جدیدترین  فرصت های بورسیه در دانشگاه های سوئد

 جدیدترین  فرصت های بورسیه در دانشگاه های سوئد

سوئد همواره یکی از محل های مهم تحصیل ایرانیان در خارج از کشور بوده است. حتی امروز که تحصیل رایگان در دانشگاه های سوئد برای هموطنان ایرانی میسر نیست، باز شماری از علاقمندان تحصیل در این کشور سرد سرزمین های شمالی، برای بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت این کشور، جلای وطن می کنند.

1-w600-h600

اگر خواهان تحصیل در این کشور هستید، شرایط و وضعیت تحصیلی و علمی ان از طریق پرتال https://studyinsweden.se و studera.se در اختیار مخاطبان بین المللی قرار گرفته است. برای آگاهی از شیوه های پذیرش در مقطع دکترای سوئد، همواره به http://www.doktorandhandboken.nu/english مراجعه کنید. پیش از اقدام برای پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی، حتما شرایط عمومی پذیرش را مطالعه کنید و آیلتس آکادمیک یا تافل IBT را اخذ کنید تا شانس خود را در پذیرش افزایش دهید. دانشگاه های سوئد برای اعطای بورسیه به متقاضیان، معمولا مدرک GRE یا GMAT را از متقاضیان طلب نمی کنند. اما در اختیار داشتن این دو مدرک که پیش تر در روزیاتو درباره آنها گفته ایم، شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد. همواره برای تحصیل در خارج از کشور، از ایرانیان شاغل به تحصیل و تحقیق در دانشگاه های مقصد مورد علاقه خود، درباره شرایط ووضعیت زندگی و تحصیل، پرس و جو کنید تا سطح اطلاعات عمومی شما افزایش یابد.

فرصت های بورسیه دانشگاه سلطنتی KTH

2-w600-h600

دانشگاه سلطنتی و مهندسی استکهلم موسوم به KTH، از معترترین مراکز علمی سوئد محسوب می شود که در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از دید فهرست شانگهای قرار دارد. این دانشگاه جدیدترین فرصت های بورسیه و کمک هزینه تحصیل به متقاضیان را اخیرا اعلام کرد. کلیه متقاضیان می توانند با رعایت شرایط پذیرش (ADMISSION REQUIREMENT)‌نسبت به ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک اقدام کنند. گفتنی است، دانشگاه های سوئد برای مقطع دکترا، نه تنها شهریه دریافت نمی کنند بلکه ماهانه حدود ۱۸ هزار کرون سوئد به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می کنند. صدها ایرانی در چند دهه اخیر، فارغ التحصیل این دانشگاه بودند. برای کسب اطلاعات تکمیلی به نشانی KTH.SE و بخش انگلیسی زبان مراجعه کنید.

دانشگاه کارستاد و فرصت های بورسیه دکترا

3-w600-h600

دانشگاه Karlstad سوئد که یکی از معترترین مراکز تحقیقات در عرصه خدمات را (Service Resaech Center) هدایت می کند، اخیرا جدیدترین فرصت های تحصیل و بورسیه فروردین ۹۵ خود را اعلام کرد. فرصت های پذیرش دانشجو در مقطع دکترا به همراه بورسیه تحصیلی ۳ ساله در رشته های ریاضیات،علوم اجتماعی و رسانه های جمعی، از جمله جدیدترین فرصت های بورسیه این دانشگاه را شامل شده است. این دانشگاه نیز در یک دهه اخیر، با حضور صدها ایرانی مشتاق به تحصیل در یکی از دانشگاه های جدید و معتبر سوئد همراه شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به kau.se مراجعه کنید.

دانشگاه Chalmerse و فرصت های بورسیه مورد علاقه مهندسان

4-w600-h600

چالمرز  یا به قول سوئدی ها چالمرش، برای علاقمندان به رشته های مهندسی در سوئد، نامی شناخته شده است و این دانشگاه اخیرا،فرصت های بورسیه و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا را اعلام کرد. فرصت های بورسیه متنوع این دانشگاه را در آینده ای نزدیک معرفی می کنیم .  فرصت های بورسیه متنوع دانشگاه چالمرز، همیشه از ماه مارچ تا آوریل بر روی سامانه بخش بورسیه دانشگاه اعلام می شود. اگر چه فرصت اپلای تا ژانویه هر سال هست، اما با تعامل با اساتید این دانشگاه در رشته موردنظر خود، می توانید از فرصت های بورسیه خاص نیز استفاده کنید. دانشگاه چالمرز که در شهر گوتنبرگ سوئد قرار دارد، یکی از ۲۰۰ دانشگاه برتر اروپا محسوب می شود. فرصت بورسیه Avancez این دانشگاه که ۷۵ درصد معافیت شهریه را به دنبال دارد، با استقبال علاقمندان به تحصیل همراه شده است.

فرصت های بورسیه در دانشگاه استکهلم

5-w600-h600

دانشگاه استکهلم از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست.  فرصت های بورسیه ای که در این دانشگاه اخیرا ارائه شده، ملیت ها و رشته های گوناگونی را شامل شده است که از علاقمندان به رشته های اقتصاد،مدیریت، کسب و کار، زبان شناسی و علوم قضایی و حقوق می خواهیم که همواره از فرصت های تحصیلی رایگان این دانشگاه استفاده کنند. اگر احیانا برای پذیرش و بورسیه در این دانشگاه با پرسشی مواجه شدید، با بخش پذیرش دانشگاه از طریق study@su.se مکاتبه کنید. فرصت های دکترای دانشگاه استکهلم نیز با استقبال گسترده بین دانشجویان بین المللی همراه است.

فرصت های شغلی علمی در دانشگاه گوتنبرگ

6-w600-h600

دانشگاه معتبر گوتنبرگ یا باز هم به قول سوئدی ها: یو ته بوری، فهرستی از فرصت های تحصیل و بورسیه در این دانشگاه را اعلام کرد. این فرصت ها برای کلیه دارنده گان مدرک کارشناسی ارشد که مدرک زبان انگلیسی نیز در اختیار داشته باشند، برای اپلای مهیاست . دانشگاه گوتنبرگ را در نشانی gu.se دنبال کنید.

دانشگاه اوپسالا و فرصت های جدید تحصیل

7-w600-h600

دانشگاه Uppsala که از قدیمی ترین مراکز علمی جهان محسوب می شود و همواره در فهرست ۳۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشته است، فرصت های تحصیل وبورسیه خود را در بهار ۲۰۱۶ معرفی کرد. دانشگاه اوپسالا به واسطه دانشکده زبان های ایرانی،یکی از مشهوترین مراکز آموزش زبان پارسی در قاره سبز محسوب می شود. فرصت های تحصیل متنوع در دانشگاه اوپسالا در مقطع دکترا را نیز علاقمندان به این مقطع تحصیلی همواره بوک مارک و بررسی کنند.

دانشگاه Luleu  سوئد

دانشگاه سرد لولئو سوئد هم فرصت های بورسیه متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار داده است. برای آگاهی از شرایط تحصیل در این دانشگاه، همواره بخش پذیرش را بررسی کنید.

دانشگاه دالارنا

فرصت های بورسیه و تحصیل در دانشگاه دالارنا اگر چه گسترده نیست، اما برخی از متقاضیان تحصیل را راضی کرده است.

دانشگاه پزشکی کارولینسکا

8-w600-h600

دانشگاه KAROLINSKA، از مشهروترین مراکز  تحقیقاتی و اموزش علوم پزشکی در اروپا و هم چنین در سوئد است که ایرانیانی را نیز در مقاطع مختلف تحصیلی و تحقیقی در خود جای داده است. اگر به دنبال تخصص های پزشگی هستید، حتما دانشگاه کارولیسنگای سوئد را به عنوان مرکزی معتبر با فرصت های تحقیقاتی متنوع در نظر داشته باشید.

سرویس دانشگاه روزیاتو در طول هفته، اخبار و گزارشات متنوعی درباره فرصت های تحصیلی در کشورهای مختلف جهان در اختیار مخاطبان گرامی قرار خواهد داد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • آرمان اسفند ۱۶, ۱۳۹۵

    لطفا از دانشگاه های هنر هم بگذارید. ممنون از شما