در مصاحبه های کاری از شوخی و لودگی پرهیز کنید

شوخ بودن همیشه هم بامزه نیست!

در مصاحبه های کاری از شوخی و لودگی پرهیز کنید

مصاحبه های کاری عموما مملو از استرس و هیجان های منفی هستند و از این رو برخی از افراد سعی می کنند با کمی شوخی و خنده، فضای سنگین حاکم در اینگونه مواقع را از میان ببرند.

اگر شما جزو این افراد هستید و نوعی شوخ‌طبعی در رفتار خود دارید، توصیه می کنیم در مقابل مدیر فعلی یا مدیر آینده خود هرگز از عبارت های طعنه آمیز و مثلا خنده دار استفاده نکنید. شاید این توصیه به نظرتان کمی عجیب به نظر برسد، زیرا تقریبا هیچ کسی سعی نمی کند مدیر خود را دست انداخته یا با او شوخی های نامناسب بکند. اما باید اشاره کنیم که در برخی مواقع، انسان ها خودشان به نیش و طعنه های مستتر در کلام خود واقف نیستند و گاهی حرف هایی به زبان می آورند که عواقب بسیار بدی در پی دارد.

در همین راستا، یک کارشناس بیزینس به نام «مایکل کِر» اظهار داشته: «ملاقات ها و مصاحبه های کاری برای بیان شوخی های جهت‌دار زمان مناسبی محسوب نمی شوند و حتی برای از بین بردن فضای سنگین حاکم در جلسه مذکور هم نباید دست به دامن چنین ترفندی بشوید. به این خاطر که با این کار ممکن است موقعیت احتمالی خود را از دست داده و موفق به کسب شغل موردعلاقه تان نشوید. البته منظور این نیست که کاملا خشک و رسمی باشید، بلکه می توانید با کمی لبخند و شوخی های ساده و مناسب به کارفرما نشان دهید که انسان انعطاف پذیری هستید.»

این را به خاطر داشته باشید که برای شکستن سنگینی فضا، جُک و شوخ‌طبعی همیشه هم کارساز نیست و در برخی مواقع حتی نتیجه برعکس دارد. بنابراین پیش از نمایش بامزگی های خود موقعیتی که در آن قرار دارید را به طور کامل سنجیده و سپس شروع به صحبت کنید.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود