قهر قهرمان شطرنج؛ نایجل شورت را در انزلی کاشتند!

رقابت دوستانه شطرنج ستارگان ایران و جهان

قهر قهرمان شطرنج؛ نایجل شورت را در انزلی کاشتند!

نایجل شورت ستاره سال های نه چندان دور شطرنج و ابرقهرمان انگلیسی شطرنج جهان به ایران سفر کرد تا در رقابت میان ستارگان ایران و جهان حضور پیدا کند.

رقابت دوستانه شطرنج ستارگان ایران و جهان با انجام رقابت های برق آسا در انزلی آغاز شد که در این بخش ستارگان جهان به برتری رسیدند. از نکات حاشیه ای این رقابت تاخیر زیاد در آغاز مراسم افتتاحیه و به دنبال آن شروع بازی ها بود که عصبانیت شدید نایجل شورت نایب قهرمان سابق شطرنج جهان را به دنبال داشت.

در شرایطی که مراسم افتتاحیه بسیار دیر آغاز شده بود مسئولان به جای کوتاه کردن آن، بیشتر از زمان معمول مراسم افتتاحیه را برگزار کردند و همین مساله باعث شد تا شروع دیدارها تا ساعت ۲۱ به تاخیر بیفتد. در این شرایط نایجل شورت که بسیار ناراحت به نظر می رسید پس از شکست دور اول برابر پرهام مقصودلو از سالن خارج شد و از حضور در ۹ بازی بعدی سر باز زد.

از نکات جالب این مسابقه حضور سرمربی تیم ملی شطرنج ایران میروشنیچنکو در تیم ستارگان جهان بود. خلیل موسوی و شاهین لرپری زنگنه دو بازیکن ایران بودند که سرمربی تیم ملی را شکست دادند. سارا خادم، پویا ایدنی، پوریا درینی و احسان قائم مقامی برابر او مساوی کردند و آرین غلامی، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجاه و امیررضا پوررمضانعلی بازیکنانی بودند که از او شکست خوردند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود