گیشه امریکا در تسخیر«جوخه انتحار»

فروش افتتاحیه خوب «جوخه انتحار» رکورد فروش افتتاحیه در ماه اوت را جابه‌جا کرد

گیشه امریکا در تسخیر«جوخه انتحار»

آغاز اکران «جوخۀ انتحار» در آمریکا با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو شد تا حدی که این فیلم تنها در روز جمعه بیش از ۶۵ میلیون دلار فروش داشت. کارشناسان صنعت سینما با در نظر گرفتن این میزان بالای فروش پیش‌بینی می‌کردند که در پایان تعطیلات آخر هفته فروش فیلم بین ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار باشد. اما پس از اکران فیلم نقدهای منفی منتقدان سینمایی و نظر نه چندان خوب تماشاگران، باعث شد که میزان فروش فیلم سیر نزولی شدیدی پیدا کند و در نهایت با ۱۳۵.۱ میلیون دلار تعطیلات آخرهفته را به پایان برساند.

ضد ابرقهرمانان دی‌سی کامیکس علاوه بر آمریکا مهمان پرده سینماهای ۵۷ کشور دیگر هم بودند و حاصل کارشان در این بازارها ۱۳۲ میلیون دلار دیگر بود که به فروش جهانی فیلم افزوده شد. با این حساب «جوخه انتحار» در حال حاضر فروش جهانی ۲۶۷.۱ میلیون دلاری را تجربه می‌کند.

فروش افتتاحیه خوب «جوخه انتحار» نه تنها رکورد فروش افتتاحیه در ماه اوت را جابه‌جا کردبلکه علاوه بر آن رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم با حضور ویل اسمیت را نیز شکست. پیش از این فیلم «من افسانه‌ام» با فروش ۷۷.۲ میلیون دلار در افتتاحیه این رکورد را در اختیار داشت.

یکی از دلایل مهم فروش بالای «جوخۀ انتحار» در افتتاحیه را باید کمپین‌های تبلیغاتی هوشمندانه و عمل‌گرای این فیلم دانست. در نقطۀ مقابل آن «جوخه انتحار» به شدت از نقدهای منفی منتقدان ضربه خورد. برای نمونه این نقدهای منفی در وب‌سایت راتن‌تومیتوز تازگی فیلم را به ۲۶ درصد رسانده است.

فیلم «بتمن علیه سوپرمن» نیز در رویدادی مشابه در حالی که در افتتاحیه‌ای قدرتمند به فروشی برابر با ۱۶۶.۷ میلیون دلار رسیده بود، پس از انتشار نقدهای منفیی بسیار با افت فروش شدیدی روبه‌رو شد.

نقدهای منفی دربارۀ این دو فیلم به هیچ وجه برای کمپانی برادران وارنر که قصد رقابت با کمپانی مارول را در سر دارد، خبر خوشایندی نیست. البته علیرغم تمام این خبرهای بد، این پایان هفته خبرهای خوبی هم برای کمپانی برادران وارنر به همراه آورد. فروش داخل آمریکای فیلم‌های این کمپانی در سال ۲۰۱۶ در پایان این هفته از مرز یک میلیارد دلار گذشت. کمپانی برادران وارنر تنها کمپانی هالیوودی است که ۱۶ سال پیاپی به این مهم دست می‌یابد.

فیلم دیوید آیر پر از ستاره‌های سرشناس هالیوود است. ویل اسمیت، مارگو رابی، جی کورتنی، جی هرناندز، کارا دلوینج، جرد لتو، جوئل کینمن و وایولا دیویس بازیگران حاضر در فیلم «جوخۀ انتحار» هستند.

در رویدادی شگفت برای فیلم‌های ابرقهرمانی قسمت عمده‌ای از تماشاگران فیلم را زنان تشکیل می‌دادند. از مجموع تماشاگران «جوخۀ انتحار» سهم زنان ۴۶ درصد بود. در میان تماشاگران فیلم افراد زیر ۱۸ سال بیش از بقیه از فیلم راضی بودند و همین موضوع کورسوی امیدی برای کمپانی برادران وارنر برای فروش بیشتر در روزهای میانی هفته است.

از «جوخۀ انتحار» که بگذریم، این هفته یک فیلم جدید دیگر نیز در آمریکا اکران شد. «۹ جان» به کارگردانی بری ساننفلد یک فیلم خانواده‌پسند با بازی کوین اسپیسی بازیگر برنده جایزه اسکار است. اسپیسی در این فیلم نقش پدری غافل و سربه‌هوا را بازی می‌کند که در رویدادی عجیب به یک گربه تبدیل می‌شود. نقش مقابل اسپیسی را در این فیلم جنیفر گارنر بازی می‌کند.

lives

برخورد منتقدان سینمایی با فیلم «۹ جان» هم چیزی شبیه به برخوردشان با «جوخۀ انتحار» بود. تماشاگران نیز پس از تماشای فیلم امتیاز B مثبت را برای آن در نظر گرفتند. از بخت بد این فیلم فروش خوبی هم نداشت و علیرغم اکران گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما تنها ۶.۵ میلیون دلار فروخت تا در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های پایان هفته ششم شود.

در این میان فیلم «جیسون بورن» که از هفته پیش در حال اکران است این هفته با ۶۲ درصد افت فروش روبه‌رو شد. فروش ۲۲.۷ میلیون دلاری «جیسون بورن» مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی را به ۱۰۳.۴ میلیون دلار افزایش داد. با در نظر گرفتن فروش فیلم در ۵۶ کشور دیگر به غیراز آمریکا مجموع فروش جهانی فیلم در حال حاضر کمی کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است.

کمدی «مادران بد» سومین فیلم پرفروش هفته در آمریکا و فیلم‌های «زندگی پنهان حیوانات خانگی» و «پیشتازان فضا: ماوراء» به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلم‌های پرفروش هفته بودند.

فروش جهانی فیلم «زندگی پنهان حیوانات خانگی» در حال حاضر از مرز نیم‌ میلیارد دلار عبور کرده است. «پیشتازان فضا: ماوراء» نیز در سراسر جهان به فروشی برابر با ۱۹۴.۵ میلیون دلار رسیده است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود