اعتراض به «دورهمی» در صحن علنی مجلس

درخواست 20 نماینده اهل سنت برای برخورد با عوامل «دورهمی»

اعتراض به «دورهمی» در صحن علنی مجلس

سه شب پیش برنامه «دورهمی» با موضوع تظاهر و ریا به روی آنتن رفت. در بخشی از این برنامه مجری «دورهمی» داستان فرد ریاکار و نان به نرخ روزخوری را روایت کرد که برای استخدام بدون هیچ دلیلی به طلحه و زبیر از شخصیت‌های صدر اسلام لعنت می‌فرستد. پخش این قسمت از برنامه باعث اعتراض ۲۰ نماینده سنی مذهب مجلس شورای اسلامی شد و علی مطهری نایب رییس مجلس هم نسبت به این اتفاق واکنش منفی نشان داد.

برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری از ابتدای سال ۹۵ به روی آنتن شبکه نسیم رفت. کارگردانی این برنامه در ابتدا به عهده مهراب قاسم‌خانی بود و مدیری تنها به اجرای آن می‌پرداخت. اما بعد از جدا شدن پرحاشیه قاسم‌خانی ، مهران مدیری به تنهایی اجرا و کارگردانی «دورهمی» را به دست گرفت.

برنامه‌های «دورهمی» و « خندوانه» که پربیننده‌ترین برنامه‌های رسانه ملی به حساب می‌آیند، از طرف برخی گروه‌های خاص اخیرا مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته‌اند. اما این بار انتقاد از «دورهمی» تفاوت‌های بسیاری با هجمه‌هایی که به برنامه «خندوانه» می‌شود دارد.

دیالوگی که در برنامه دو شب پیش «دورهمی» بیان شد، کافی بود تا بسیاری از ایرانیان سنی مذهب نسبت به پخش این قسمت از برنامه واکنش منفی نشان دهند و در فضای مجازی عصبانیت خود را بروز دهند . با گذشت دو روز از پخش این برنامه، ۲۰ نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی با نگارش یک تذکر کتبی به وزیر ارشاد، خواستار برخورد جدی با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی بدلیل آنچه اهانت به بزرگان اهل سنت می‌خواندند، ‌شدند.

اعتراض نمایندگان اهل سنت در حالی رسانه‌ای شده است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی با برنامه‌هایی که از صداوسیما پخش می‌شود ندارد و این اعتراض کتبی باید به مدیران رسانه ملی ارسال می‌شد. ایم دیالوگ در حالی در برنامه تولیدی و ضبط شده «دورهمی» روی آنتن رفته که پیش از این برخی از تماشاگران این برنامه نسبت به سانسور صحبت‌های مهمانان «دورهمی» در شبکه نسیم  معترض شده بودند.

اما به گزارش ایسنا، علی مطهری نایب رییس مجلس که امروز اداره صحن علنی را به عهده داشت در واکنش به اعتراض‌های محمد قسیم عثمانی نماینده اهل سنت به بخش‌هایی از برنامه «دورهمی» خواستار عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما از اهل سنت شد و در این‌باره گفت:« توهین به افراد مورد احترام اهل سنت کار زشتی است و صدا و سیما باید عذرخواهی کند . مقام معظم رهبری هم در سفری که به کردستان داشتند توصیه کردند که به افراد مورد احترام اهل سنت توهین نشود.»

حال به نظر می‌رسد با توجه به این موضوع، مهران مدیری که پیش‌تر هم با ساخت دو سریال «باغ مظفر» و «در حاشیه» موجب اعتراض پرستاران و پزشکان شده بود، این‌بار منتقدان جدیدی پیدا کرده است.

 

منبع: آی سینما
دیجیاتو
بدون نظر

ورود