کودکان، قربانیان جنگ داخلی سوریه

6 میلیون کودک سوری، نیازمند حمایت های بشر دوستانه هستند.

کودکان، قربانیان جنگ داخلی سوریه

از زمانی که سوریه درگیر جنگ داخلی است، میلیون ها غیرنظامی آواره، مصدوم و در جریان درگیری ها و تیراندازی ها کشته شده اند. اما واقعیت آن است که کودکان سوری، قریانیان اصلی این جنگ به شمار می روند.

۸.۴ میلیون کودک سوری که تقریبا ۸۰ درصد از جمعیت کودکان این کشور را تشکیل می دهند، تا کنون از این جنگ تاثیر پذیرفته اند.

1-w900-h600

قارام ۵ ساله در منطقه ای در هرستا (Harasta) در جنوب شرقی حومه دمشق، مورد حمایت گروهی با نام دوستداران دمشق (Damascus Lovers) قرار دارد. این گروه به کودکان بی سرپرست امدادرسانی می کنند.

کودکانی چون «عمران دقنیش» ۵ ساله، تصویری واضح از این درگیری داخلی را به نمایش می گذارند که فرای مرزهای سوریه رفته است.

عمران دقنیش، کودک سوری که پنجشنبه گذشته زخمی و خون آلود از میان آوارهای حملات هوایی شهر آلپو (Aleppo) در سوریه نجات پیدا کرد. در ۱۷ آگوست، خانه ای در نزدیکی محل زندگی این کودک مورد اصابت موشک قرار گرفته بود.

2-w900-h600

در طول جنگ داخلی سوریه، ۸.۴ میلیون کودک که جمعیتی بیش از ۸۰ درصد کل کودکان کشور مورد بحث را تشکیل می دهند، از این درگیری ها آسیب دیده اند. این آمار هم دربرگیرنده کودکان سوری داخل مرزهای این سرزمین و هم کودکان سوری پناهجو است.

3-w900-h600

طبق آمار گرفته شده در سال ۲۰۱۶، ۱۳.۵ میلیون سوری نیازمند حمایت های بشردوستانه هستند که از این میان، ۶ میلیون کودک محسوب می شوند. گفتنی است در طول جنگ نیازهایی حیاتی چون غذا، مراقبت های بهداشتی، مشاوره و تحصیل که از مردم این سرزمین گرفته شده است.

4-w900-h600

اخیرا شهر آلپو (Aleppo) که دومین شهر بزرگ سوریه است مورد اصابت حملات هوایی فراوانی قرار گرفته و بیش از ۴۵۰۰ کودک تنها در این شهر جان خود را از دست دادند.

5-w900-h600

مردی در حال کمک به یک کودک زخمی سوری در آلپو 

عکس العمل پسربچه ای که برادرش کشته شده است. او در یکی از استان های سوریه به نام ادلیب (Idlib) به سر می برد. گفته می شود تنها در یکی از کمپ های نگهداری آوارگان سوری، ۷۹ درصد از کودکان شاهد مرگ اعضای خانواده هایشان بوده اند.

6-w900-h600

از ۵ سال پیش که جنگ سوریه شروع شده است، ۳.۷ میلیون کودک در این کشور متولد شده اند. این به آن معنا است که از هر ۳ کودک سوری، یک کودک کل زندگی اش را در دوران جنگ گذرانده.

7-w900-h600

غزال کودک ۴ ساله در سمت چپ تصویر و جودی ۷ ساله که کودکی ۸ ماهه ای را وحشت زده و گریزان در آغوش گرفته است.

8-w900-h600

شیمای ۵ ساله که هر دو چشمش را بر اثر حملات از دست داده و در کلینیک کیلیس (Kilis) در ترکیه روی تخت بیمارستان نشسته است.

9-w900-h600

پسر زخمی سوری که پس از زخمی شدن در بیمارستانی در دوما (Douma) که منطقه ای در حومه دمشق است مراحل درمان خود را طی می کند. غیرنظامیان برای چنین درمان هایی مرارات های زیادی را متحمل می شوند چرا که در پی حملات متداوم با کمبودهای بهداشتی و درمانی مواجه هستند.

10-w900-h600

تنها در آلپو و آن طور که تخمین زده شده است، ۹۵ درصد از پزشکان از کشور خارج، بازداشت و یا کشته شده اند.
11-w900-h600

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود