حقایق جالبی که قبل از خرید دارت و میز ایرهاکی باید بدانید

حقایق جالبی که قبل از خرید دارت و میز ایرهاکی باید بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به وقت‌گیربودنِ حضور مردم در شهربازی‌ها، بسیاری از افراد سعی کرده‌اند تا جای ممکن شهربازی را به خانه‌های خود بیاورند و در کنار خانواده لحظات خوشی را ثبت کنند. به همین خاطر این روزها تمایل افراد به خرید دارت، میز ایرهاکی و وسایل تفریحی-ورزشی دیگری که بتوانند در خانه استفاده کنند، بیشتر شده است. به همین دلیل، این ایده به ذهن ما رسید تا مختصری در مورد حقایق ایر هاکی و دارت صحبت کنیم.

این مقاله مخصوص دوستداران ایرهاکی و دارت نوشته شده است. در ابتدا مقاله را با حقایقی درباره ایر هاکی و میز ایرهاکی شروع می‌کنیم.

پیدایش ایرهاکی و شروع تولید میز ایرهاکی

این بازی که در دهه ۱۹۶۰ میلادی اختراع شد، در واقع یک نسخه مینیاتوری از هاکی را ایجاد کرد. تقریبا ۱۰ سال طول کشید تا این ایده به واقعیت تبدیل شود. سرانجام در سال ۱۹۷۳ میلادی، اولین میز ایرهاکی تولید شد و این ورزش توانست بلافاصله مورد توجه مردم قرار بگیرد. شاید بتوانیم علت توجه مردم به ایرهاکی را در این موضوع پیدا کنیم که در آن زمان تنها بازی‌ای که بر روی میز انجام می‌شد، پینگ پنگ بود. به همین خاطر، به سرعت ایر هاکی توانست در دل مردم راه پیدا کند و خرید ایرهاکی نیز روزبه‌روز رشد صعودی پیدا کند.

رقابت میز ایرهاکی با بازی‌های ویدئویی

با وجود اینکه تمایل به خرید ایرهاکی در سال‌های اولیه‌ی رونمایی از این ورزش بسیار بالا بود، اما به دلیل معرفی بازی‌های ویدئویی طولی نکشید که رقیبی جدی برای آن پیدا شد و برخی سهام‌داران ترجیح دادند به جای اینکه بر روی تولید میز ایرهاکی سرمایه‌گذاری کنند، پول خود را به بازی‌های ویدئویی نوظهور اختصاص دهند.

اولین مسابقات ایرهاکی

هنگامی که اولین مسابقات ایر هاکی در سال ۱۹۷۴ میلادی برگزار شد، هنوز هیچ انجمن رسمی‌ای برای این بازی وجود نداشت. در حقیقت حتی مخترعان میز ایرهاکی نیز هنوز نتوانسته بودند مجوز کپی‌رایت برای بازی دریافت کنند.

این مسابقات که با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بود، در نهایت با موفقیت برگزار شد. این رقابت‌ها یک جایزه نقدی بزرگ ۵۰۰۰ دلاری به برنده و یک جایزه نقدی ۱۰۰۰ دلاری به نفر دوم اهدا کرد. جالب اینجاست که دور آخر این مسابقات بین دو دانشجوی کالج که به شدت نسبت به ایرهاکی متعصب بودند، صورت گرفت. بازی این دو دانشجو تقریبا پس از ۴۰ مسابقه آن هم به دلیل تاول‌های شدید ایجاد شده بر روی دست یکی از بازیکنان به پایان رسید.

افزایش خرید ایرهاکی در اوایل قرن ۲۱

پس از چالش‌هایی که ایر هاکی در اواخر قرن ۲۰ با آن روبه‌رو شد، افرادی بودند که خستگی‌ناپذیر برای احیای این بازی تلاش کردند. مارک رابینز، قهرمان ایر هاکی، کمک‌هایی را برای خرید ایرهاکی جمع‌آوری کرد و فروش میز ایرهاکی را از یک انبار در مینه‌سوتا آغاز کرد.

او در سال اول در تولید میز ایرهاکی شانس زیادی نداشت؛ اما به دلیل پشتکار بالایی که داشت، سرانجام توانست مالک Gold Standard Games شود. شرکتی که شهرت زیادی در فروش میز ایرهاکی دارد و همواره میزهایی را تولید کرده است که سهم بزرگی را در خرید ایرهاکی به خود اختصاص داده است.

USAA اولین و مهم‌ترین انجمن ایر هاکی تا به امروز

انجمن ایرهاکی درست پس از اولین تورنمنت این ورزش تاسیس شد تا قوانین اساسی برای ایر هاکی وضع شود. تا به امروز، این انجمن مهم‌ترین انجمن ایرهاکی است که بازیکنان در سراسر جهان از آن پیروی می‌کنند. در کنار USAA انجمن مهم‌ دیگری نیز با عنوان AHPA وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند، در لیگ‌ها شرکت کنند و از آخرین اخبار مربوط به مسابقات مطلع شوند.

قصد شما از خرید ایرهاکی گویای همه چیز است

اگر به دنبال بازی برای سرگرمی هستید، می‌توانید یک میز ایرهاکی را به ویترین خانه یا ویلای خود اضافه کنید. برخی از برندها نیز میز ایرهاکی فول آپشن تولید کرده‌اند که این سبک از میز ایرهاکی به درستی می‌تواند مناسب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند با خرید ایرهاکی مهارت‌های خود را در این بازی بهبود ببخشند و ایر هاکی را به عنوان یک ورزش حرفه‌ای دنبال کنند.

نگه‌داری و مراقبت از میز ایرهاکی

برای تمیز کردن سطح میز ایرهاکی از پارچه و یا حوله نخی استفاده کنید. فن موجود در میز را به درستی تمیز کنید تا از عدم وجود گردوغبار و عملکرد خوب آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، دهانه‌ی دروازه‌های میز نیز باید به صورت مداوم تمیز شود. حتی برای مراقبت بیشتر از میز ایرهاکی، بهتر است میز را در صورت عدم استفاده بپوشانید تا کثیف نشود و به تعمیر و نگه‌داری بیشتری نیاز پیدا نکند. مراقبت خوب از میز ایرهاکی می‌تواند کاری کند تا میز سال‌ها دوام بیاورد.

تا به اینجا با ۷ موضوع جالب در خصوص ایر هاکی آشنا شدید و در ادامه قرار است حقایق جالبی را در مورد ورزش دارت بدانید. قبل از شروع به گفتن حقایق دارت و راهنمایی در خرید دارت، این را بگوییم که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت لوزی lozi.shop اقدام به خرید ایرهاکی و تخته دارت با قیمت مناسب کنید.

دارت، از قدیمی‌ترین ورزش‌های ابداع‌شده

تولد دارت به میخانه‌های انگلستان برمی‌گردد. در آن زمان از دارت تنها به عنوان سرگرمی استفاده می‌شد تا اینکه به مرور زمان و پیداکردن محبوبیت عمومی، توانست به عنوان یک ورزش شناخته شود. به این ترتیب دارت به یکی از اولین بازی‌های اختراع‌شده تبدیل شد و لیگ‌های مربوط به آن قبل از جنگ جهانی اول برگزار شدند.

آیا دارت یک ورزش است؟

مدت‌های زیادی‌ست که بحث بر سر این است که آیا دارت را می‌توان یک ورزش دانست یا خیر. با توجه به فرم غیررسمی و گاه‌به‌گاه آن و این واقعیت که هرکسی می‌تواند تنها با خرید دارت در خانه نیز به بازی بپردازد، بسیاری دارت را یک بازی ساده می‌دانند. با این حال نباید فراموش کنیم که این بازی دارای فدراسیون، مسابقات رسمی و بازیکنان نخبه‌ای است که با شرکت در مسابقات مبالغ قابل توجهی دریافت می‌کنند.

ساختار تیر دارت

امروزه، اگر می‌خواهید به خرید دارت بپردازید، برای تهیه تیرهای آن با انتخاب‌های بی‌شماری روبه‌رو هستید. در اصل، تیرهای دارت امروزی تماما از پلاستیک ساخته شده‌اند که می‌تواند پرواز تیر را تقویت کند و نوک تیر را به هدف بچسباند. با این حال، اولین تیرهای دارت در قسمت انتهایی خود دارای پرهای بوقلمون بودند که شکل و شمایل متفاوتی از تیرهای امروزی داشتند.

ارتباط قیمت تخته دارت با مواد تشکیل‌دهنده

اولین موضوعی را که در هنگام خرید دارت باید دقت کنید، جنس تخته به کار رفته برای دارت است. امروزه معمولا تخته‌های دارت یا از پلاستیک و پارچه ساخته می‌شوند و یا از الیاف گیاهی. قیمت تخته دارت ساخته‌شده از الیاف گیاهی بسیار بیشتر از قیمت تخته دارت ساخته‌شده از پلاستیک و پارچه است. به همین دلیل نوع مواد تشکیل‌دهنده‌ی تخته، می‌تواند فاکتور مهمی برای خرید دارت به حساب بیاید.

مهارت در پرتاب به سوی تخته دارت

بسیاری از کسانی که اقدام به خرید دارت می‌کردند، با خود فکر می‌کردند که این بازی تنها یک بازی بر مبنای شانس است و مهارت بازیکنان تاثیری بر روی نتیجه ندارد. در سال ۱۹۰۸، مسابقه‌ای انجام شد که یک بار برای همیشه این موضوع را حل کرد. مالک یک مهمانخانه، به مهمانان خود اجازه داد تا در بازی دارت شرط‌بندی کنند. تحقق این امر از آنجایی که دارت در آن زمان به عنوان یک بازی شانسی تصور می‌شد، غیرقانونی تلقی می‌شد. صاحب این مهمانخانه در طول بازی به بازیکنان ثابت کرد که دارت یک بازی بر مبنای مهارت است و تنها با به‌کارگیری توانایی‌ها و استراتژی‌های مخصوص می‌توانید برنده شوید.

محدودیت سنی بازیکنان، سوال اساسی در خرید دارت

محدودیت سنی بازیکنان می‌تواند یکی از صدها سوالی باشد که ذهن خریداران هنگام خرید دارت را به خود مشغول می‌کند. خوب است بدانید دارت از آن دسته بازی‌هایی‌ست که از نظر سن و جنسیت هیچ محدودیتی ندارد. فقط اگر می‌خواهید برای کودکان دارت بخرید، باید دقت کنید که مدل مناسب برای آن‌ها دارت‌های آهنربایی است و قیمت تخته دارت از این نوع، ارزان‌تر از مدل‌های حرفه‌ای‌ست. دارت‌های سوزنی به دلیل اینکه تیرهایی با سر تیز دارند، برای کودکان توصیه نمی‌شوند.

همچنین این بازی به سطح آمادگی جسمانی خاصی یا به مجموعه خاصی از مهارت‌ها نیاز ندارد. بنابراین، دارت یک بازی‌ست که همه می‌توانند انجام دهند و به همین دلیل، یک فعالیت عالی برای تمام اعضای خانواده به حساب می‌آید.

اگر تا به اینجا همراه ما بودید، درباره میز ایرهاکی، خرید دارت و دیگر حقایق جالب این دو ورزش اطلاعات مفیدی به دست آورده‌اید. آیا شما این دو رشته را یک ورزش می‌دانید؟ نظر خود را دراین‌باره با ما در میان بگذارید.

بدون نظر

ورود