داروی جدید آسم

انقلابی در دنیای پزشکی

داروی جدید آسم

مصرف دو قرص Fevipiprant در طول روز می تواند برای بیماران مبتلا به آسم جایگزین مناسبی برای اسپری باشد. بر اساس یک پژوهش که نتایج آن در ماه اوت (۱۶ مرداد ۹۵) در نشریه The Lancet Respiratory Medicine journal منتشر شد، یک داروهای شگفت آور، توانسته به مبتلایان به آسم کمک فراوانی کند. آزمایشات اولیه انجام شده، احتمال می دهد با کمک این قرص بیماران بتوانند با این بیماری مبارزه کنند.

24634828-asthma-word-cloud-on-a-digital-tablet-screen-with-an-inhaler-Stock-Photo-w900-h600

این پزوهش توسط محققان دانشگاه لسستر University of Leicester انجام شده است. دکتر سامانثا واکر Samantha Walker از بخش مطالعات مربوط به بیماری آسم در این دانشگاه توضیح می دهد: “آزمایش های اولیه بر روی بیمارانی صورت گرفته که در مراحل پیشرفته آسم قرار دارند و شدت این بیماری در آن ها بالاتر از سایر مبتلایان به این بیماری بوده است.”

وی ادامه می دهد: “امکان خوردن قرص به جای استفاده از اسپری بسیار مورد استقبال مبتلایان این بیماری قرار گرفته است. بر اساس آمار بدست آمده، حدود ۵.۴ میلیون نفر از جمعیت انگلستان به این بیماری مبتلا هستند که زندگی تعداد فراوانی از آنها بدون استفاده از اسپری های مخصوص این بیماری در خطر مرگ قرار دارند. اغلب این گروه مبتلا به نوع شدید این بیماری هستند.”

12_Asthma_0-w900-h600

اگرچه هنوز تحقیقات و بررسی های بیشتری در زمینه کنار گذاشتن اسپری های آسم و جایگزینی کامل آنها با داروهای جدید وجود دارد اما چنین پیشرفتی در حیطه سلامت می تواند شگفت انگیز باشد.

Asthma-treatment-in-Ayurveda-Vaidhyasayurvedic-w900-h600

پروفسور استفان دورهام Prof Stephen Durham از بخش آلرژی و تنفس کالج امپریال لندن Allergy and Respiratory Medicine at Imperial College London در مورد این پژوهش چنین می گوید: “داروی جدید که عنوان فویپیپرانت Fevipiprant بدان داده شده و باید دو بار در طول روز مصرف شود، تا حد چشمگیری کارکرد ریه را افزایش داده و میزان التهاب آسمی را کاهش می دهد. این دارو می تواند تا حد فراوانی به بیمارانی که بیماری آنها در مرحله حاد قرار دارد کمک کند.

60991505[1]-w900-h600

بر اساس گزارش منتشر شده در ماه گذشته، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آسم هستند. بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از این بیماری با پیشگیری و مراقبت های به موقع قابل درمان است.

g58101bii017-w900-h600

بر اساس اولین آمار بدست آمده ملی انگلستان first National Review of Asthma Deaths از مرگ و میری که بر اثر این بیماری اتفاق می افتد در میان مبتلایانی است که نیمی از آن ها در مرحله میانی (نه خفیف و نه شدید) ابتلا به این بیماری قرار دارند که اگر زودتر تشحیص و مراجعه می کردند، از مرگ نجات پیدا می کردند.

landscape-1444891220-g-allergyandasthma-17462905-w900-h600

منبع: news.sky
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود