پخش «آسپرین» در نتفلیکس

پخش «آسپرین» در نتفلیکس

چندی پیش در خبرها اعلام شده بود سریال جنایی-معمایی «آسپرین» که این‌روزها در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود از سوی شبکه نتفلیکس خریداری شده که فرهاد نجفی کارگردان و تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با یک سایت تخصصی سینما تنها خبر پخش این سریال از سوی این شبکه را تایید می‌کند و می‌گوید: «در تدارک ارائه فصل اول این سریال به این شبکه هستیم که قرار است به زبان انگلیسی دوبله شود و زیرنویس آن به ۳۶ زبان انجام خواهد شد.»

در حالی که پیش از این‌ در خبرها اعلام شده بود شبکه نتفلیکس سریال ایرانی «آسپرین» را خریداری کرده است، فرهاد نجفی کارگردان و تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با آی‌سینما در این‌باره می‌گوید: «در خبر قبلی که در این‌باره منتشر شده، اشتباهاتی صورت گرفته است، در واقع این‌طور نیست که این شبکه سریال را خریداری کرده باشد اما میان ما توافقی صورت گرفته و بخش دیگر این خبر درست است، سریال «آسپرین» توسط شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد.»

به گفته او نتفلیکس از همان ابتدا قرار بوده پخش‌کننده این سریال باشد: «ما سال گذشته طرح این سریال را به نتفلیکس ارائه دادیم که از سوی آن‌ها پذیرفته شد، البته در واقع در این شبکه بر اساس بازخوردی که سریال خواهد داشت تصمیم‌گیری می‌شود. ما در تدارک ارائه فصل اول این سریال برای این شبکه هستیم که قرار است به زبان انگلیسی دوبله شود و زیرنویس آن به ۳۶ زبان انجام خواهد شد.» او در ادامه توضیح می‌دهد که از میلیون‌ها طرح ارائه شده تنها چندصد طرح از سوی نتفلیکس انتخاب می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد که طرح ارائه شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده است، البته به گفته او طرح اولیه بسیار آمریکایی بوده که در حال حاضر بیشتر ایرانی شده است.

با توجه به این‌که این شبکه سریال‌های پربیننده‌ای چون «خانه پوشالی» را ارئه می‌کند، پیش‌بینی نجفی درباره دیده شدن «آسپرین» در نتفلیکس را جویا می‌شویم که پاسخ می‌دهد: «این شبکه بینندگانی از کشورهای مختلف جهان دارد، به همین دلیل گاهی سریالی ارائه می‌شود که در آمریکای لاتین به محبوبیت می‌رسد و مثلا مکزیکی‌ها آن را دنبال می‌کنند و این روند در کنار ارائه فیلم‌ها و سریال‌های پرطرفدار در دنیا قرار می‌گیرد. این درست است که ما قابل مقایسه با سریال‌های پربیننده این شبکه نیستیم اما نتفلیکس هم وابسته به یک یا دو سریال نیست و در طول سال تعداد زیادی فیلم و سریال در این شبکه ارائه می‌شود که هر کدام جایگاه و مخاطب خودشان را دارند. البته این را هم بگویم که سریال «آسپرین» از فصل سوم در آمریکا فیلم‌برداری می‌شود و به این ترتیب پخش ما هم ایرانی نخواهد بود.» به گفته او قرار است در این قسمت‌ها امکانات و به تبع آن کیفیت سریال نیز بالاتر رود.

نجفی که از بازخورد پخش این سریال در داخل راضی است، فروش آن را با بودجه‌ صرف‌شده متناسب می‌داند: «البته با توزیع سه قسمت منتظر بازگشت سرمایه نیستیم، بخصوص که مثلا آهنگسازی این اثر که توسط رامین کوشا در آمریکا انجام می‌شود هزینه بالایی نسبت به کل پروژه برای ما دارد، اما پخش کامل ۱۵ قسمت آن حتما انتظارات ما را برآورده خواهد کرد.»

البته بسیاری از شهروندان ایرانی نمی‌توانند از شبکه‌ای مثل نتفلیکس خرید کنند که نظر نجفی را در این‌باره این است: «به هرحال سعی کردیم این سریال را در سایت‌های داخلی مثل همراه اول وایرانسل که قابل دسترسی هستند نیز توزیع کنیم اما به نظر می‌رسد انطور که انتظار داشتیم در این سایت‌ها دیده نشده است.» آن‌طور که این کارگردان در ادامه توضیح می‌دهد فرآیند اخذ مجوز برای دانلود قانونی این سریال بسیاز زمان‌بر است و تا کنون دوماه وقت صرف آن شده اما با گرفتن این مجوز، لینک دانلود مستقیم آن در سایت رسمی این سریال قابل دسترسی خواهد بود، البته فعلا گروه تلگرام و صفحه اینستاگرام این سریال فعال است.

نتفلیکس یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نتفلیکس اولین سریال خود، خانه پوشالی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

این سریال با بازی علی‌رام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی، فرخ نعمتی، زیبا بروفه، روناک یونسی، سیما خضرآبادی، سیدمهرداد ضیایی، علی انصاریان و… از سوی موسسه هنرنمای پارسیان و در ۴ فصل ۱۵ قسمتی ارائه می‌شود.

در خلاصه داستان «آسپرین» آمده است: « تیمی چهار نفره از نخبه‌های علم روانشناسی، مخفیانه‌ پروژه‌ای تحقیقاتی به نام آسپرین را پیگیری می‌کنند که دباره بیماران مبتلا به فراموشی است،‌ اما نتایج تحقیقات چیزی نیست که آن‌ها انتظارش را می‌کشند. سال‌ها بعد یکی ازپزشکان به نام صبوری به تنهایی پروسه تحقیقاتی را ادامه می‌دهد اما …»

منبع: آی سینما
دیجیاتو
بدون نظر

ورود