پل مک کارتنی پولسازترین موزیسین تاریخ بریتانیا

پل مک کارتنی ۲۲ آلبوم پرفروش ساخته که ۱۵ مورد آنها با همکاری گروه بیتلز ساخته و شماره یک شده‌اند.

پل مک کارتنی پولسازترین موزیسین تاریخ بریتانیا

پل مک کارتنی با ساخت ۲۲ آلبوم پرفروش به عنوان موفق‌ترین هنرمند موسیقی بریتانیا معرفی شد.

به گزارش  آسوشیتدپرس، سر پل مک کارتنی ۲۲ آلبوم پرفروش ساخته که ۱۵ مورد آنها با همکاری گروه بیتلز ساخته و شماره یک شده‌اند.

این خواننده که با گروه بیتلز دستاوردهای تاریخی کسب کرد در فهرست چارت آلبوم بریتانیا موفق‌ترین چهره موسیقی کشورش شناخته شد.

در این آمار که به مناسبت شصتمین سال تهیه چارت آلبوم بریتانیا منتشر شده، مک کارتنی ۲۲ آلبوم شماره یک منتشر کرده که ۱۵ بار آن با گروه بیتلز انجام شده و او پس از آن نیز ۴ بار به صورت سولو این موفقیت را تکرار کرده و ۲ بار با گروه «وینگز» و یک بار نیز با همکاری همسر فقیدش لیندا مک کارتنی این موفقیت را تکرار کرده است.

او اولین بار با بیتلز در سال ۱۹۶۳ با آلبوم «لطفا مرا خشنود کن» ۱۹۱ هفته «نامبر وان» بود و در راس چارت آلبوم‌های بریتانیا جای داشت. او آخرین بار با بازانتشار «۱» از ترانه‌های بیتلز و آثار سولوی خودش در قالب یک آلبوم جدید در سال ۲۰۰۰ در راس چارت قرار گرفت.

او که با جرج هریسون، رینگو استار و جان لنون در گروه بیتلز همراه بود به عنوان پرفروش‌ترین خواننده از نظر آلبوم در تاریخ بریتانیا نیز شناخته شده‌است.

مک کارتنی در این باره گفت: برایم باورکردنی نیست چون وقتی خودت ترانه‌هایت را می‌نویسی نمی‌دانی چطور این کار را می‌کنی.

او افزود: به خاطر می آورم که وقتی «لطفا  مرا خشنود کن» نامبر وان شد این اولین صفحه ما بود که در راس قرار می‌گرفت و واقعا احساس قشنگی برای همه ما بود.

در این فهرست جان لنون با ۱۸ صفحه شماره یک در مکان دوم قرار گرفته است. از این میان ۱۵ ترانه مربوط به گروه بیتلز و ۳ اثر سولو هستند. جورج هریسون با ۱۷ اثر که دو مورد سولو است و رینگو استار با ۱۵ کار جمعی بیتلز در مکان‌های بعدی قرار دارند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود