روس‌ها طعمه دزدان ریو

روس‌ها طعمه دزدان ریو

سرقت از کاروان ورزشی روسیه در المپیک ریو ۲۰۱۶ همزمان با افتتاح بازی ها (۱۵ مرداد) آغاز شد که در جریان آغاز کار مرکز موقت ورزشکاران روسی به نام «خانه روسیه»، بخش ارزشمندی از لوازم موجود در محل دزدیده شد.

آناستازیا گریگوریوا رییس خانه روسیه در ریودوژانیرو در این رابطه اعلام کرد که سه لپ تاپ و یک دوربین در جریان عملیات دزدان هنگام گشایش رسمی این مرکز به سرقت رفت. وی با بیان اینکه امیدواریم خانه روسیه میزبان میهمانان زیادی باشد که برای تبریک به قهرمانان روسی می آیند، از توجه بیشتر برای جلوگیری از تکرار دزدی خبر داد. اما باز هم پس از این واقعه، چند ورزشکار دیگر روس در ریودوژانیرو هدف زورگیری قرار گرفتند که تازه ترین آن روز چهارشنبه رخ داد و دو سارق تمام پول های یک شناگر روس را به سرقت بردند.

به گزارش رسانه های روسی، یوگنی کوروتیشکین که در حال رفتن به یکی از رستوران های ریو بود و هدف تهدید خیابانی دو سارق مسلح قرار گرفت، به عنوان بهترین چاره در برابر سارقان سکوت کرد تا آسیب نبیند.

چند روز پیش نیز یک اتوبوس حامل خبرنگاران در ریودوژانیرو هدف شلیک مهاجمان قرار گرفت که فقط سه سرنشین آن زخمی شدند.
با وجود اینکه ۸۵ هزار نیروی امنیتی برای برگزاری بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ فعالیت می کنند، اما ورزشکاران چندین کشور از زمان ورود به پایتخت برزیل قربانی سرقت شده اند. افزون بر سرقت از اعضای کاروان ورزشی روسیه، ربودن سه لپ تاپ و تعدادی لباس از اقامتگاه ورزشکاران استرالیایی و زورگیری از یک ورزشکار چینی، دزدیده شدن تجهیزات شنا و وسایل تیم بریتانیا از اتاق های دهکده المپیک، سبب شده است برخی اعضای تیم ها فقط زمانی که خود در اتاق ها هستند، اجازه ورود به نظافتچی ها را بدهند.

شبکه تلویزیونی روسی زبان بین المللی میر که در کشورهای جمهوری شوروی سابق پخش می شود نیز در این مورد گزارش داد: ریودوژانیرو از نظر تبهکاری در بازی های المپیک رکورد شکسته است. در این گزارش گفته شد که اقشار کم درآمد بر اثر وضعیت نابسامان اقتصادی به شدت آسیب دیده اند و نوجوانان و جوانان دچار فقر با استفاده از فرصت پیش آمده بازی های المپیک به دزدی روی آورده اند. همچنین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی طرفداران ورزشکاران روسی حاضر در رقابت های المپیک از این وضعیت ابراز نگرانی می کنند و اخبار و گزارش های مرتبط را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

بدون نظر

ورود