ستاره در مسیر بیزینس؛ شهریار روی بیلبورد!

دایی مثل هميشه در تبلیغات پيشتاز است

ستاره در مسیر بیزینس؛ شهریار روی بیلبورد!

استفاده از ستاره ها در برنامه تبلیغاتی یکی از پیش پاافتاده ترین اصول بیزینس است. چه آنکه ستاره ها به دلیل توجه عامه و اقبال عمومی همیشه در تیررس توجهات قرار دارند و همین نگاه همیشگی به ستاره ها سبب می شود تا کالای متبوع و تحت قرارداد ستاره ها نیز دیده شود. همه ساله در دنیای تبلیغات بخش اعظمی از تبلیغ به ستاره ها اختصاص دارد و ستاره ها نیز بخش قابل توجهی از درآمد خود را را از مسیر حضور در تبلیغات رنگارنگ کسب می کنند. رابطه دوطرفه ای که دیر زمانی است در ایران خریداری ندارد و با ممنوعیت عجیب و موانع قانونی ستاره ها را از حضور در این عرصه جذاب و البته پولساز محروم کرده.

با این وجود علی دایی مثل همیشه در این حوزه نیز پیشتاز است. ستاره ای که اگرچه کسب و کار و بیزینس خاص خود را دارد و شاید از منظر مالی نیازی به حضور در این عرصه نداشته باشد اما جزو معدود ستاره هایی است که حالا تصویرش روی بیلبوردهای شهر نقش بسته.

اسطوره فوتبال ایران فعالیت خود در عرصه اقتصادی گسترده‌تر از قبل کرده است. علی دایی که یکی از مفاخر ورزش کشور با داشتن عنوان آقای گلی جهان و همچنین حضور در تیم‌های مطرح اروپایی مثل بایرن مونیخ، هرتابرلین و … محسوب می‌شود، با وجود فعالیت در عرصه مربیگری طی ۱۰ سال اخیر کارهای اقتصادی نیز انجام می‌دهد.

علی دایی

در سالیان گذشته مجوز فعالیت ورزشکاران در عرصه‌های تبلیغاتی و حتی زدن عکسشان روی بیلبوردهای شهری داده نمی‌شد، در حالی که تمام ورزشکاران جهان چنین حقی دارند و به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند. اکنون این تابو شکنی پایان یافته و مسؤولان مربوطه اجازه دادند یک مجتمع تجاری عکس علی دایی را در کنار بیلبوردهای تبلیغاتی شهری‌اش که به صورت گسترده در تهران دیده می‌شود، بزند تا ورزشکاران ایرانی مثل خارجی‌ها از این طریق نیز درآمدزایی کنند.

حدود چهار، پنج سال قبل نیز احمدرضا عابدزاده با یک شرکت تجاری فعالیت تبلیغاتی انجام داد که محدود بود و بیش از ۱۴ سال قبل نیز علی دایی در دوران بازیگری‌اش مقطعی در این عرصه فعالیت داشت.

گفته می‌شود مسؤولان مربوطه تنها مجوز دادند که ورزشکاران فعالیت تبلیغاتی را روی اماکن، مجتمع‌های تجاری، شرکت‌ها، اجناس و … داخلی تبلیغات داشته باشند. گفته می شود که دایی در ازای دریافت یک واحد تجاری برای همسرش که درحوزه زیورآلات فعالیت های تجاری دارد، اجازه داده تا نامش روی بیلبوردهای شهر بنشیند. یک معامله دوسر سود و البته جذاب!

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود