دلخوری های لاوینیه تمامی ندارد؛ هوی طلایی

دلخوری های لاوینیه تمامی ندارد؛ هوی طلایی

اتفاقات رخ داده در جریان رقابت های پرش با نیزه المپیک آنقدر عجیب و غیرمنتظره بود که در صدر اخبار قرار گرفت و با پایان المپیک نیز هنوز درباره آن بحث می شود. رناد لاوینیه رکوددار پرش با نیزه در میان ورزشکاران حال حاضر دنیا، شانس اول کسب مدال طلا بود اما این بار هم قهرمان برزیل بخت را از فرانسه ربود. در حالی که لاوینیه با پرشی مناسب به طول ۵ متر و ۹۶ سانتی متر با اختلاف نسبتا زیادی در صدر بود، تیاگو داسیلوا برزیلی در حرکتی خیره‌کننده رکورد المپیک را جا به جا کرد تا به مدال طلای ریو ۲۰۱۶ برسد و دومین نیزه برزیلی را در یک شب به قلب فرانسوی‌ها بزند.

نیمی از این موفقیت غیرمنتظره داسیلوای برزیلی مدیون تماشاگران برزیلی است که در هنگام رقابت لاوینیه با “هو کردن” وی تمرکز قهرمان فرانسوی را بر هم زدند تا پرنده برزیلی به مدال طلا چنگ بزند. لاوینیه رکورددار جهان در پرش با نیزه از جو به وجود آمده توسط تماشاگران برزیلی در جریان مسابقه پرش با نیزه انتقاد کرد.

رناد لاوینیه

ورزشکار فرانسوی در جریان این مسابقات توسط برزیلی ها “هو” شد و در حالی که در جایگاه نخست قرار داشت، مدال طلا را به تیاگو داسیلوا برزیلی واگذار کرد. لاوینیه در این باره گفت: پرش با نیزه مثل فوتبال نیست. برای اولین بار بود چنین برخوردی را در دوومیدانی می دیدم. این لحظه بزرگی در زندگی است. نمی توانی در این لحظه خوشحال باشی. اکنون باید چهار سال دیگر صبر کنم تا بتوانم شکست امروز را جبران کنم.

رکورددار جهان در این رشته افزود: حرکت تماشاگران برزیلی برای چهره المپیک خوب نیست. علیه برزیلی ها کاری انجام ندادم که چنین رفتاری با من بشود. در سال ۱۹۳۶ نیز اونز چنین شرایطی داشت. پس از آن اتفاق دیگر شاهد چنین صحنه هایی نبودیم. دوومیدانی جای کارهای این چنینی نیست.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود