گالری گردی با روزیاتو در عصر مشروطه

فعال ترین نگارخانه های تهران

گالری گردی با روزیاتو در عصر مشروطه

خبر اول را با گالری ایران شهر آغاز می کنیم که این روز ها میزبان تابلو های نقاشی جذاب حسین ماهر است.

ایران شهر و مانیومنت

2-w900-h600

نگارخانه ایران شهر، یکی از فعال ترین نگارخانه های تهران است که در تابستان داغ ۹۵ هم فرصت های داغ هنری برای عاشقان گالری گردی فراهم کرده است. این بار، تابلوهای محمد حسین ماهر در معرض دید بازدید کننده گان محترم  قرار دارد و مجموعه آثار ایشان در قالب MONUMENT معرفی شده که به نظر می رسد سبک خاصی در نقاشی را برای عاشقان این هنر به تصور کشیده است. مانیومنت ماهر، از جمله نمایشگاه های انفرادی این هنرمند نقاش ایران به شمار می رود که تا ۱۹ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ عصر، دایر است . ایران شهر  در نشانی  خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ۶٩ واقع شده است.

نگارخانه صا و نمایشگاه آواز بی صدا

3-w900-h600

از نگارخانه ایرانشهر به نگارخانه صا می رویم. جایی که تابلوهای نقاشی هنرمندان جوان کشورمان، رویا محمد بها پذیرای بازدید علاقمندان به هنر زیبا و جذاب نقاشی آبرنگ قرار دارد. برای مشاهده جدید ترین آثار هنری خانم محمد بها تا روز جمعه این هفته فرصت دارید تا به نگارخانه صا به نشانی پاسداران، بوستان هشتم شماره ۱۳۴ مراجعه کنید.

گالری نگر با وقتی کسی نیست!

4-w900-h600

وقتی کسی نیست عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی فرشته خالقی است که از جمعه هفته پیش افتتاح شده و تا امروز نیز پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود. نقاشی های رنگ روغن این هنرمند جوان فرصتی برای آشنا شدن با این شیوه نقاشی است. خانم خالقی درباره تابلو های نقاشی اش و اسمی که برای نمایشگاه انفرادی خود انتخاب کرده است می گوید:

نگارخانه نگر را در نشانی قیطریه، خیابان روشنایی، کوی دل آرام، شماره ۳۴ مراجعه کنید. قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳. ب

نگارخانه پلتفرم ۲۸ و نمایشگاه خیلی خاص

5-w900-h600

نگارخانه پلتفرم ۲۸ این روز ها میزبان آثاری از دو هو سو، هنرمند کره جنوبی است. این بار، نگارخانه پلتفرم ۲۸ فضا جدیدی را برای  عاشقان گالری گردی در تابستان داغ ۹۵ فراهم کرده تا با آثار یکی از هنرمندان کره ای آشنا شوند.

پلتفرم ۲۸ فصل تابستانی خود را با مروری بر «خانه پوشیدنی» و تحت موضوعیت «زندگانی خانگی» آغاز کرد. با توجه به مرز کم رنگ شده بین فضاهایی خصوصی و عمومی و نفوذ بارز فضاهای شخصی در عرصه های عمومی، نمایش ها و کارگاه های ما در این فصل اهمیت فضای شخصی را به پرسش گذاشته و بر اهمیت نیاز انسان معاصر در حمل عادات و کیفیت هاى محیط خانگى در خارج از این حیطه تاکید دارد.

زیربنای آثار «دو هو سو»، فیگورهای انتزاعی و طرح‌های معمارانه‌یی است که برگرفته و ملهم از تاریخ زندگی شخصی خود اوست. آثاری که بیش از هرچیز به مواجهه هنرمند با مرزهای متزلزل و متغیر میان فضای عمومی و فضای شخصی، و نیز مفاهیمی چون هویت جهانی، فضا، آوارگی، حافظه و خاطره و بی‌مکانی می‌پردازند.

دو-هو سو متولد سئول کره‌جنوبی‌ است و بسیاری از تجربیات شخصی او، مانند مکان ‌هایی که در آن ها زندگی کرده‌ است – خانه‌ی کودکی‌اش (یک خانه‌ی سنتی کره‌یی)، خانه‌ی دانشجویی رودآیلند که دوران دانشجویی‌اش را در آن سپری کرد و آپارتمان او در نیویورک در شکل‌گیری آثار او نقش مهمی داشته ‌اند.

با وجود این که «سو» هنرمندی فیگوراتیو نیست ولی فیگور در آثار او حضور دارد، در گوشه‌یی به کمین نشسته و در اولین فرصت بیرون می‌جهد و خود را در میان اشکال انتزاعی و نمادین اثر به نمایش می‌گذارد.

نگارخانه پلتفرم ۲۸ در خیابان انقلاب دروازه دولت خیابان خاقانی واقع است و تا ۲۲ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان به هنر معماری خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی http://www.platplusforms.com مراجعه کنید.

گالری هما و کلکسیونه تابستانه

اگر دوست دارید کلکسیون تابستانه گالری هما را مشاهده کنید، از امروز تا ۲ شهریور فرصت دارید به این نگارخانه مراجعه کنید. نگارخانه هما تلاش کرده تا کلکسیون تابستانه ای که مجموعه از آثار هنری هنرمندان جوان کشورمان در این گالری بوده را در معرض دید عاشقان گالری گردی و هنر معاصر قرار دهد. این نگارخانه در نشانی خیابان کریم خان زند، خیابن سنایی، کوی چهارم غربی شماره ۸ قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی اینترنتی به آدرس http://www.homaartgallery.com مراجعه کنید.

گالری فرهنگسرای نیاوران دو

گالری فرهنگسرای نیاوران ۲ تا  ۱۵  مرداد  پذیرای بازدید علاقمندان به آثار هنری یک نقاش جوان به نام میترا داور پناه است. این نقاش درباره آثارش گفته است که طبیعت بزرگترین الهام بخش وی در آثارش بوده و ازموضوعات خشن ،بی عدالتی و نابسامانی های انسانی دوری می کند.

او گفته بود که در نقاشی هایش، قصد دارد زیبایی های طبیعت را به تصویر کشیده و مثبت گرایی را القا کند.

میترا داورپناه که آثارش را درگالری های ونکوورکانادا،سیاتل آمریکا ،و گالری دریا بیگی تهران درسال ۹۲ برای علاقمندان به نمایش گذاشته بود، در خصوص نمایشگاه نیاوران گفت:دراین نمایشگاه ۲۲ اثر دردید مخاطبان قرارمی گیرد ،بخشی ازاین آثاربرای فروش عرضه شده ،که قیمتی بین چهار تا بیست میلیون دارد .  درگالری فرهنگسرای ۲ نیاوران ، ازساعت ١٠ صبح الی ٢١ و روزهای تعطیل ازساعت ١۴ تا ٢١ برای بازدید عموم دایر است.

برای اگاهی از برنامه های متنوع فرهنگسرای نیاوران به نشانی http://www.fniavaran.ir مراجعه کنید.

موزه عکسخانه شهر

6-w900-h600

اگر  عاشق عکس های قدیمی دوران مشروطه هستید، موزه عکس خانه شهر  تا ۱۹ مرداد، پذیرای بازدید عاشقان عکس های تاریخ معاصر ایران است. عکس‌های قدیمی دوران مشروطه در موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر ۵۰ قطعه از عکس‌های قدیمی مربوط به دوران مشروطه در موزه عکسخانه شهر به مناسبت صد و دهمین سالگرد انقلاب مشروطه به نمایش گذاشته اشت. موزه عکس خانه ایرانی  تخصصی ترین موزه ایران در هنر عکاسی به شمار می رود.

این عکس‌ ها از آرشیو موزه‌ی عکسخانه برگزیده شده ‌اند و به نمایش عمومی در آمده است. در سال ‌های پیشین نیز موزه عکس خانه به مناسبت مشروطه نمایشگاه ‌های متفاوتی طراحی کرده است. امسال نیز به مناسبت یک‌ صدو دهمین سالگرد انقلاب مشروطه بخشی از عکس‌ های قدیمی این دوران از آرشیو موزه خارج شده‌اند و به نمایش گذاشته خواهند شد.  زمان بازدید شنبه تا چهارشنبه از ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه ۹ تا ۱۳ خواهد بود. نشانی موزه عکسخانه شهر؛ میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، ضلع جنوب غربی میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز اعلام شده است.

گالری W01 و نمایشگاه پیاده روی

نیکزاد نجومی با گالری دابلیو صفر یک این روز ها نمایشگاه پیاده روی را در دید علاقمندان به گالری گردی در  تهران قرار داده است.

گالری دیلیو صفر یک فصل تابستان خود را با نمایش تک اثری از نیکزاد نجومی با عنوان «پیاده روی» آغاز میکند. این نمایش تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت. گالری شنبه ها تعطیل است. این گالری که کوچک ترین گالری تهران نام گرفته است در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، پلاک ۲۸ در دسترس خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی http://www.window-one.com مراجعه کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود