گزارشی از۳۰ وبلاگ برتر دنیای گردشگری

توریست بلاگرها و تجربه های گردشگری آنها

گزارشی از۳۰ وبلاگ برتر دنیای گردشگری

همانند دنیای مد و لباس که فشن بلاگر ها آخرین اطلاعات مربوط به این جهان جذاب و رنگارنگ را در اختیار عاشقان فشن قرار می دهند، در دنیای گردشگری نیز وبلاگ نویس های تخصصی هستند که مقصد های گردشگری خوب و آن چه در سفر به نقاط مختلف دنیا نیاز دارید را ارائه می کنند.

1-w900-h600

باید جالب باشد که بدانید میلیون ها گردشگری در سراسر دنیا، مقاصد گردشگری خود را از طریق لوکیشن فیلم ها و سریال های معروف دو دهه اخیر از Game of Thrones تا Lord of the Ring پیده کرده اند و سرزمین های جذابی از نیوزلند تا ایسلند و مالت را دیدن کردند. . . . باید جالب باشد اگر بدانید که روزانه هزاران event توسط گردشگران در سراسر دنیا از طریق اینترننیشن مدیریت می شود. . . باید جالب باشد اگر بدانید که از طریق  تریپ ادوایزر، روزانه ده ها هزار review درباره مقاصد گردشگری سراسر دنیا منتشر می شود و میلیون ها مخاطب دارد . . .

همین طور شاید برای شما جالب باشد که بدانید ده ها میلیون گردشگر هر روزه وبلاگ های توریسم بلاگر ها را مشاهده می کنند تا از نظر و تجارب آن ها در گردشگری استفاده کنند و مقاصد گردشگری آینده خود را انتخاب و برای سفر به آن جا برنامه ریزی کنند. یکی از این توریسم بلاگر ها آقای نومادیک مات هست که وبلاگ او که آخرین مطلب این گفتار هست، بیش از ۱۶ میلیون بیننده را ثبت کرده است. آری! این دنیا جالب و جذاب توریسم بلاگر ها هست که می کوشند از طریق جادوی گردشگری مجازی، دنیا را در یک کلیک در اختیار شما قرار داده و فرصت های گردشگری بکر و فوق العاده ای را پیشنهاد کنند. فرصتی که چند دهه پیش، آرزوی گردشگران جهان بوده است!

2-w900-h600

(وبلاگ نومادیک مات، توریسم بلاگر معروف که به میلیون ها گردشگر اطلاعات رایگان سفر می دهد)

 

3-w900-h600

(توریسم بلاگر ها می کوشند تا تجربه های فوق العاده گردشگری خود را در کشورهای مختلف دنیا، به صورت مصور و تحلیلی در اختیار مخاطبان قرار دهند تا آن ها را در لذت های سفری خود همراه کنند)

سالانه صدها میلیون نفر از جمعیت کره زمین به نقاط مختلف سفر می کنند و اکنون اکثر مخاطبان دنیای گردشگری، از اینترنت به عنوان منبعی مطمئن و چند رسانه برای آشنایی با مقاصد مختلف گردشگری در سراسر جهان بهره می گیرند. از رزرو بلیط اتوبوس و هواپیما و کشتی گرفته تا محل اقامت و گرفتن بلیط مکان های تفریحی و فرهنگی و هنری تا شرکت در تور های مختلف، همه و همه بخشی از ظرفیت های گردشگری مجازی را نشان می دهد. بسیاری از امکانات گردشگری در شهر های مختلف دنیا از طریق وبلاگ ها، سایت های اطلاع رسانی تخصصی و حتی پیام رسان های موبایلی قابل دسترس بوده و این سطح از اطلاعات بعضا از اطلاعاتی که افراد محلی در اختیار گردشگران می گذارند، جامع تر و دقیق تر است.

4-w900-h600

(توریسم بلاگر ها مانند خانم Janice که Solo Traveler را مدیریت می کند، تجربه های گردشگری خود را برای کسانی که تنها سفر می کنند هر روز به اشتراک می گذارد)

مثلا سایت couchsurfing.com پرتالی فعال در عرصه گردشگری است که به شما این امکان را می دهد تا در خانه بیش از ۱۰ میلیون نفر در چند هزار شهر دنیا، ۱ یا چند شب را به رایگان اقامت کنید.

یا مثلا سایت internations.org از دیگر سایت های پر مخاطب عرصه گردشگری این فرصت را به ما می دهد که اگر به شهری عزیمت کردیم و تنها بودیم و دوست داشتیم که با خارجی های آن شهر ارتباط داشته و در رویداد های فرهنگی، اجتماعی و هنری مختلف شرکت کنیم، از این event ها آگاه شده و کسب اطلاع کنیم. اینترننیشن فرصتی برای آشنایی متخصصان مختلف در شهر های مختلف دنیا با هم است که ارتباط حضوری داشته باشند. رفتاری تقریبا مغایر با رفتار عملیاتی سایت linkedin که این روز ها به تملک مایکروسافت در آمده است.

5-w900-h600

سایت Lonelyplanet که به شما اجازه می دهد که برای سفر  خود همسفر پیدا کنید و از مشاوره های تخصصی دیگران بهره مند شوید.

سایت Tripadvisor.com که برترین سایت مشاوره تخصصی گردشگری مجازی در دنیا به شمار می رود و در باره مقاصد مختلف گردشگری در دنیا ریز ترین اطلاعات را توسط میلیون ها کاربرش می توان دریافت کرد.

سایت Airbnb.com که فرصت اقامت ارزان در خانه های مردم در سراسر دنیا را به شما می دهد و هم چون هواپیمایی ارزان ریان ایر RyanAir.com، تجربه گردشگری ارزان را برایتان به ارمغان می آورد. همه این ها در حالی هست که Hotel.com‌‌ و hostel.com برای شما فرصت بررسی اقامت در هزاران مکان در سراسر جهان را با رنج های قیمتی مختلف فراهم می کند.

6-w900-h600

(تجربه توریسم بلاگر ها، فرصت آفرین و مشوق گردشگری برای کاربران مختلف در سراسر جهان است)

به هر حال، گردش در دنیا برای دیدن فرصت های گردشگری روی زمین و حتی عجایب گردشگری زیر زمین در غارها، بدون دسترسی به گردشگری مجازی اگر نگوییم غیر ممکن است، خیلی خیل سخت و طاقت فرسا می شود. 7-w900-h600البته نه به اندازه fashion blogger ها اما به هر حال، متخصصان گردشگری که در  علوم مختلف صاحب اطلاعات هستند،‌می کوشند تا در عرصه گردشگری همراه خوبی برای مخاطبانشان باشند. امروز به ۳۰ مورد از برترین وبلاگ های گردشگری در سال ۲۰۱۶ میلادی که توسط سایت WOWTravel انتخاب شده است، اشاره می کنیم.

پیش از ادامه بحث باید به این موضوع توجه کنید که ۳۰ پرتالی که در ادامه معرفی می شود توسط ۳۰ متخصص گردشگری که در واقع جهانگرد هستند هر روز به روز رسانی می شود و ده ها هزار مخاطب از سراسر جهان دارند.

8-w900-h600

خانم Mrs O در سراسر جهانسا

سایتی که با عنوان خانم o  ر نشانی اینترنتی http://mrsoaroundtheworld.com ارائه شده است، یکی از تخصصی ترین وبلاگ های گردشگری را در اختیار ما قرار می دهد. نویسنده این وبلاگ که مقصد های گردشگری مختلف از جمله مقاصد گردشگری را برای لاکچری باز ها معرفی می کند، جوایز زیادی اخذ کرده است. خانم  Ana Silva O’Reilly یکی از توریسم بلاگر های حرفه ای اینترنت است که پیشنهاداتش برای انتخاب مراکز گردشگری و مغازه ها و رستوران ها و مسائلی از این دست،‌ مخاطبان زیادی دارد و در ۴ سال اخیر، خیلی ها از مراکزی که ایشان معرفی کرده استفاده کرده اند.

9-w900-h600

(تصویر وبلاگ تخصصی گردشگری آنا سیلوا، توریسم بلاگر فرانسوی که درباره ظرفیت های خطوط هوایی مختلف دنیا اطلاعات جذابی را به شما می دهد)

همان طور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، خانم آنا در این وبلاگ جالب، از نوع طراحی دکوراسیون داخلی کابین بریتیش ایر ویز تا اطلاعاتی درباره فرودگاه های مختلف دنیا و معرفی مقاصد  گردشگری برای لاکچری باز ها معرفی کرده است. علاوه بر این، معرفی مکان های اقامتی و غذا خوری متنوع و جذاب در سراسر دنیا برای گردشگران از جمله خدمات وبلاگ جهانگردی به نام آنا است! اینستاگرام ایشان را در نشانی https://www.instagram.com/mrsoaroundworld دنبال کنید که ۱۳ هزار فالوور  دارد.

دکتر پائول جانسون

10-w900-h600

وبلاگ دکتر پائول جانسون از جمله وبلاگ های تخصصی گردشگری در عرصه سفر های لوکس یا به قولی لاکچری گردی به شمار می رود. اگر عاشق سفرهای رمانتیک و خاص هستید،دکتر جانسون هر روز مطالب جالبی برای شما دارد و از شما می خواهد تا با ایشان به مقصد های گردشگری فوق العاده و جذاب و بعضا باور نکردنی سفر کنید.

وبلاگ او در نشانی اینترنتی به آدرس http://www.aluxurytravelblog.com در دسترس  هست. دکتر جانسون به نقاط مختلف دنیا سفر کرده است و تجربه های خود را به صورت عملی و مصور در طول هفته در این سایت منتشر می کند.

گردشگری با جانیس

11-w900-h600

سایت http://solotravelerblog.com توسط یک خانم گردشگری ماجراجوی جهانگرد به نام Janice Waugh طراحی و به روز رسانی می شود و اطلاعات جالبی درباره مقاصد گردشگری عجیب و غریب می دهد. خانم جانیس از بس تنها سفر کرده است و با مشکلاتی در گردشگری تک نفره و غیر گروهی مواجه شده است، از مخاطبان می خواهد که از  تجربه های گردشگری تنهای او استفاده کنند و ببینید که تنها سفر  کردن، خیلی هم سخت نیست!

12-w900-h600

اگر قصد دارید تنها سفر کنید، بخش تنها سفر رفتن را حتما مطالعه کنید که مطالب ارزشمندی برای شما دارد. مطالب این وبلاگ توسط ۱۸۰ هزار کاربر فیس بوک مطالعه و باز نشر داده شده است .

گردشگری با آدام گروفمن

13-w900-h600

سایت http://travelsofadam.com یکی از وبلاگ های گردشگری است که توسط آدام گروفمن به روز رسانی می شود. تجربه های جهانگردی آقای گروفمن در این پرتال از بانکوگ تایلند گرفته تا جنگل های مالزی تا خیابان های برلین آلمان و همراهی با شما در کافه های خوب و رستوران های جذاب در سراسر دنیا را شامل می شود. سایتی برای کسانی که دنبال مطالب خاص و جالب یک ماجراجو هستند. گردشگری با آدام گرفومن را فراموش  نکنید.

 

گردشگری با کریستین آدیس

14-w900-h600

خانم کریستین آدیس از دیگر توریسم بلاگر های فعال است که تجارب گردشگری خود را در سراسر دنیا از طریق وبلاگ جذابش  به اشتراک می گذارد. این وبلاگ برای خانم هایی که قصد دارند تنهایی سفر کنند، مطالب جالبی دارد. اطلاعاتی که در این وبلااگ ارائه می شود را نمی تواند در گاید بوک های گردشگری جست و جو کرد. او یک سرمایه گذاری بانکی بود که همه دارایی خود را صرف گردشگری در دنیا کرده است و به نظر می رسد جایی در کره زمین نیست که او به آن جا سفر نکرده باشد.

گردشگری با مت لانگ

15-w900-h600

آقای مت لانگ با وبلاگ http://landlopers.com یک توریسم بلاگر حرفه ای است  و بر روی تجربیات گردشگری لاکچری تمرکز دارد. آقای Matt  بیش از ۷۰ کشور دنیا را در چند سال اخیر بازدید کرده و تجارب  خود را از هزاران مقصد گردشگری در اختیار ما قرار می دهد. گزارش هایی که او از قاره هایی مختلف منتشر کرده است، با استقبال هزاران گردشگر و خواننده در سراسردنیا مواجه شده و به همین خاطر، این وبلاگ جوایز زیادی را در عرصه گردشگری به خود اختصاص داده است.

یکی از قابلیت های خوب وبلاگ آقای مات، ارائه اطلاعات و داده بر اساس یافته های خود او بوده که در کنار تصاویر با کیفیت از مقصد های گردشگری گوناگون،  محتوای جذابی را در اختیار عاشقان سفر قرار می دهد. وبلاگ او را باید حتما یک بار هم که شده دیدن کرد. مطالبی که ایشان در وبلاگ قرار داده است توسط سایت های خبری گردشگری باز نشر داده شده است.

گردشگری با تریشیا ولارمینو

16-w900-h600

تریشیا ولارمینو، یکی دیگر از فعالان وبلاگ نویسی در حوزه گردشگری به شمار می رود که مخاطبان زیادی دارد. سایت او را در نشانی http://psimonmyway.com دنبال کنید. در وبلاگ نویسی به سبک تریشیا، شما سبک زندگی را در ماجراجویی های ایشان یاد می گیرد مخصوصا اگر مجبور به سفر تنها و پختن غذا و خریدن مایجتاج ضروری باشید. تریشیا عاشق فرهنگ های مختلف و زبان ملل می باشد. اگر می خواهید مسائل زندگی را از طریق گردشگری فرا بگیرید،  احتمالا به وبلاگ خوبی سر خواهید زد.

خانم تریشیا برنامه سفر خود را در وبلاگ خود چند ماه زودتر منتشر می کند تا همواره مخاطبانش درباره برنامه سفری جذاب ایشان اطلاعات داشته باشند.

گردشگری با جرمی اسکات فاستر

17-w900-h600

جرمی اسکات فاستر، یک توریسم بلاگر پر مدعا و تخصصی است که داستان های جالب و جذاب درباره سفر های ماجراجویانه اش در سراسر جهان در اختیار مخاطبانش قرار می دهد. عکس های زیبایی که در این وبلاگ مشاهده می کنید، در سایت های خبری و نشریات گردشگری ممتاز دنیا به اشتراک گذاشته می شود. تمامی اتفاقاتی که وی در جاده ها، کوه ها، خیابان ها، موزه ها، گالری ها و حتی رستوران هایی که در سراسر دنیا تجربه کرده است، در این وبلاگ منعکس می شود بنابراین شما، در این وبلاگ از بالا و پایین سفر های ایشان مطلع می شوید. چیز هایی که برای خیلی ها جالب و جذاب است. آقای جرمی، یک عکاس ، نویسنده و بلاگر تخصصی به شمار می رود و مشاور نشریه مطرح نشنال جئوگرافیک است. او اکنون به عنوان روزنامه نگار آزاد (freelance journalist) فعالیت دارد. داستان های جذاب و جالب گردشگری ایشان را می توانید در این نشانی http://www.travelfreak.net/destinations/ دنبال کنید. مثلا داستان های سفر ایشان به تایلند برای شما هایی که خواهان سفر به این نقطه زیبای جنوب شرق آسیا دارید، در این نشانی http://www.travelfreak.net/dinners-with-locals-in-thailand/دنبال کنید.

سایت ایشان در نشانی http://www.travelfreak.net دنبال کنید.

گردشگری با خانم کریشتن ریچ

18-w900-h600

خانم کریشتن ریچ، یکی از وبلاگ نویس های خانم معروف در اینترنت به شمار می رود. یک بلوند در خارج یا The Blond Abroad عنوان وبلاگ این خانم ماچراچو گردشگر است. سایت ایشان در نشانی http://theblondeabroad.com دنبال کنید. ایشان برای کسانی که تنها سفر می کنند و سبک زندگی در سفر  را می خواهند بدانند، از جمله وبلاگ های خوب را در دسترس خواهند داشت. او بیش از ۵۰ کشور دنیا را بازدید کرده است و تحربه های خود را با عکس ها و مطالب تحلیلی منتشر کرده است. او در فستیوال ها و مراسم هنری بسیاری شرکت کرده و خواندن این وبلاگ، اطلاعات شما را هم افزایش می دهد. مطالب این دختر مو بلوند ماجراجو در سایت های معتبر گردشگری مانند sky scanner بازتاب داشته است.

گردشگری با نومادیک مات

19-w900-h600

 

آقای نمادیک مات در وبلاگ nomadicmatt.com به عنوان یک متخصص گردشگری ووبلاگ نویس و سایبر ژورنالیسم فعال است و از تخصصی ترین وبلاگ های گردشگری در فضای مجازی به شمار می رود. از وبلاگ ایشان به عنوان یک منبع عالی برای افرادی که قصد دارند ارزان سفر کنند یاد شده است. پست های الهام بخشی و راهنما گونه این وبلاگ نویس فعال عرصه گردشگری سبب شده تا مخاطبان زیادی را به دنبال داشته باشد. آقای نومادیک، در وبلاگ خود راهنما های جالبی برای کسانی که تنها سفر می کنند و حتی کسانی که میخواهند در شهری که سفر می کنند و مدت زیادی اقامت دارند، کار پیدا کنند، به اشتراک گذاشته است که جالب توجه است. او هنر سفر کردن موثر را به خیلی ها با این وبلاگ یاد می دهد.

20-w900-h600

(نومادیک یکی از فعال ترین صفحات گردشگری را در اینستاگرام در اختیار دارد)

او برای گردشگرانی که دوست دارند با کم ترین هزینه در مقصد های گردشگری مختلف ارزان سفر کنند ، مشورت های خیلی کاربردی ارائه کرده است که مطالعه آن ها جالب توجه است. وی نویسنده کتاب معروف how to travel the World on 50 $ است که بهترین کتاب از نظر نیویورک تایمز در عرصه سفر معرفی شد. نوشته های الهام بخش و موثر آقای نومادیک، توسط سی ان ان، نیویورک تایمز، گاردین، سایت Budget Travel و بی بی سی بازتاب گسترده ای داشته است.

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود