مشهورهایی که کمتر کسی می داند مسلمانند !

هنرمند، حقوقدان، کمدین و ...

مشهورهایی که کمتر کسی می داند مسلمانند !

آنچه در مورد سلبریتی ها برای عکاسان و خبرنگاران همواره مورد توجه بوده است، ازدواج ها، طلاق ها، روابط عاطفی، سال و روز تولد و مرگ و خبرهایی این چنینی بوده است. اما در بررسی انجام شده در سایت buzzcelebrities، به بررسی سلبریتی هایی پرداخته شده که مسلمانند و گاه مخاطبان پرطرفدار آنها هم از مسلمان بودنشان خبردار نیستند. جالب تر آنکه خانم جنت جکسون، خواهر خواننده پرطرفدار آمریکایی یعنی مایکل جکسون در ردیف اول این لیست قرار دارد.

۱- جنت جکسون (Janet Jackson)

1-w900-h600

جنت جکسون از خوانندگان شناخته شده ای است که در سال ۲۰۱۲ میلادی با ویسان المانا Wissam al Mana ازدواج کرد. این سومین ازدواج خانم جکسون بود. وی پس از این ازدواج مسلمان شد. اگرچه پس از ازدواج از فعالیت های هنری خود دست برنداشت .

۲- دکتر آز  (Dr. Oz)

1408738840000-Dr-Oz-Headshot-2-w900-h600

محمد کنگیز آز (معروف به دکتر آز) در ترکیه متولد شد و در کنار پدری مسلمان بزرگ شد. او می گوید که خانواده مادرش برخلاف خانواده پدری اش، با مذهب کاری نداشتند. او نوع مسلمانی خود را  “عرفان از نوع صوفیسم” می داند.

۳- دیو چپل (Dave Chappelle)

3-w900-h600

کمدین معروف آمریکایی که در سال ۲۰۰۳ با شوی تلویزیونی با نام خود  “Chappelle’s Show” به شهرت فراوان رسید. او در ابتدا به خداباور نداشتاما  سپس به دین اسلام گروید. وی که قصد سفر حج داشت، موفق به دریافت ویزای عربستان از ترکیه نشد. او در مورد مذهبش می گوید، من دوست ندارم در مورد اعتقاد مذهبی ام اظهارنظرهای عمومی کنم. همچنین معتقداست خیلی خوب است که هرچیزی درستش آموخته شود.

۴. امال کلونی (Amal Clooney)

4-w900-h600

امال کلونی یکی از چهره های موفق در عرصه وکالت، نویسندگی و فعالیت های حقوق بشری است. او پس از ازدواج با بازیگر مشهور هالیوود یعنی جورج کلونی، معروف تر از گذشته شد. او در خانواده ای مسلمان به دنیا آمد.

۵. کریم عبدالجبار (Kareem Abdul-Jabbar)

KareemAbdulJabbarSept2011-w900-h600

فردیناند لوئیس السیندور Ferdinand Lewis Alcindor, Jr. اسطوره بسکتبال در سال ۱۹۷۱ میلادی رسما به دین اسلام رو آورد و نامش را به کریم عبدالجبار تغییر داد. او زبان عربی را آموخت و به بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند لبنان و عربستان سفر کرد.

۶. کت استیونز (Cat Stevens)

cat-stevens-w900-h600

در سال ۱۹۷۸ خواننده معروف کت استیونز با تغییر نام خود به یوسف اسلام Yusuf Islam، جهانیان را متعجب کرد. بعد از تغییر مذهبش، اجراهای کمتری داشت اما اخیرا دوباره به موزیک روی آورده است.

۷. شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

maxresdefault-w900-h600

سوپراستار بسکتبال جهان در سال ۲۰۱۰ و با رفتن به مراسم حج، گرویدن خود به دین اسلام را به اطلاع عموم رسانید.

۸. مایک تایسون (Mike Tyson)

Mike_Tyson_27-w900-h600

بوکسور معروف و پرقدرت، مایک تایسون، که اخیرا در فیلم هایی چون The Hangover و Entourag نیز ایفای نقش کرده است. او برای تاتوهایش هم بسیار شهرت دارد. او در سال ۱۹۹۲ به اسلام روی آورد.

۹. اسنوپ داگ (Snoop Dogg)

aae482bd20caf2fd0c7d71fcf996137a_large-w900-h600

رپر معروف اسنوپ داگ در سال ۲۰۰۹ به اسلام گروید. او هرگز دلیل این کار خود را توضیح نداد. او در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که روآوردن به اسلام برای او همانند تولدی دوباره بود.

۱۰. زین مالک (Zayn Malik)

zayn-malik-look-w900-h600

زین مالک، یکی از اعضای سابق گروه وان دیرکت One Direction، در خانواده مسلمان زاده شد. اگرچه او تمامی سنت های خانوادگی اش را خفظ نکرده اما از دین خود یعنی اسلام  محافظت کرده است.

۱۱. آیس کیوب (Ice Cube)

ice-cube-straight-outta-compton1-w900-h600

آیس کیوب خواننده رپ معروف و هنرپیشه آمریکایی است که به اُشی جکسون O’Shea Jackson نیز شهرت دارد، در اوایل دهه ۹۰ میلادی به اسلام گروید. او به رابطه درونی خود با خدا از طریق دین اسلام تاکید فراوان دارد.

۱۲. الن برستین (Ellen Burstyn)

ellen-burstyn-e1407434448172-w900-h600

الن برستین، برای بازی در فیلم های  The Exorcis و Requiem for a Dream، شهرت یافت. او در یک خانواده کاتولیک بزرگ شد و در نیمه های دهه چهارم زندگی اش به اسلام تغییر دین داد.  خانم بریستین پس از روی آوردن به دین اسلام نام خود هادیه گذاشت.

۱۳. مص دف (Mos Def)

29906170001_4706879593001_thumb-Wochit99542716-w900-h600

وی از نوجوانی خواننده هیپ هاپ، هنرپیشه و کمدین بود. در ۱۹ سالگی مسلمان شد . او همواره درمورد تاثیر دعا و تلاش برای قرار دادن زندگی در مسیر الله تاکید دارد.

۱۴. لوپ فیاسکو (Lupe Fiasco)

Lupe-w900-h600

لوپ فیاسکو، رپر و تولیدکننده آثارهنری، در الینویز شیکاگو بدنیا آمد. او از ابتدای تولد و در خانواده مسلمان خود با دین اسلام آشنا شد. او همواره از تاثیر دینش در موفقیت هایش می گوید. فیاسکو مشروبات الکلی نمی نوشد، سیگار و یا هیچ مخدر دیگری هم مصرف نمی کند. و اعتقاد دارد که نباید سبک زندگی دیگران و انتخاب های آنها را مورد انتقاد قرار داد.

۱۵. عمر اپس (Omar Epps)

omar-epps-w900-h600

عمر اپس بیشترین شهرت خود را مدیون بازی در سریال بسیار پرطرفدار آمریکایی به نام دکتر هوس “House M.D.” است. او در این سریال در نقش دکتر فورمن Dr. Foreman بازی کرد. عمر اپس در مورد اعتقادات مذهبی خود صحبت نمی کند و در کنار نام اصلی اش نام هاشم را نیز دارد. با اینکه او هرگز مسلمان بودنش را انکار یا قبول نکرده است، در میان علاقمندان هالیوود به یک بازیگر مسلمان معروف است.

۱۶. تی پین(T-Pain)

t-pain ethan miller getty images-w900-h600

تی پین با نام فهیم رشید نئیم Faheem Rasheed Najm در خانواده ای مسلمان زاده شد. او که از برندگان جایزه معروف گرمی در حیطه موسیقی است، در مورد مذهب می گوید که درست نیست که مذهب در میان انسان ها تفرقه بوجود آورد. من به خدا باور دارم و اگرچه در خانواده ای مسلمان بزرگ شده ام اما برای تمام ادیان و رهبرانشان از جمله حضرت مسیح و بودا احترام قائلم.

۱۷. آنجلینا جولی (Angelina Jolie)

17-w900-h600

آنجلینا جولی که یکی از مدافعان آزاد انتخاب دین است، اخیرا کاندید جمهوری خواه آمریکا یعنی دونالد ترامپ را به خاطر نظریه هایش بر ضد اسلام مورد انتقاد قرار داده است. جولی به عنوان فردی که ادیان گوناگونی را تجربه کرده است شهرت دارد. ادیانی از جمله بودیسم، مسیحیت و اسلام. وی در بسیاری از مواقع به نهادهای خیریه کمک می کند و در بسیاری از مراسم این نهادها شخصا شرکت می کند.

۱۸. عزیز انصاری (Aziz Ansari)

aziz-ansari-w900-h600

کمدین معروف عزیز انصاری در خانواده ای مسلمان و هندی متولد شد. او که خود را مذهبی سرسخت نمی داند برای همه ادیان احترام فراوانی قائل است.

۱۹. بوستا رایمز (Busta Rhymes)

busta-rhymes-2016-ppcorn-w900-h600

رپر معروف، بوستا رامز برای آزاداندیشی مذهبی شهرت فراوانی دارد. او برای مسلمان بودنش در سال ۲۰۰۸ مورد انتقاد برخی از رسانه ها قرار گرفت.

۲۰. کیسی کاظم (Casey Kasem)

casey-kasem-body-not-buried-w900-h600

کیسی کاظم به ساخت کارتون های معروفی چون اسکوبی دو “Scooby Doo.” شهرت دارد. اسلامی که که او به آن باور دارد، ترکیبی از دین اسلام و صوفیسم است.

دیجیاتو
۱۷ نظر

ورود

  • نیما مرداد ۲۸, ۱۳۹۵

    چیزی که تو این مقاله باید بهش توجه کرد اینه که یه قسمت هایی به طور نامشخص اشاره به مذهب میکنه بعضی از چهره ها صرفا به خاطر مسلمان زاده بودن وارد لیست شدن بعضی هاشون هم اصلا نوع گرایش مذهبیشون به اسلام با برداشتی که ما از اسلام داریم کاملا متفاوته از تتو ها و حجابشون مشخصه
    ولی نکته ی مهمتر به نظر من اینه که تقریبا تمام این افراد که نام برده شدن بعد از چند دهه تجربه تصمیم به انتخاب گرایش مذهبیشون گرفتن و البت نکته ی مهم بعدی اینه که همونطور که خیلی قابل احترامه که شخصی از دین دیگه ای ولو مسیحیت یهودیت و یا حتی خداناباوری به اسلام گرایش پیدا کرده آیا برعکس این مسئله هم صادقه ؟

    • پاشا بهمن ۵, ۱۳۹۵

      مرسی.مختصر و مفید بود.

    • هادی آذر ۲, ۱۳۹۶

      واسه یهودی شدن باید پدر و مادرت یهودی باشن نمیشه کسی بعدا یهودی بشه

    • Jr فروردین ۲۱, ۱۳۹۹

      نه بر عکس این مساله صادق نیست،چون از عرش به منجلاب رفتن حماقت محضه ولی خب خیلی از افراد بشر احمقن…

    • محمد بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

      اصلا اینا چیزی از اسلام میفهمن؟؟ بعید میدونم حتی بعید میدونم نماز هم بلد باشن طرف خانم هست میگه مسلمان شده بعد حجابم نداره

  • رامینن مرداد ۲۸, ۱۳۹۵

    منبع کو منبععع

    • سارا مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

      سلام و درود به شما … منبع داخل متن و در خطوط نخست ذکر شده (buzzcelebrities) …. سپاس از توجه تون

  • sina مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

    اتفاقا عزیز انصاری خودش رو بی دین معرفی کرده
    ولی اسنوپ داگ رو درست میگی خیلی هم عجیبه

  • Majid فروردین ۱۳, ۱۳۹۷

    انجلینا جولی بی خداس دوست عزیز

  • علی اسفند ۷, ۱۳۹۸

    انجلینا جولی؟؟؟؟؟؟منو داری مسخره میکنی؟مسلمان؟؟؟ یه نیگا فیلماش انداختی؟

  • ستار فروردین ۲۱, ۱۳۹۹

    واقعا اسنوپ داگ مسلمونه؟؟

  • سلام شهریور ۱۴, ۱۳۹۹

    سلام .مطمئن هستین که اینا مسلمون اند؟ اینا که حجاباشون (جز یک نفر)درست نیست

  • دری تیر ۲۲, ۱۴۰۰

    دوآ لیپا هم مسلمانه :/

    • فن دوا تیر ۲۲, ۱۴۰۱

      دوس عزیز چیزی نمی دونی مجبور نیسی بگی
      دوا لیپا پدرش البانیایی البانیایی ها یا مسیحی یا مسلمون یا دین ندارم کلن
      دوا لیپا و پدرش هم دین ندره
      نه اینکه بگه خدا نیس و اینا
      فقط
      اونا به میهن دوسی و هموطن دوسی باور دارن می پرستن

  • soheyl آذر ۱۱, ۱۴۰۰

    خواهشا دولیپا رو هم به لیستتون اضاف کنید

  • A.m اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    آقا یعنی چه؟؟ تا کی میخواید دروغ بگید؟!
    شماره یک جنت جکسون خواهر مایکل جکسون مسلمون شد چون با یه خر پول عرب ازدواج کرد الان شما بخواید با یک اماراتی ازدواج کنید باید حتما مسلمان شید؛ البته مسلمون شدن جنت فقط به اسم بود…
    موارد ۴، ۱۰، ۱۶، ۱۸ هم فقط در خانواده مسلمان به دنیا اومدن?و الا یک نگاه به تیپ و نوع زندگیشون بکنید میفهمید از کافر هم کافر ترن…
    موارد ۱۴ و ۱۵ همونطور که خودتون هم نوشتید اصلا نگفتن که مسلمونن?
    مورد ۹ اسنوپ داگ فقط واسه جذب طرفدار و شهرت بیشتر اعلام کرد که مسلمونه وگرنه هرشب داره تو کلاب ها با زنا میرقصه…
    دقیقا مثل پاریس هیلتون مدل معروف که اعلام کرد مسلمون شدم و میلیون ها زودباور رو به خودش جذب کرد و پول چاپید و آخرشم گفت دروغ گفتم!
    همه اینا به کنار… آنجلینا جولی؟!
    نادان آنجلینا جولی خداناباور هست و اصلا میگه انسان خداباور یک انسان مریضه؛ اون فقط مخالف توهین به عقاید و ادیان مردم مثل ترامپ هست که فقط از روی شعور و انسانیت شه!
    ایکاش اینقدر راحت به مردم دروغ نگید❤