بزرگترین و مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا در چین افتتاح شد

پلی که ترسناک به نظر می رسد

بزرگترین و مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا در چین افتتاح شد

در بالای دره بزرگ ژانگ ژیاجی (Zhangjiajie) و در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین، یک پل شیشه ای عظیم الجثه بنا شده که بسیار ترسناک جلوه می نماید. اکنون مردم می توانند از این پل بازدید نمایند ، بنابراین می توانیم آن را بلند ترین و مرتفع ترین پل شیشه ای بدانیم که تا کنون ساخته شده. عرشه این پل، ۴۲۶ متر طول و ۱.۸ متر عرض داشته و می تواند پذیرای ۸۰۰ بازدیدکننده در یک زمان باشد.

در پل ژانگ ژیاجی که توسط معماری به نام هِیم دوتام (Haim Dotam) طراحی شده، ۹۹ پنل شیشه ای چند لایه به کار رفته که بازدیدکنندگان به وسیله آنها می توانند زیر پای خود را مشاهده کنند.

zhangjiajie open-w600

معمار این بنا می گوید: “پل به گونه ای طراحی شده که نامرئی به نظر برسد و رنگ سفید، به پنهان شدن آن در ابرها کمک می نماید.” بر اساس گزارش شبکه CCTV چین، برای ساخت این پل ۳.۴ میلیارد دلار هزینه صرف شده. قرار بود پل ژانگ ژیاجی تابستان برای دیدن عموم آماده شود، اما به علت رعایت بیشتر نکات ایمنی، برنامه زمان بندی کمی با تاخیر مواجه شد.

چند ماه پیش، افراد داوطلب برای آزمایش مقاومت و ماندگاری شیشه های پل، با چکش به آن ها ضربه زدند. مقامات رسمی نیز در طول جشن افتتاحیه، با یک خودرو بر روی پل حرکت نمودند.

zhangjiajie test-w600

پل ژانگ ژیاجی آخرین و شگفت انگیز ترین پل شیشه ای چین به شمار می رود. اوایل تابستان، آسمان خراشی شیشه ای و ۸۸ طبقه به نام برج ژین مائو (Jin Mao) در شانگهای افتتاح شد که همان حس ترسناک را القا می نمود. ۱ سال پیش هم پلی شیشه ای به نام برِیو من (Brave Man) در پارک ملی زمین شناسی شینیوژای (Shiniuzhai) افتتاح شد.

این راهروی شیشه ای کنار کوه یونتای (Yuntai) احداث شده و ۱۰۶۷ متر ارتفاع دارد. درست ۲ هفته بعد از رونمایی، ترک هایی بر روی پنل های شیشه ای آن مشاهده شد و سپس بلافاصله پل به دلایل امنیتی تعطیل گشت. آزمایش های بسیار زیادی بر روی پل ژانگ ژیاجی انجام گرفته تا دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید.

با وجود آن که علاقه مندان اکنون می توانند از این پل بازدید نمایند، اما عملیات عمرانی آن هنوز به اتمام نرسیده. ۱ سال دیگر، گردشگران می توانند با استفاده از طناب، سقوط از روی پل را تجربه نمایند. اگر چنین چیزی شما را نمی ترساند، می توانید تا سال آینده صبر نموده و آن را امتحان کنید.

 

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود