۷ روس دیگر هم از حضور در المپیک محروم شدند

المپیک ۲۰۱۶ از پانزده مرداد در ریو آغاز خواهد شد

۷ روس دیگر هم از حضور در المپیک محروم شدند

پنج قایقران و دو ورزش‌کار مسابقات پنج‌گانه روسیه از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو محروم شدند. به گفته فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها، دلیل محرومیت این هفت ورزشکار دوپینگ زیر نظر دولت روسیه است. از زمانی که کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم نهایی درباره حضور ورزشکاران روس را به فدراسیون‌ها واگذار کرد، ۱۷ ورزشکار روس از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو محروم شده‌اند.

پس از اعلام نتایج تحقیق‌ کمیته مستقلی که دوپینگ ورزشکاران روس را به سفارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) بررسی کرد، بسیاری خواستار محرومیت کامل ورزشکاران روس از مسابقات المپیک بودند اما کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم‌گیری نهایی را در این باره به عهده فدراسیون‌های جهانی گذاشت.

“سِرکریگ رِیدی”، رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با انتقاد از این تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، آن‌ را “تاسف‌آور” خواند.

الینا انیوشینا، ناتالیا پودولسکایا، الکسندر دیاچنکو، آندره کرایتور و الکسی کوروواشکوف، پنج قایقرانی هستند که فرصت حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را از دست داده‌اند. محرومیت این ۵ قایقران موجب حذف تمام قایق‌ران‌های روس از المپیک نخواهد شد. از سوی دیگر، مکسیم کستوف و ایلیا فرولوف، ورزشکاران رشته پنج‌گانه نیز که در گزارش وادا از آن‌ها به عنوان متخلف نام برده شده، محروم شده‌اند.

چندی پیش نیز فدراسیون جهانی شنا هفت شناگر روس را محروم کرد. در همین حال فدراسیون جهانی جودو و فدراسیون جهانی تیراندازی اعلام کردند مانع حضور ورزشکارهای روس این دو رشته در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ نخواهند شد.

بدون نظر

ورود