دستورالعمل شفابخش در اینستاگرام رونالدو!

حماسه کاربران ایرانی بین المللی شد

دستورالعمل شفابخش در اینستاگرام رونالدو!

یک اتفاق در جریان بازی فینال یورو میان فرانسه و پرتغال کافی بود تا کاربران ایران حماسه ای دیگر در فضای مجازی خلق کنند. کاربران ایرانی با هجوم به صفحات اینستاگرام کریس رونالدو و دیمتری پایت باز هم جنجال آفریدند تا این ماجرا بدل به یک سوژه بین المللی و عجیب شود که حتی رسانه های خارجی نیز به آن بپردارند.

خطای دیمتری پایت، بازیکن تیم فرانسه روی کریس رونالدو، اسطوره تیم پرتغال در بازی فینال رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ کافی بود تا کاربران ایرانی طبق روال چند سال اخیر به صفحه اینستاگرام این بازیکن فرانسوی رفته و با فحاشی اعتراض خود را به این موضوع نشان دهند. آش آنقدر شور شد که حتی عادل فردوسی پور گزارشگر بازی نیز در جریان گزارش بازی به این موضوع اشاره و از آن اظهار تاسف کرد و عجیب اینکه نکوهش ساده و ملوی عادل در نقدر رفتار کاربران ایرانی در فحاشی به پایت سبب شد تا او نیز از گزند این فحاشی ها و الفاظ بهداشتی در امان نماند!

اما این وسط اقدام کاربران برای تبریک و دلجویی از رونالدو سوی دیگر ماجرا بود وهم به شکل دیگری حضور افراطی و نامطلوب کاربران ایرانی را نشان می‌داد. در میان هزاران کامنت عجیب و رنگارنگی که در پیج رونالدو منتشر شد، یکی از همه عجیب تر بود وآن توصیه درمانی یک کاربر ایرانی به رونالدو برای مداوای زانوی آسیب دیده اش بود! کاربری که در کامنت خود برای CR7 نوشته بود: «داداش، زرده تخم مرغ رو با دارچین قاطی کن بذار رو پات با یه چیزی ببندش، درست میشه ایشالا!» این کامنت حیرت انگیز در میان سیل تبریکات و انواع و اقسام استیکرها و حتی فحاشی ها عجیب خلاقانه و متفاوت بود. فقط چون با زبان شیرین فارسی نگارش شده بود احتمالا رونالدو نمی تواند آن را خوانده و این دستورالعمل شفابخش را اجرا کند!

جالب اینکه این اتفاق حتی در رسانه های بین المللی بازتاب داشت. روزنامه آ.اس درباره این موضوع نوشت: رونالدو در ایران یک قهرمان و نماد فوتبال محسوب می شود و آن ها با حضور گسترده خود در آخرین پست پایت در اینستاگرام، ناراحتی خود را از حرکت این بازیکن اعلام کردند. هواداران ایرانی توهین های زیادی را به پایت انجام دادند و حتی به خانواده او دشنام دادند. با این حال بعضی از کاربران ایرانی نیز با این حرکت مخالفت کردند و از پایت تقاضا کردند که این توهین ها را ببخشد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود