دفاع ضمنی “باخ” از روس‌ها

این تصمیم با انتقادهایی همراه شده

دفاع ضمنی “باخ” از روس‌ها

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بار دیگر از رویکرد این کمیته در قبال رسوایی دوپینگ سازمان یافته در روسیه که با حمایت دولت این کشور صورت گرفته است، دفاع کرد.

او روز دوشنبه در مراسم یکصد و سی و نهمین نشست مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک گفت: «ما نمی توانستیم در قبال ورزشکاران روس بر اصل برائت تکیه کنیم. از سوی دیگر، این اجازه را هم نداشتیم که حق و فرصت اثبات بی گناهی را که هر فرد از آن برخوردار است از این ورزشکاران دریغ کنیم. شما نمی توانید فردی را به دلیل خطایی که دولتش انجام داده و او در آن دخیل نبوده، تنبیه کنید. ما در واقع این اصول را اجرا کردیم.»

آقای باخ از این سخنان برای توجیه تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای محروم نکردن کلیه ورزشکاران روس از المپیک و تایید یکایک آنها توسط فدراسیون های بین المللی هر رشته ورزشی استفاده کرد.

این تصمیم که با انتقادهایی همراه شده، پس از آن اتخاذ شد که انتشار گزارشی موسوم به مک لارن در هجدهم ماه ژوئیه از موارد گسترده دوپینگ سازمان یافته در میان ورزشکاران روس با حمایت دولت و دستگاههای امنیتی این کشور پرده برداشت.

تاکنون حدود ۳۰ تن از ۱۲۱ ورزشکار روس که تایید فدراسیونهای بین المللی را برای شرکت در بازیهای المپیک، دریافت نکرده اند، خواستار تجدید نظر دادگاه داوری ورزش شده اند.

بدون نظر

ورود