فینال تنیس؛ روی آتش فشان یا در اعماق دریا

پیشرفت از عصر باستان تا مدرنیته

فینال تنیس؛ روی آتش فشان یا در اعماق دریا

هنگامی که یونان باستان مسابقات المپیک را راه اندازی کرد، کسی می دانست که در ۱۰۰۰ سال بعد و در المپیک مدرن ممکن است چه اتفاقاتی در آن رخ دهد؟ حالا به حدی تکنولوژی و دنیای دیجیتال پیشرفت کرده که شما می توانید یکی از مهم ترین رقابت های جهان ورزش را در روی آتش فشان یا مثلا منظومه شمسی مشاهده کنید.

در عصر باستان، کسی فکر نمی کرد این اتفاقات بیافتد؛ چون نمی دانست که کامپیوتر چیست یا مثلا آتش فشان نوعی غذا است یا برای شکار از آن استفاده می شود. آنها نمی دانستند چون در آن عصر سرعت تبادل اطلاعات بسیار پایین بود. حتی نحوه انتقال داده ها هم به حدی طول می کشید که احتمال داشت در طی راه فرد یا افراد مرگ را تجربه کنند که آن موقع، اصلا هیچ موردی به جای دیگر منتقل نمی شد.

اما حالا اوضاع متفاوت است. جهان به حدی پیشرفته شده و سرعت انتقال داده ها تا اندازه ای بالا رفته که با یک کلیک ساده روی ماوس کامپیوتر می توان هزاران مورد مشابه از یک موضوع را در یکجا جمع کرد و از آن استفاده نمود؛ شاید بدون اینکه کسی مرگ را تجربه کند.

در حال و هوای المپیک یک اتفاق جالب که به نوعی مدرن ترین آن در بزرگترین فستیوال ورزش جهان به شمار می رفت، رخ داد. فینال تنیس المپیک بین اندی ماری بریتانیایی و خوان مارتین دل پوترو آرژانتینی و البته شگفتی ساز برگزار شد. خوب شاید بپرسید که این اتفاق چه ربطی به مدرنیته دارد.

این رقابت جذاب ۴ ساعته از اینترنت به صورت مستقیم پخش شد اما به سبکی متفاوت. متفاوت تر از آنچه که فکرش را بکنید. تصور کنید که رقابت به این مهمی روی آتش فشان برگزار شود؛ یا حتی در منظومه شمسی. خیلی جذاب به نظر می آید و البته سود خوبی هم برای وبسایت هایی که این کار را می کنند دارد. واقعا لذت بخش است که انتخاب کنید که می خواهید با چه منظره ای در خانه و از لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی مسابقات را تماشا کنید و نهایت لذت را از آن ببرید.

tennis

tennis

tennis

tennis

 

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود