گشتی در موزه ۲.۵ میلیارد دلاری هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران، یکی از برترین موزه های هنر معاصر جهان

گشتی در موزه ۲.۵ میلیارد دلاری هنرهای معاصر تهران

 به سراغ موزه هنرهای معاصر تهران رفتیم تا سایت و قابلیت های این مجموعه فوق العاده با ارزش را در مرکز پایتخت، بیش تر بشناسیم.

IMG_2695-w900-h600

 

(تصویر ورودی موزه هنرهای معاصر تهران با نمایی ظاهری از بادگیر هایی که در مناطق کویری ایران مانند یزد مشاهده می کنیم و توسط  کامران دیبا، نقاش و معمار ایرانی که پسر عموی فرح پهلوی بود، پیشنهاد و طراحی شد)

اگر گنجینه ای چند میلیارد دلاری هنری را می خواهید به جای لوور و ورسای فرانسه و هرمیتاژ مسکو و باکینگهام لندن، در تهران شاهد باشید و اگر از علاقه مندان به هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی هستید ، باید اذعان کنیم که یکی از کامل ترین مجموعه های آثار این سبک هنری در موزه هنرهای معاصر نگهداری می شود و در جهان به نوبه خود بی نظیر است.  موزه هنرهای معاصر تهران جایی است که قرار گرفتن هتل اینترکنتیننتال تهران (لاله کنونی)، پارک فرح پهلوی (لاله کنونی) و موزه فرش در کنار هم، جلوه گر تلاشی برای مدرن کردن پایتخت در اواخر دهه پنجاه شمسی به نظر می رسد. از کارگر شمالی تا خیابان فاطمی. گشتی در هنر معاصر ایران. …

یک نکته خیلی مهم

به هر حال، موزه گردی، بخشی از فرهنگ گردشگری شهری به شمار می رود که می بایست در میان مردم در راستای حفظ و توجه به میراث فرهنگی و تاریخی خود، رونق بیش تری پیدا کند. بخشی از هزینه های نگهداری از آثار فرهنگی و ملی که در موزه ها قرار دارد، از طریق موزه گردی هموطنان بدست می آید و امیدواریم سازمان میراث فرهنگی، برای جذب و تشویق و ترغیب مردم به موزه گردی، تلاش بیش تری بکند.

برخی از موزه ها در تهران و سایر استان ها، اهمیت بین المللی دارد، اما متاسفانه در داخل کشور، آن چه بایسته و شایسته است به آن توجه نشده و حتی شمار زیادی از هموطنان، نام چنین مجموعه های ارزشمند را هم نشنیده اند. بسیارند کسانی که در تهران و حتی اطراف خیابان امام خمینی زندگی می کنند اما یک بار هم به موزه ملی ملک، که بزرگ ترین مجموعه وقفی با صدها سکه و کتاب تاریخی و آثار گوناگون است مراجعه نکرده و خبر ندارند که موزه هنرهای باستان ایران، یکی از ارزشمند ترین موزه های مادر جهان به شمار می رود. خیلی ها خبر ندارند که کاخ گلستان که نزدیک موزه هنرهای باستان و موزه ملی ملک و موزه آبگینه قرار دارد، یک اثر ثبت شده جهانی و نگین کاخ های ایران است. تهران، دنیایی به وسعت یک شهر همین نزدیکی هاست.

بی اطلاعی شهروندان تهرانی به گنجینه های فرهنگ و هنر این مرز و بوم، فقط به ۴ مورد فوق الذکر ختم نمی شود. موزه هنرهای معاصر تهران، یکی از برترین موزه های هنر معاصر جهان به شمار می رود که ارزش بازاری آثار به نمایش در آمده آن، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار برآورد می شود. یعنی وقتی شما به این موزه مراجعه کنید، آثاری گرانقدر از هنرمندان معاصر جهان در زمینه های مختلف مشاهده خواهید کرد که ده ها میلیون دلار قیمت دارد. مشاهده آثار هنری در زمینه های نقاشی و امثالهم در گنجینه ای این چنینی که بعضا شاهکارهای هنر معاصر از بزرگاان هنر چند قرن اخیر است، افتخار و فرصتی بی بدیل بوده که خیلی ها عاشقانه منتظر بدست آوردن چنین لحظاتی هستند.

مشاهده برترین آثار هنری جهان در مجموعه ای به نام هنر معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، به راحتی برای شهروندان تهرانی و هموطنان میسر است و به نظر می رسد حداقل شهروندان تهرانی به خصوص قشر جوان و فرهیخته پایتخت، می بایست توجه بیش تری به موزه گردی به خصوص موزه های معرف هنر معاصر ایران و جهان مبذول دارند.

موزه هنرهای معاصر تهران را برخی از ما به واسطه نمایش آثار هنری ایران و جهان در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران که در اردیبهشت امسال به ابتکار شهرداری تهران برگزار شد، شناختیم. برنامه ای با عنوان نگارخانه ای به وسعت یک شهر، فرصتی شده تا بسیاری از همشهری های تهرانی، برخی از آثار هنری قرار گرفته شده در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را بر روی بیلبوردهای بزرگراه های پایتخت به نظاره بنشینند. آلدریچ راکفلر که سال ۵۶ به ایران آمده و معاون رییس جمهور وقت آمریکا بود، موزه هنرهای معاصر تهران را ۳۹ سال پیش به عنوان یکی از برترین های هنر معاصر جهان نامید. پس به قول غربی ها، بازدید از TMOCA را فراموش نکنید. این واژه نامانوس و عجیب غربی، مخفف Tehran museum of contemporary art است.

به سمت یک موزه ارزشمند

برای رفتن به موزه هنرهای معاصر تهران از هر جای تهران که هستید، اصلا کار سختی در پیش ندارید. میدان انقلاب و برخی از خیابان های اطراف هم زوج و فرد و هم طرح ترافیک است، بنابراین دسترسی به آن برای برخی مشکل است و حتی اگر با خودروی شخصی هم تشریف ببرید، جای پارک به عنوان معضل اصلی پایتخت، در آن منطقه شلوغ نیز به چشم می خورد. بنابراین توصیه می کنیم از مترو تهران استفاده کرده و در ایستگاه انقلاب توقف کنید. از ایستگاه انقلاب تا کارگر شمالی و موزه هنرهای معاصر، پیاده ۱۵ دقیقه و با تاکسی، ظرف ۲ دقیقه خواهید رسید.

2-w900-h600

اگر نمی خواهید که پیاده روی در تابستان داغ در کنار درختان تنومند پارک لاله را تجربه کنید و بر روی سنگ فرش های قدیمی کارگر شمالی قدم بزنید، با تاکسی بروید. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنر معاصر تهرانی ها یا ایرانی ها نیست. اشتباه نکنید!

موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه ای ارزشمند از هنر هنرمندان معاصر جهان است. فضای ورودی موزه، خیلی متفاوت تر از موزه هایی است که شاید در تهران ملاحظه کنید. فضایی تاریک اما جذاب و دلفریب که شما را به دیدار برترین های هنر معاصر جهان می برد. جایی که تابلوهایی با ارزش میلیون دلاری روبروی دیدگان شما، قرار می گیرد.

در سمت راست دیوار موزه، تابلوهای نقاشی فاخر از بزرگان هنر جهان مشاهده می شود و سالن با شیبی ملایم، مخاطبان را به سمت های دیگر موزه می کشاند. موزه دارای گالرهای مختلف است. جایی که مروری بر هنرمعاصر ایران و جهان را برای عاشقان هنر و علاقمندان به گالری گردی و موزه گردی میسر می کند. موزه هنرهای معاصر تهران،‌کتابخانه غنی از تاریخ و هنر ایران و جهان دارد بنابراین می توانید سری به طبقات بالا هم زده و از قابلیت های این مجموعه استفاده کنید.

ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران، برای کسانی که کمی حرفه ای به موزه گردی علاقمند هستند، ساختمان جذاب با معماری منحصر به فرد است. ما در اینجا به یاد معماری خاص موزه فرش ایران و موزه امام علی (ع) تهران می افتیم که معماری و دکوراسیوان داخلی جالب توجهی را در اختیار موزه گرد ها قرار می دهند. معماری این موزه نیز جالب توجه است. ایده طرح موزه را فرح دیبا کارهای لو کوربوزیه و فرانک لوید رایت معماران بزرگ دوره‌ی مدرنیسم وام گرفت و در طراحی محتوا و بخش‌های لازم آن به موزه هنرهای مدرن نیویورک نیز چشم داشت.

گفته شده است که هم چون موزه فرش ایران که توسط فرح همسر محمد رضا پهلوی طراحی شده بود، موزه هنرهای معاصر تهران نیز به پیشنهاد کامران دیبا، پسر عموی فرح مطرح شد تا موزه ای برای نگهداری و نمایش آثار هنری معاصر در پایتخت احداث شود. فرح که خود علاقمند به هنر و معماری بود و حتی برخی از ساختمان های کاخ نیاوران نیز توسط وی طراحی شده بود، طراحی این موزه را برای همکاری دوستانش آغاز کرد و نهایت پس از کار طراحی و احداث ساختمان موزه، در ۲۲ مهر ۵۶، یعنی کم تر از ۱ سال تا سقوط رژیم پهلوی، این موزه رسما افتتاح شد.

3-w900-h600

(معماری داخلی موزه هنرهای معاصر تهران که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و برای موزه گرد های حرفه ای، جلوه گری از معماری خاص در موزه های مدرن دنیا مثل متروپلتین نیویورک است)

ساختمان موزه در زمینی به وسعت ۵۰۰۰ مترمربع با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی ساخته شد و در حال حاضر یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین ایران زمین به شمار می رود. طراح این بنا فوق العاده مهندس کامران دیبا می باشد که در طراحی خود هنر سنتی ( مانند هشتی‌ ، چهارسو ، معبر ، گذرگاه ) و هنر مدرن را در هم آمیخته و از ساختار و نمای بادگیرهای مناطق کویری ایران بهره گرفته اند.

5-w900-h600

(موزه هنرهای معاصر تهران از نمایی بالا در سال ۱۳۵۶)

برای همین، دیدار از موزه هنرهای معاصر تهران، ۱ تیر با ۲ نشان است. هم دیداری از برترین های هنرمعاصر جهان و هم آشنایی با معماری سنتی باشکوه ایران که جلوه هایی از آن را در هشتی ها و چهارسو ها، می توان مشاهده کرد و قطعا فضای خاطره انگیزی برای عاشقان هنر و معماری فراهم می کند.

6-w900-h600

(نمای بیرونی موزه هنرهای معاصر تهران)

موزه در واقع یک مجموعه هنری و فرهنگی در مرکز شهر به شمار می رود و تنها محفلی برای نمایش آثار هنری نیست. وقتی گشتی به سایت اینترنتی این موزه بزنیم، متوجه می شوید که چقدر برنامه های مختلفی در طول هفته در این مرکز برگزار می شود که خیلی ها از آن غافل هستند. این موزه را می بایست  مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی دانست که دارای ۹ گالری است که سه تا از گالری ها آثار با ارزشی از هنرمندان غیر ایرانی مانند کلود مونه ، پیکاسو ، ونگوک ، اندی وارهول و رنه ماگریت و… است. شش گالری دیگر برای برگزاری نمایشگاههای موقتی و فصلی است.

وقتی به موزه بروید و از نگارخانه ها گذر کنید، به هشتی ها می رسید که نمادی از معماری سنتی ایران زمین بوده و برای خیلی ها نوستالژیگ است. در هشتی ها، آثار زیبایی از  هنرمند ژاپنی ، نوریوکی هاراگوچی ، از روغن و پولاد ساخته شده که جالب توجه است.

بخش‌های مختلف داخل ساختمان موزه عبارتند از امور هنری‌ ، امور اداری‌، روابط‌عمومی‌ ، کتاب‌خانه تخصصی‌ ، روابط بین‌الملل‌ ، سینما تک‌ ، سمعی و بصری‌ ، خدمات نمایشگاهی‌ ، راهنمایان هنری‌ ، مراقبان‌ ، حراست‌ ، آرشیو آثار هنری‌، دبیرخانه دایمی نمایشگاه‌ها ، فروشگاه کتاب و هم‌چنین کافی‌شاپ‌. کتابخانه موزه نیز به کتابهای فارسی و غیر فارسی در زمینه های هنر ، معماری، عکاسی و سینما اختصاص دارد و دانشجویان رشته های مختلف هنری و رشته های دیگر می توانند به این کتابخانه مراجعه و بعد از ثبت نام از کتابهای این مجموعه استفاده کنند.

7-w900-h600

(سه تابلو ارزشمند در موزه هنرهای معاصر تهران که اثر هاراگوچی هنرمند ژاپنی است)

گنجینه ای غنی

موزه هنرهای معاصر تهران،گنجینه ای غنی از تابلوهای نقاشی ارزشمند است. در دوران پهلوی و حتی پس از انقلاب، آثار ارزشمند هنرمندان بزرگ جهان خریداری شد و در این موزه به نمایش در آمد. گفته می شود که بیش از چند هزار اثر هنری در این مجموعه نگهداری می شود و یکی از بی نظیر ترین مجموعه های هنر مدرن جهان به شمار می رود. موزه ای که کلکسیونی از اکثر جنبش های هنری قرن نوزدهم و بیستم میلادی بوده و میراث ملی ایران به شمار می رود.

آثار نقاشی هنرمندان خارجی چون جکسون پولاک ، پاپلو پیکاسو ، مارک روتکو ، پل گوگن ، ویلم دکونیگ ، فرانسیس بیکن ، اندی وارهول ، روی لیختنشتان ، یاکو آدام ، کلود مونه ، کامی پیسارو ، ون گوک ، لوترک ، مارسل دوشان ، رنه ماگریت ، جیمز انسور ، هنری ماتیس ، خوان میرو ، هانس هارتونگ ، ژرژ براک ، ماکس ارنست ، کاندینسکی و… در ابن مجموعه نگهداری می شود.

photo5

(طبیعت بی جان و باسمه ژاپنی اثر پل گوگن)

9-w900-h600

(بر دروازه ابدیت ( چاپ سنگی ) اثر ونسان ونگوگ)

به

(نقاشی دیواری روی زمینه قرمز اثر جکسون پولاک، نقاش معروف)

11-w900-h600

(نقاشی اثر سهراب سپهری، شاعر معاصر کشورمان)

12-w900-h600

(یادآور پیکره درمانگر اثر نویسنده مشهور رنه ماگریت ساخته شده از برنز | ۱۹۶۹ که در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است)

photo7

(اثری جالب از ریتم در فضا اثر ماکس بیل ساخته شده از سنگ گرانیت قرمز که در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر تهران قرار گرفته است. )

14-w900-h600

(اثر آرنالدو پومودورو ساخته شده ازبرنز با پتینه طلا که در محوطه بیرونی موزه های معاصر تهران قرار دارد)

15-w900-h600

(تصویری از آثار هنرمند بلژیگی ویم دلووی که سال پیش در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شد و سیلندرهای لعاب دار نقاشی شده را نشان می دهد)

16-w900-h600

(ویم دلووی متولد ۱۹۶۵ میلادی، هنرمند بلژیکی است که اسفند ماه سال ۱۳۹۴ آثار خود را در قالب یک گالری از هنرهای تجسمی و مفهومی به موزه هنرهای معاصر تهران آورد و با استقبال گسترده عاشقان هنرمعاصر جهان مواجه شد)

گشتی در سایت موزه هنرهای معاصر تهران

برای آگاهی از جدید ترین خبرها و رویداد هایی که در طول هفته در موزه هنرهای معاصر تهران رخ می دهد، باید به سایت این موزه به نشانی اینترنتی به آدرس tmoca.com قرار دارد.

17-w900-h600

(تصویر ایندکس پرتال موزه هنرهای معاصر تهران در مرداد ۹۵)

سایت دارای ۸ بخش اصلی به نام های : رویدادها، روز  رسان، سایر بخش ها،گنجینه، مجله، درباره موزه، بخش تماس با ما و قسمت انگلیسی است.

18-w900-h600

(تصویر صفحه سایر بخش ها در سایت موزه هنرهای معاصر تهران که شامل کانون نیومدیا، سینما تک، کانون معماری و شهر، کانون دیزاین و کانون موسیقی معاصر است)

 

برای آگاهی از اخبار موزه به این قسمت مراجعه کنید. دسترسی به گنچینه با ارزش موزه نیز در این بخش در دسترس علاقمندان است.

19-w900-h600

(بخش گنجینه در سایت موزه هنرهای معاصر تهران که ۴ هزار اثر هنری را در اختیار بازدید کننده قرار می دهد)

کانون نیومدیا و عاشقان هنر در تابستان و پاییز ۹۵

به جای پاساژ گردی، به کانون نیومدیا بروید. یکی از بخش هایی که در پرتال موزه هنرهای معاصر تهران مشاهده می کنیم، بخشی به نام NEW MEDIA است. این کانون بر اساس اطلاعات ارائه شده، در  پاییز ۱۳۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز کرده‌است. این کانون در پی سیاست‌های جدید موزه هنرهای معاصر تهران جهت توجه بیشتر به نمایش آثار معاصر، تدقیق تعریف فعالیت‌های موزه و گسترش همکاری با هنرمندان فعال در عرصه نیومدیا در ایران و جهان شکل گرفته است.

فعالیت‌های کانون نیومدیا در سه بخش تعریف می‌شوند : اجرایی، آموزشی، تحقیقی. فعالیت‌های اجرایی کانون نیومدیا دربرگیرنده کلیه نمایشگاه‌ها و پروژه‌های هنری در قالب نیومدیا مانند پرفورمنس آرت، ویدئو آرت، وب آرت، دیحیتال آرت، اینستالیشن، ساندآرت، سایبر آرت، ویدئو پرفورمنس و … است.

فعالیت‌های آموزشی کانون با همکاری سایر نهادها، موسسات آموزش عالی داخلی و خارجی و دیگر گروه‌های فعال پیگیری می‌شود. روش‌های گوناگون آموزشی همچون کارگاه‌های یک روزه و چند روزه، کلاس‌های ترمیک، آموزش غیرمستقیم و شیوه‌های نوین آموزشی در برنامه‌های جاری این بخش گنجانده شده‌است.

فعالیت‌های کانون نیومدیا در حوزه‌های گوناگون آموزشی و اجرایی، گاه رایگان و گاه مشمول هزینه‌ است. اما حتی در صورت رایگان بودن مخاطبان باید ورودی موزه را جهت شرکت در این برنامه‌ها بپردازند. شما با عضویت در کانون نیومدیا از ۵۰ درصد تخفیف برای فعالیت‌های کانون برخوردار می‌شوید؛ به این ترتیب شما نه تنها هزینه ورودی موزه را جهت برنامه‌های کانون نمی پردازید بلکه جهت سایر نمایشگاه‌ها هم شما از پرداخت ورودی معاف هستید.

توصیه هایی به وب مستر

20-w900-h600

(تصویر بخش پایینی سایت موزه هنرهای معاصر تهران که کلید های ناوبری متعددی در اختیار مخاطبان قرار داده است)

۱-بیش از ۵۱۳ هزار صفحه در اینترنت درباره موزه هنرهای معاصر تهران ایندکس شده است. به نظر می رسد این رقم می تواند بر اساس ظرفیت غنی موزه، به ۱۰ برابر افزایش یابد. اهمیت پرتال موزه هنرهای معاصر تهران و شمار زیاد علاقمندانی ایرانی و خارجی که که مشتاق به بازدید از ظرفیت های فرهنگی هنری و تاریخی این مجموعه در مرکز شهر تهران می باشند مبین این مطلب است که فعالیت چند زیانه و چند رسانه سایت، بایستی افزایش یابد. به این موضوع وب مستر محترم توجه کند و برای seo پرتال کارهای بهتری انجام شود.

۲-بسیاری از بخش های سایت به صورت خوبی به موتورهای جست و جوی وب مانند یاهو و گوگل معرفی نشده است. از طرفی، این موزه هنوز نتوانسته جایگاه خوبی در میان اینستاگرام بازهای ایرانی پیدا کند و مشکلاتی در این زمینه مشاهده می شود. بنابراین، با راه اندازی صفحه رسمی و بارگذاری خوب تصاویر این مجموعه غنی و ارزشمند، معرفی بهتر آثار در این شبکه محبوب در دستور کار قرار بگیرد. اطلاع رسانی تلگرامی گسترده برای بخش خبری موزه نیز فعالیت ارزشمندی خواهد بود.

۳-آثار هنری در موزه چند هزار اثر از صدها هنرمند داخلی و خارجی است. این آثار می بایست پرونده دیجیتالی داشته تا مخاطبان با زبان های گوناگون بتوانند از این اطلاعات بهره بگیرند. بنابراین راه اندازی پرتال به چند زبان، توصیه می شود.

۴-واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (argumented reality-virtual reality) بخش جدایی ناپذیر از گردشگری مجازی امروز دنیا است که به نظر می رسد در موزه هنرهای معاصر تهران نیز می تواند دنبال شود. استفاده از فعالان این بخش برای مدرن کردن اطلاع رسانی هنری این مجموعه، توصیه دیگر ما به وب مستر و مجموعه مدیریتی موزه هنرهای معاصر تهران است.

۵-معرفی چند زبانه در سایت سبب می شود که معرفی سایت به کاربران غیرفارسی زبان تسریع شود و مخاطبان بیشتری به سایت وارد شوند. هم چنین در جذب مخاطبان بالقوه و بالفعل که درباره ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری ایران به دنبال اطلاعات در فضای مجازی هستند، تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، که بخش‌های متنوع زبانی،‌ منجر به افزایش رتبه سایت در میان پرتال‌های پربیننده ایران می‌شود که در معرفی سایت به کاربران اینترنت ایرانی و بین المللی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین وب مستر محترم باید به تقویت اطلاع رسانی چند زبانه پرتال نیز به خوبی توجه کند.

۶-ایندکس پرتال موزه هنرهای معاصر تهران بهتر است به گونه ای باشد که مراجعه کننده بتواند ابتدا انتخاب زبانی داشته و سپس به بخش های متنوع راهنمایی شود. بهتر است در زمان نمایش intro، انتخاب زبانی به کاربران داده شود. بد نیست فلش اولیه ایندکس، به انتخاب زبان برای کاربران نیز کمک کند.

۷-اطلاع رسانی با PDF موضوع مهمی در این پرتال به شمار می رود. حجم بالای اطلاعات درباره آثار به نمایش در آمده در این موزه، فرصت خوبی برای ارائه کاتالوگ های دیجیتالی است که قطعا مورد نیاز محققان و عاشقان هنر در داخل و خارج است.

۸-به نظر می رسد که بخش مقالات و نوشته‌ها در پرتال، می تواند نسخه پی دی اف هم داشته باشد. هزاران آثار هنری ارائه شده در این موزه، نیازمند توضیح به مخاطب است تا اطلاعات بهتری درباره اشیا پیدا کند. این قضیه سبب معرفی بهتر و بیش تر صفحات موزه هنرهای معاصر تهران در موتورهای جست و جو و بانک‌های اطلاعاتی گردشگری دنیا می‌شود.

۹-گشت مجازی در موزه هنرهای معاصر تهران یک نیاز مهم است. مراجعه کننده باید بتواند در تور مجازی شرکت کرده و به همه بخش های موزه سر بزند. این کار، اشتیاق بیننده را برای استفادهاز محتوای موزه افزایش می دهد و او را به بازدید حضوری تشویق می کند. فایل های ویدئویی از گشتی دیجیتالی در موزه هنرهای معاصر تهران بهتر است در سایت های به اشتراک گذاری فایل های ویدئویی داخلی و خارجی نیز به اشتراک گذاشته شود که در تبلیغ موزه تاثیر خواهد بود.

۱۰-اگر فایل های ویدئویی برای موزه طراحی می شود، قرار دادن  زیرنویس برای معرفی بهتر بخش‌های مختلفی که در فایل های ویدئویی به تصویر کشیده می‌شوند‌،‌ انتظاری است که مخاطب خارجی از این بخش دارد که بهتر است به آن نیز توجه گردد. انتشار فایل‌های ویدیویی از موزه هنرهای معاصر تهران در شبکه‌های اجتماعی، شمار مخاطبان سایت را بسیار افزایش می‌دهد.

۱۱-اپ موزه هنرهای معاصر تهران به کمک کارآفرینان و اپ نویسان جوان تهرانی ساخته شود.

۱۲-طراحی سایت به خصوص صفحه ایندکس باید خلوت تر و جذاب تر شود. جذب کردن کاربران و ترغیب آن‌ها به مشاهده مجدد و استفاده از قابلیت‌های آن‌، موضوعی است که باید در راستای جذب بیشتر مخاطب،‌به آن توجه داشت. سایت موزه هنرهای معاصر تهران، قابلیت‌های زیادی برای جذاب شدن دارد که باید به آن توجه کرد. استفاده از تجربه سایت های موزه های مهم دنیا می تواند راهگشا باشد.

۱۳-همیشه در سرویس پرونده یک سایت به سایت های رسمی گردشگری ایارن توصیه می کنیم که بخش ارتباطی قوی در سایت داشته باشند تا تعامل بهتری بین مراجعه کننده و مسئولان موزه فراهم شود.  بخش ارتباط با ما پرتال باید حرفه‌ای‌تر از وضع موجود باشد و کاربران از طریق پست الکترونیک و فرم آنلاین که کد پیگیری و رهیابی نیز برای آن ها صادر می‌کند،‌ با مسئولان محترم و زحمتکش موزه هنرهای معاصر تهران در ارتباط باشند. این قضیه در شیوه فعلی تا حدودی مشاهده می‌شود که بهتر است تخصصی‌تر تکمیل گردد.

 

 سایت در یک نگاه  

دامنه : tmoca.ir

موضوع‌:‌ سایت اطلاع رسانی موزه هنرهای معاصر تهران

زبان سایت: انگلیسی و فارسی

ارتباط با ما :‌دارد

بخش خبری : دارد

نقشه سایت:‌ ندارد

پست الکترونیک : info@tmoca.com

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر

شماره تماس: ۸۸۹۶۱۰۸۱

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود