طرز تهیه ماسک‌های خانگی برای زیبایی هر چه بیشتر پوست، مو و ناخن؛ از معجزه سیب‌زمینی تا نمک دریا

طرز تهیه ماسک‌های خانگی برای زیبایی هر چه بیشتر پوست، مو و ناخن؛ از معجزه سیب‌زمینی تا نمک دریا

زیبایی چیزی است که همه ما بدنبال آن هستیم. همه دوست داریم مو، صورت، اندام و صورت زیبایی داشته باشیم و به همین خاطر از انواع وسایل بهداشتی و آرایشی برای این منظور بهره می‌گیریم. این احساس و تلاش مختص خانم‌ها نیست و مردان زیادی هم همیشه بدنبال روش‌های کاربردی برای جذابیت ظاهری هر چه بیشتر خود هستند.

به همین منظور در ادامه این مطلب چندین ترفند زیبایی ظاهری و طرز تهیه ماسک‌های خانگی برای زیبایی هر چه بیشتر پوست، مو و ناخن را برایتان نوشته‌ایم که می‌توانید با رعایت آنها از پوست و مو و مژه‌های سالم‌تر و جذاب‌تری برخوردار باشید.

همراهمان باشید

۱۵- زیبایی موها

طرز تهیه ماسک خانگی
اگر موهایتان چرب است و این مساله اذیتتان می‌کند، نمک آشپزی یا نمک دریا چاره مشکلتان است. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نمک دریا را درون شامپوی خود بریزید و سر خود را با آن بشویید. این کار باعث می‌شود تا کف سر همیشه تمیز بماند و دیرتر چرب شود.

۱۴- بلند و پرپشت شدن ابروها و مژه‌ها

طرز تهیه ماسک خانگی
ریمل‌های خالی را دور نیندازید. آنها را بشویید و تمیز کنید. سپس، روغن کرچک، ویتامین E و آب آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و درون ریمل بریزید. این مخلوط را هر شب قبل از خواب روی ابروها و مژه‌ها بمالید تا یک ماه بعد اثر مثبت آن را ببینید.

۱۳- از بین بردن گودی زیر چشم

طرز تهیه ماسک خانگی
اگر قهوه دوست دارید، ته‌مانده قهوه در فنجان را دور نریزید. این دانه‌های ریز به زیبایی چشم شما کمک می‌کنند. برای این منظور به نسبت برابر پودر قهوه دم‌کرده و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. آن را زیر چشم بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید.

۱۲- برخورداری از بدن سالم

شاید جالب باشد بدانید که خودتان در خانه می‌توانید داروی ضد سلولیت بسازید و از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید. برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

  • ۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل
  • ۵ قاشق غذاخوری گِل آرایشی
  • ۱۰ قاشق غذاخوری آب گرم

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی مناطقی که سلولیت دارند بمالید (شکم، پهلوها، ران‌ها و بازوها). سپس روی آن کیسه پلاستیکی بکشید. حدود یک ساعت بعد، کیسه را بردارید و دوش آب گرم بگیرید. این درمان را هر هفته یک بار تکرار کنید.

۱۱- برای داشتن پاهای نرم و صاف

طرز تهیه ماسک خانگی

برای داشتن پاهای صاف و نرم فقط کافیست روش زیر را انجام دهید:

  • ۱/۴ لیوان آب لیموترش تازه
  • ۲ لیوان شکر
  • ۱/۴ لیوان آب

همه موارد را با هم مخلوط کنید. آن را روی حرارت ملایم هم بزنید تا طلایی شود. سپس کنار بگذارید تا خنک شود. موم به دست آمده را روی پاها و در محل رویش موها بمالید. پس از خشک شدن موم را با سرعت از سطح پوس بکشید.

۱۰- زیبایی ناخن‌ها

یک واحد روغن نارگیل و یک واحد عسل (به نسبت برابر) را با چند قطره روغن استوقدوس مخلوط کنید و آنها را روی سطح ناخن بمالید. این ترکیب برای سفت و محکم شدن ناخن‌ها مهم هستند.
این مخلوط را می‌توانید در شیشه لاک نگهداری کنید.

۹- از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی

طرز تهیه ماسک خانگی

برای تهیه ماسک مخصوص از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی به روش زیر عمل کنید:

  • ۱ قاشق چایخوری آب ولرم
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد
  • ۱ قاشق چایخوری عسل

همه مواد را با هم مخلوط کنید. پنبه را در این مخلوط خیس کنید و روی جوش‌ها بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

۸- سفید کردن زیر بغل

طرز تهیه ماسک خانگی
سیب‌زمینی خام را رنده کنید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زیر بغل بگذارید. سپس بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید. سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد.

۷- برای رفع آفتا‌ب‌سوختگی

طرز تهیه ماسک خانگی
جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده و این محلول را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی محل سوختگی بگذارید تا قرمزی و درد ناشی از این سوختگی از بین برود.

۶- از بین بردن ترک پاها

ماسک زیر را تهیه کنید و کف پاها بگذارید تا ترک‌ها از بین رفته و نرم شوند:

  • نصف پیمانه جوش شیرین
  • ۱ پیمانه سرکه

مواد بالا را با هم مخلوط کنید. پاها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. سپس با حوله خشک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید.

۵- شفاف کردن پوست

طرز تهیه ماسک خانگی
۲ قاشق غذاخوری پودر زغال فعال و ۱.۵ قاشق غذاخوری ژلاتین را در آب ولرم مخلوط کنید. آن را در مایکروفر حرارت دهید تا ژلاتینی شود. سپس به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی پوست بگذارید. پس از خشک شدن، ماسک را بردارید.

۴- سفید کردن دندان‌ها

برای سفید کردن دندان‌ها ۱ قاشق چایخوری توت‌فرنگی له شده را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید. خمیر را همانند خمیردندان روی دندان‌ها مسواک کنید. این کار را هر ماه دو بار انجام دهید.

۳- داشتن پوست تازه و با طراوت

طرز تهیه ماسک خانگی
یک واحد آلوئه ورا را با ۳ واحد آب تسویه شده مخلوط کنید. آن را درون یک اسپری بریزید و هر روز صبح و عصر روی پوست اسپری کنید.

۲- خوشبو بودن

طرز تهیه ماسک خانگی
برای اینکه در طول روز موهای خوشبویی داشته باشید، می‌توانید روی برس‌های خود عطر اسپری کنید و سپس موها را شانه بزنید.

۱- سفت کردن سینه‌ها

طرز تهیه ماسک خانگی
هر شب قب از به رختخواب رفتن روی سینه‌های خود وازلین بمالید. بعد از دو هفته متوجه می‌شوید که خاصیت کشسانی پوست سینه افزایش یافته و سفت‌تر شده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود