رونمایی صدها تابلوی نقاشی در تهران

آخرین خبرها از گالری های تهران

رونمایی صدها تابلوی نقاشی در تهران

تهران این روز ها میزبان نمایش صد ها تابلو نقاشی از هنرمندان ایرانی و خارجی است که بازدید از آن را به عاشقان گالری گردی پایتخت توصیه می کنیم. خبرهای ویژه نمایشگاه گروهی وانفرادی نقاشان جوان را در بسته خبری امروز دنبال کنید.

نگارخانه احسان و امباس

2-w900-h600

نگارخانه احسان این روزها، میزبان تابلو های نقاشی شیوت ثقفی، نقاش خوش ذوق  تهرانی است که آثار خود را از ۱۵ مرداد لغایت ۲۰ مرداد در این گالری در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داده است. این نگارخانه در نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی شماره ۲۲ و در نشانی ehsan-gallery.com در دسترس خواهد بود.

گالری ویستا و نمایشگاه دیجیتال

3-w900-h600

گالری ویستا از ۱۵ مرداد لغایت ۲۵ ماه جاری با همکاری بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران، نمایشگاه دیجیتال آرت را با عنوان هر انچه در مقابل من است، از ان من است را ارائه می کند. این نمایشگاه به معرفی آثار هنرمند اتریشی، آرنولد پستل اختصاص دارد.

گفتنی است هنر آرنولد پُستل در گرفتن ایده از مشاهدات روزمره و ساختن اثری ماندگار از آن ها است. ” آرنـولد پُستـل در طـول ربـع قرن گـذشته توانسته با اورپینتینگ (پوشاندن عکـس با لایه‌ای از نقاشی) به سبکـی خاص در انتـخاب فرم و متریال نقاشی خود دست یابد. در ابتدا، شروع کـاری کـه با رسم شمایل مذهبی، تصاویر مفهومی و نقاشی آبرنگ بر دیوار داشت، راهنمای مسیر اکتشاف هنری وی شد. در گـام بعد به کـمـک چاپ سیلـک اسکـرین دستی، نسخه چاپی آثار خود را منتشر کرد، آثاری سرشار از رنگ و منحصر به فرد.

برای مشاهده این آثار جالب به گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوی ۱۲ مراجعه کنید.

گالری طراحان آزاد با تاخوردگی

4-w900-h600

گالری طراحان آزاد این روزها میزبان آثاری از هنرمند جوان امیر فارسیجانی است که آثار خود را تا ۲۰ مرداد در این نگارخانه در دید علاقمندان قرار داده است. نمایشگاه تاخوردگی را برخی از فعالان هنری، نمایشگاه هنر انتقادی می دانند. برای مشاهده این آثار جالب به نگارخانه طراحان آزاد پایتخت به نشانی میدان فاطمی، میدان گل ها، میدان سلماس شماره ۵ مراجعه کنید. نشانی اینترنتی azadartgallery.com برای کسب اطلاعات بیش تر در دسترس خواهد بود.

نگارخانه مهروا با رقصی چنین . . .

5-w900-h600

نگارخانه مهروا با نمایشگاه رقصی چنین که رونمایی از آثار ۳۰ تن از هنرمندان جوان کشورمان است، تا ۲۵ مرداد ماه سال جاری میزبان گالری گرد های پایتخت خواهد بود. این نمایشگاه به مدیریت مصطفی اکبری برگزار شده است و در خیابان کریم خان زند، شهید عضدی، شماره ۳۸ در دسترس  خواهد بود. گالری مهروا از مهر ماه ۹۲ کار خود را آغاز کرده است و در نشانی http://www.mehrvaartgallery.com برنامه های ویژه خود را اطلاع رسانی می کند.

نگارخانه آتشزاد و سکوت درون

6-w900-h600

سکوت درون، عنوان نمایشگاه مریم نشیبا، نقاش جوانی تهران است که این روز ها تابلو های خود را در گالری آتشزاد تهران در معرض دید عاشقان هنر نقاشی قرار داده و آثارش تا ۲۴ مرداد ماه در دسترس علاقمندان خواهد بود. این هنرمند درباره تابلو های خاص خود گفته بود : من فریادهایم را در قالب شبه آدمهایی آرام نقاشی می کنم ، و همزمان روایتگر شبه آدمهای زشت درونم نیز هستم، با رنگهای درخشان و طراحی های ساده. آدمهای من شبیه هیچکس نیستند ، ولی برخی از آن ها شبیه خودم هستند! گاهی خوشحالند، گاهی غمگین و گاهی معترض. آدمهای من روزهای من را روایت می کنند و من را قضاوت می کنند. نقاشی های من جنگ ناخودآگاه و خودآگاهم است.

این گالری در نشانی  خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳  قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به http://www.atashzadartgallery.com مراجعه کنید.

نگارخانه لاله با ذرات بنیادی آمد

7-w900-h600

این نمایشگاه با عنوان “من ۵/ ذرات بنیادی” و به انتخاب جاوید رمضانی گردآوری شده که پنجمین دوره از سلسله نمایشگاه های گروهی با همین عنوان است که در سال های پیش برگزار شد.

در این نمایشگاه طی دوره های متفاوت سعی شده تا با انتخاب درونمایه ای مشترک، هنرمندان با استفاده از امکانات بیانی “عکس، چیده مان و فتوآرت” به مفاهیم و مسائلی همچون: خودجویی و خودآگاهی انسان در جهان معاصر بپردازند و هر یک از هنرمندان شرکت کننده با تکیه بر مشاهدات و تجربه جهان زیسته ی خود، آثارشان را شکل داده و ارائه نموده اند.

هنرمندان شرکت کننده: مریم روشن فکر، زینب ثقفی، نیلوفر تقی پور، نگین فیروزی، امیر کوشا منش، سارا بافتی زاده، محدثه شادمهر، سارا حسینی، علی یحیی، مسعود جزنی، مهسا کریمی، علی نورپور ، محمد عبقری معرفی شده اند.

این نگارخانه را در آدرس: خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی دنبال کنید.

گالری رج با استهلاک آمد

8-w900-h600

آثار نقاشی شقایق احمدیان در گالری رج به نمایش گذاشته شده است. این هنرمند درباره این نمایشگاه گفته بود که نمایشگاهی با عنوان استهلاک، بیان حقیقتی است ناگزیر و ناگریز از آنچه ما هستیم بیان باور و شناختی است که هزاران سال در عمر کمتر از ربع قرن ما تلو تلو خورده است .

نمایشگاه نقاشی های خانم احمدیان را تا ۲۵ مرداد سال جاری در عباس آباد، خیابان پاکستان- شماره ۳ دنبال کنید.

گالری “اٌ” با طراحی حجم آمد

سه در سه» عنوان پروژه ای از گالری «اُ» است که با هدف معرفی هنرمندان جوان و نوظهور نخستین دوره‌ی خود را تابستان امسال برگزار می‌کند. این برنامه شامل ۵ نمایشگاه و هر نمایشگاه شامل ۳ نمایشگاه انفرادی است که هریک به مدت ۲ هفته ادامه می‌یابد. هریک از هنرمندان انتخاب شده برای این برنامه در یک طبقه از ۳ طبقه‌ی گالری، آثار خود را به نمایش می‌گذارند. اولویت برگزارکنندگان این برنامه در انتخاب هنرمندان، اصالت آثار، استعداد و آتیه ‌دار بودن افراد و همچنین توانایی آن‌ها در استفاده‌ی بهینه از فضای کوچک‌تر اختصاص داده شده به آثارشان است.

هنرمندان منتخب دوره‌ی اول در سال ۱۳۹۵، در حوزه‌هایی چون طراحی، نقاشی، چاپ، مجسمه‌سازی و عکاسی فعالیت می‌کنند و به طور کلی این پروژه نگاهی ویژه به نسل جوانی از هنرمندان ایرانی را ارایه می‌دهد که در مراحل اولیه‌ی حرفه‌ی هنری خود هستند.

برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی http://ogallery.net/ مراجعه کنید.

گالری هپتا با چهار نگاه

نمایشگاه اثر چهار تن از عکاسان جوان تهرانی در گالری هپتا به نمایش در امده است. آثار مریم اسفندیاری، سمانه اقبالی، کارینه خدابخشی و کلاریس سرکسیان تا ۲۰ مرداد در معرض دید علاقمندان به هنر عکاسی قرار دارد.

نگارخانه الهه با بازگشت

نگارخانه الهه تهران این روز ها میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با نام بازگشت است. بازگشت به خویشتن در این مجمـوعه، علاوه بر آنکه از ذهنی شاعـرانه برمی خیزد اما به ســادگی موضع انتقادی و تیـز بینانه خود را از دست نمی دهد. آثار حاضـــر گویی مخاطب را در یک بافت در هم تنیده از تجربه زیست مشترک فرا می خوانند و بی اعتنا به برخی اطوار های کلیشه مآبانه هنر معاصر، تا سرحد توان از پرگویی های بی مایه می گریزند

آثار ۸ نقاش جوان تهرانی در این نمایشگاه معرفی شده است و تا ۲۴ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان به هنر نقاشی خواهد بود. نگارخانه الهه در نشانی بلوار آفریقا، انتخای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی شماره ۲ واقع شده و در نشانی اینترنتی elahe.ent در دسترس است.

کوتاه از گالری های تهران

گالری سایه این روز ها میزبان نمایش نقاشی های بهاره خلیقی، نقاش جوان تهرانی بوده که آثارش تا ۲۵ مردادسال جاری در نگارخانه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گالری آریا تا پس فردا، میزبان آثار نقاشی رنگ و روغن شهلا اعتمادی است که مجموعه تابلو های نقاشی خود را با عنوان بیدار و خواب رونمایی کرد.

کافه گالری مارکوف، این روز ها میزبان نمایش آثار جالبی از عکاسان جوان تهرانی است. نمایشگاه گروهی عکس های اینستاگرامی، برای نخستین بار در تهران برگزار می شود که آثار روزبه روزبهانی، علیرضا صوت اکبر، نسام کشاورز و سیامک تقی زاده را در هنرهای دیجیتال و در شبکه محبوب اینستاگرام به نمایش در اورده است.

گالری آرت سنتر دو تا ۲۶ مرداد سال جاری، میزبان آثاری از پرویز کلانتری،هنرمند فقید کشورمان خواهد بود.

گالری شلمان، این روز ها میزبان آثاری از فاطمه حسینی در عرصه نقاشی بوده که تا ۲۰ مرداد علاقمندان می توانندبه نگارخانه فعال پایتخت مراجعه کنند.

نگارخانه علیها، بار دیگر میزبان نمایشگاهی نقاشی گروهی هنرمندان تهرانی است. نقاشی های امینباقری، سولماز نباتی، هما حسینیان و سینا ایران نژاد تا ۲۶ مرداد در این نگارخانه در دسترس علاقمندان خواهد بود.

گالری جرجانی نیز تا ۲۵ مرداد میزبان آثار ۳ هنرمند تهرانی در عرضه نقاشی خواهد بود.

گالری هنر یک فرهنگسرای ارسباران نیز، نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم هنرمندان خودآموخته را ارائه کرده   که جالب توجه است. این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد در فرهنگسرای ارسباران،بالای پل سیدخندان در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود