جنگی که جام قهرمانی را گرفت

لاتزیو به دنبال جامی که به جنگ جهانی اول باخت

جنگی که جام قهرمانی را گرفت

به دنبال درخواست هواداران لاتزیو، فدراسیون فوتبال ایتالیا در مورد اهدای جام قهرمانی فصل ۱۵ -۱۹۱۴ تصمیم‌گیری خواهد کرد. جنوا و لاتزیو در آخرین دیدار آن فصل قرار بود با هم بازی کنند، اما آن مسابقه هیچگاه برگزار نشد چرا که قبل از آن ایتالیا وارد جنگ جهانی اول شده بود.

آن جام در سال ۱۹۱۹ به جنوا داده شد، اما حالا ممکن است این تیم مجبور شود تا آن را با لاتزیو تقسیم کند. کلودیو لولیتو، رئیس لاتزیو گفت: “این یک قهرمانی قانونی است. جنگ آن جام را از ما گرفت.” به گفته رسانه‌های ایتالیا دلیل این که جام در آن زمان به جنوا داده شد این بود که آن زمان تشخیص داده شد که جنوا تیم بهتری است.

بیش از ۳۰ هزار هوادار لاتزیو درخواست بازنگری درباره اهدای آن قهرمانی را امضا کردند. فدراسیون فوتبال ایتالیا ۱۴ مرداد (۴ آگوست) تصمیمش در مورد این قضیه را اعلام می‌کند. اگر نتیجه این حکم به نفع لاتزیو باشد، تعداد جام‌های قهرمانی این تیم در لیگ ایتالیا به سه می رسد و از این نظر می‌تواند با “آ اس رم”، تیم رقیب و همشهری‌اش مساوی کند.

یوونتوس با ۳۲ قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم ایتالیا است و میلان و اینتر با ۱۸ قهرمانی پس از این تیم قرار دارند. تیم پرافتخار بعدی ایتالیا، جنوا است که ۹ بار قهرمان شده که آخرین قهرمانی این تیم به سال ۱۹۲۴ برمی‌گردد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود