند بازی سرگرم کننده هم دانلود کنید تا هر وقت حوصله‌تان سر رفت، با آن سرتان گرم شود.

کتاب و مجله هم ایده خوبی است. اما جا گیر هستند و مسلما بارتان را سنگین خواهند کرد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم نسخه‌های الکترونیک این اقلام را همراه خود داشته باشید.

لباس راحتی بپوشید

هنگامی که قصد سفر با قطار را دارید، راحتی خود را در اولویت قطار دهید. لباس‌هایی بپوشید که در عین زیبا و مرتب بودن، راحت باشند تا در طول چندین ساعت سفر اذیت نشوید. شلوارهای آزاد و لباس سبک بپوشید.

حتی بد نیست در طول سفرهای زمستانی که مجبور به پوشیدن بوت و کفش‌های بند دار هستید، یک جفت دمپایی هم داشته باشید تا برای رفتن به سرویس بهداشتی مجبور نباشید هر بار کفش‌های خود را بپوشید.

اکسسوری خواب همراه خود داشته باشید

وقتی شب فرا می‌رسد و قصد خوابیدن دارید،  ممکن است همسفرهای شما همچنان قصد داشته باشند بیدار بمانند. به همین خاطر، برای اینکه صدای آنها و نور کابین مزاحم خواب شما نشود، می‌توانید یک چشم بند و دو گوش‍بند (ایر پلاگ) همراه خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید هدفون‌های ضد نویز همراه داشته باشید که همزمان با مسدود کردن صدای محیط، موزیک هم گوش کنید تا بخوابید.

غذای خانگی همراه خود داشته باشید

درست است که قطار رستوران دارد و غذای تازه هم عرضه می‌کند اما برای اینکه در کوپه خود بتوانید راحت غذا بخورید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن هم خوشتان می‌آید، توصیه می‌کنیم از خانه برای خود اسنک درست کنید. میوه یا سبزیجات تازه همراه داشته باشید تا در طول سفر هر بار هوس خوراکی می‌کنید، گزینه‌ای برای خوردن داشته باشید.

وسایل بهداشتی همراه خود داشته باشید

مسلما بعد از چندین ساعت سفر با قطار، دست و صورتتان کثیف و چرب خواهد شد. بنابراین، در کیف دستی خود دستمال‌ مرطوب و پاک‌کننده آرایش و همچنین ژل ضدعفونی کننده داشته باشید. توصیه می‌کنیم پک‌های مواد بهداشتی سفری که شامل صابون‌، دستمال و …. هستند هم همراه خود داشته باشید.

منبع: smartertravel
دیجیاتو
بدون نظر

ورود