کمپین سلتیکی ها در حمایت از فلسطین

کمپین سلتیکی ها در حمایت از فلسطین

در یکی از دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا سلتیک اسکاتلند برابر هاپوئل نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان رفت. اتفاقی که اعتراض دسته جمعی برخی از هواداران سلتیک را به همراه داشت. هوادارانی که با پرچم فلسطین اعتراض خود را به تیم رژیم صهیونیستی نشان دادند.

گروهی از هواداران سلتیک ابتدا با پرچم فلسطین در مقابل هتل هاپوئل حضور پیدا کردند. بعد از حضور هواداران تیم اسکاتلندی در برابر هتل، این اعتراضات تا استادیوم نیز ادامه یافت. در همین راستا کمپینی در فیس بوک از سوی هواداران سلتیک با مضمون “با پرچم فلسطین به ورزشگاه بیایید” تشکیل شد و بیش از ۵۰۰ هوادار این تیم با پرچم های این کشور وارد ورزشگاه شدند. در این دیدار هواداران تیم اسکاتلندی با در دست داشتن پرچم فلسطین به حمایت از این کشور در برابر ظلم رژیم غاصب صهیونیستی پرداختند و به هو کردن بازیکنان حریف هنگام پرتاب توپ نیز پرداختند.

در نهایت این رقابت با برتری ۲-۵ به سود سلتیک به پایان رسید. یوفا پیش از این هشدار داده بود هواداران اسکاتلندی نباید در این بازی مسائل سیاسی را وارد ورزشگاه کنند ولی با این حال بار دیگر هواداران تیم اسکاتلندی اعتراض خودشان را به نماینده رژیم اشغالگر قدس نشان دادند. احتمالا این تیم با جریمه اتحادیه فوتبال اروپا مواجه خواهد شد که البته این موضوع برای هواداران این باشگاه کاملا طبیعی است. سلتیک در ۵ سال اخیر ۹ بار با جریمه و محرومیت از سوی یوفا مواجه شده است.

 Fans hold up Palestine flags Action Images via Reuters / Russell Cheyne Livepic EDITORIAL USE ONLY. - RTX2LL5T

با گذشت چند روز از این بازی اما فعالیت هواداران سلتیک به نفع فلسطینی ها ادامه دارد و هواداران این تیم اسکاتلندی ۴۵ هزار پوند برای کمک به مردم مظلوم فلسطین جمع‌آوری کردند.

قرار است این پول در زمینه های پزشکی در کشور فلسطین مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تصمیم بر این امر گذاشته شده لوازم ورزشی نیز برای حمایت از کودکان فلسطینی که به ورزش علاقه مند هستند هم در اختیار مردم این کشور قرار گیرد. این اقدام هواداران سلتیک طی دو سال گذشته تکرار شده و البته اتحادیه فوتبال اروپا یوفا، این تیم اسکاتلندی را ۱۵ هزار پوند جریمه کرده است.

با این حال اقدام هواداران سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا بازتاب خوبی در رسانه های ورزشی جهان داشته است و خیلی ها به تمجید از این کارشان پرداخته اند. قرار است به زودی یوفا بار دیگر درباره اقدام هواداران سلتیک تشکیل جلسه بدهد.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ناشناس مرداد ۱۷, ۱۴۰۰

    آفرین به اسکاتلندی ها که فهم و شعورشون از بسیاری مردم ما که مخالف حمایت از فلسطین و مردم سوریه و لبنان هستند بیشتر است .