صخره های درخشان، یکی از زیباترین های طبیعت

جزیره ستو، در دریای اوکامای ژاپن و میگوهای درخشان پخش شده بر روی صخره های آن

صخره های درخشان، یکی از زیباترین های طبیعت

آنچه در نگاه اول دیده می شود دانه های درخشانی هستند که گویی فردی آنها را بر روی صخره ها ریخته باشد.

مجموعه عکس هایی با عنوان “سنگ های گریان” (The Weeping Stones)، توسط کمپانی تدوپ (Tdub)، که یک کمپانی ژاپنی عکس و ویدئو است جمع آوری شده. عکاسان این کمپانی از میگوهایی درخشان تصویربرداری کرده اند که بر روی صخره هایی در جزیره ستو (Seto) در دریای اوکامای ژاپن (Okayama) ریخته شده اند. با این کار ظاهری اشک آلود را به این صخره ها داده اند. درخشندگی یکی از حقه های بیولوژیکی طبیعت است و در این مورد هم برای ایجاد چنین زیبایی از آن بهره برده شده. خلق چنین جلوه چشم نوازی ممکن است کل هفته ما را به خود اختصاص دهد.

حقیقت آن است که این کار به سادگی یافتن میگو در وضعیت طبیعی اش نیست پس احتیاج به کمی خلاقیت دارد.

این موجودات، وارگورا هیلگندُرفی (Vargula hilgendorfii) نامیده می شوند یا بهتر است آنها را کرم شب تاب بنامیم. اندازه آنها حدود ۳ میلیمتر است و از موجودات بومی سواحل جنوبی ژاپن به شمار می روند و به طور معمول در اعماق آب های کم عمق زندگی می کنند و شب ها از داخل آب بیرون می آیند. زمان بیرون آمدن آنها در شب، همان زمانی است که ترور ویلیامز (Trevor Williams) و جاناثان گالیون (Jonathan Galione) تصویربرداران کمپانی تدوپ به شکار آنها می روند.

وارگورا هیلگدُرفی ها بر روی شن و ماسه های آب کم عمق زندگی می کنند، بنابراین آنچه شما از آنها در کنار دریا می بینید، شسته شده آن چیزی است که از آب بیرون آمده، اما بر اساس آنچه عکاسان این تصاویر در وب سایت خود به آن اشاره کرده اند برای دریافت کیفیت بهتر باید آنها را از داخل آب بیرون کشید.

این دو نفر با کمک پارچ های نگهدارنده ای که بر روی آنها سوراخ هایی تعبیه شده به شکار این جانداران رفتند. آنها با قرار دادن بیکن خام (قطعات گوشت خوک) داخل سوراخ های این پارچ ها و پوشاندن آنها با چسب (این کار را به منظور جلوگیری از شکسته شدن پارچ در زمان غوطه ور شدن داخل آب) میگو ها را شکار کردند. پس از قرار دادن بیکن ها داخل پارچ ها به مدت یک ساعت آن ها را بر روی آب شناور می کنند. درست در همین زمان بوی بیکن ها توجه میگوها را به خود جلب می کنند و احتمالا در همین زمان را که به این مخمصمه می افتند و شکار می شوند. سپس محتویات پارچ ها از داخل آب بیرون کشیده می شود و سپس از هر کدام از آنها تصویربرداری می شود.

2-w900-h600

این دو عکاس می گویند، درخشندگی حاصل از این میگوها تنها برای مدت کوتاه تصویربرداری یعنی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. زمانی که سطح فوقانی آنها با آب پوشانیده می شود، همان درخشندگی اولیه دوباره به آنها بازمی گردد. در وب سایت، اینستاگرام و صفحه فیس بوک این دو عکاس می توانید تصاویر بیشتری ملاحظه کنید.

3-w900-h600
4-w900-h600

منبع: gizmodo
بدون نظر

ورود