روزی که مفتش شش انگشتی بیدار نشد

پیام های تسلیت برای درگذشت داود رشیدی

روزی که مفتش شش انگشتی بیدار نشد

صبح جمعه که در خواب بودیم، دیگر داود رشیدی در میان ما نبود و خبر در گذشت او روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت، بازیگری گه در سینما، تئاتر و تلویزیون کا کرد و نقش هایی ماندگار را ایفا کرد.با انتشار خبر فوت این بازیگر بسیاری از هنرمندان و برخی از شخصیت‌های سیاسی در صفحات اجتماعی خود نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند و به خانواده رشیدی و جامعه هنری ایران تسلیت گفتند.

عزت الله انتظامی 

باعث تاسف است؛ یکی از بهترین‌های تئاتر را که از شعور و تحصیلات عالی برخوردار بود، از دست دادیم. هیچ وقت جای بزرگانی چون رشیدی پر نخواهد شد. من نمی‌توانم درد خود را با دو، سه کلمه بیان کنم؛ چرا که داوود رشیدی با ارزش و با قیمت بود. امیدوارم خداوند متعال آمرزش وی را تقبل کند. امیدوارم خانواده استاد رشیدی نیز در سلامت کامل به سر ببرند؛ چرا که مانند او کم و یا اصلا پیدا نمی‌شود. به شخصه برای شخصیت او ارزش بسیاری قائل هستم. به «لیلی» دختر وی نیز این مصیبت وارده را تسلیت می‌گویم. امیدوارم اگر کاری از من بر می‌آید، از من دریغ نکنند.

علی نصیریان

واقعا نمی‌دانم چه می‌توانم بگویم. پاره ای از تن ما جدا شد. این اتفاق بسیار من را ناراحت کرده است و من این ضایعه ناگهانی و ناگوار را به همه هنرمندان و هنردوستان تسلیت عرض می‌کنم.

جمشید مشایخی

خیلی متاسفم. به همسر، فرزندان و تمامی هنردوستان در گذشت داوود رشیدی را تسلیت می‌گم. داوود رشیدی اولین کارش را با من در سال ۳۹ شروع کرد و من با او کارهای زیادی را انجام دادم . رشیدی هنرمند بزرگی بود.

حجت الله ایوبی

چه غم انگیز است غروب ستاره ای درخشان از آسمان فرهنگ و هنر ایران. و چه دردناک است خداحافظی با مردی فرهیخته و مهربان. چهره آرام و دلشینی که می ماند برای همیشه در خاطره تاریخی یک ملت. او همیشگی است چون از جنس بودن است  و روشنایی.  از این پس هر جا نور هست ، هر جا روشنایی و ستاره هست می توان از او سراغ گرفت. در باغ و  بوستان هنر ایران، در لابلای شقایقها آنجا که به احترام بالا می رود پرچم سینمای ایران، داوود رشیدی را می شود دوباره دیدار کرد. در قله ها، در سینه های مالامال از عشق و إیمان ، آنجا که سخن می رانیم از اراده، خودباوری، اعتماد و گفته می شود  واژه زیبای پدر، همسر، خانواده، و انسان داوود رشیدی هست. باغبان پیر گلشن رازهای ناب انسانی از میانمان رفت. اما او هست و همیشه خواهد ماند در خاطرمان. این غروب غم انگیز را تسلیت می گویم از صمیم قلبم به همسر بی مانندش  بانواحترام برومند، فرزندان داغدارش، جامعه سینما و تئاتر و همه مردم ایران.

محمد رضا عارف

استاد داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما رفت. آقای رشیدی نماد نسلی است که تاریخ هنر ایران به آن افتخار می‌کند. آثار ارزشمندی که استاد رشیدی در آن نقش آفرینی کرد، به ویژه فیلم‌ها و سریال‌هایی با مضامین تاریخی و مذهبی هیچگاه از یاد و خاطره‌ها نخواهد رفت. در آخرین دیداری که با  این هنرمند مردمی در ماه مبارک رمضان امسال داشتم به ایشان گفتم نسل جدید باید اخلاق و مردم‌داری را از شما هنرمندان اصیل بیاموزد. در گذشت استاد داوود رشیدی را به همسر محترم‌شان سرکار خانم احترام برومند، دختر هنرمندشان خانم لیلی رشیدی، پسر ایشان آقای دکتر فرهاد رشیدی و همه بستگان داغدار و جامعه هنری کشورمان تسلیت عرض می‌کنم. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

علی لاریجانی

درگذشت استاد ارجمند ، بازیگر پرتوان و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون آقای داوود رشیدی موجب تاسف و تاثر شد. مرحوم رشیدی از چهره‌های ماندگار هنر بازیگری کشور بود که در طول عمر خویش، نقش‌آفرینی‌های درخشانی برجای گذاشت و بدون شک فقدان ایشان برای جامعه هنری، جبران ناپذیر خواهد بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مردم هنردوست ایران و خانواده این هنرمند توانا، برای مرحوم داوود رشیدی رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمد علی ابطحی

داود رشیدی سرو خوش قامت و هنرمند پر آوازه ایران در گذشت. یک دنیا خاطره از این مرد در سینما و تاتر در دل و جان مردم ایران باقی ماند. دختر رشیدش لیلا هم همکارش بود و هنرمند توانا واهل درد و فهم. همسرش نیز. این رفتن دردناک است. به خانواده اش که ملت ایران هستند و خانواده شخصی اش تسلیت میگویم.

پرویز پرستویی

تله

متاسفانه امروز صبح استاد پیشکسوت داوود رشیدی یکی از پنج تن سینمای ایران که بنده این افتخار رو داشتم که در سریال آوای فاخته بکارگردانی زنده یاد بهمن زرین پور وهمچنین در سریال امام علی در خدمتشون شاگردی کنم ،دار فانی را وداع گفتند از طرف خودم به خانواده محترمش و جامعه هنری تسلیت میگم .وتسلیت مخصوص به استاد انتظامی.نصیریان .مشایخی ومحمد علی کشاورز نسل تکرار ناشدنی.

فاطمه معتمد آریا

بدرود اقای رشیدی عزیز دستهای فرشته مهربانت بوسه باران باد.

علی معلم

داود رشیدی عزیز بازیگر محترم و بافرهنگی بود از نسلی که بعید میدانم تکرار شود در این دوران خود پسندی و سهل انگاری و منفعت طلبی. تسلیت باد. خداوند او را رحمت کند و به خانواده محترمش خانم احترام برومند و لیلی رشیدی صبر عطا کند.

هانیه توسلی

تسلیت مى گم به لیلى عزیزم و خانواده رشیدى و جامعه هنرى. روحشون شاد و در آرامش باشه انشالله.

هومن سیدی

برای زیستن دو قلب لازم است، قلبی که دوست بدارد و قلبی که دوست اش بدارند. روحت شاد.

علی سرابی

دستان

و در ایمن کنج گمانت…
به خیال سست یکی تلنگر
آبگینه عمرت
خاموش در هم می‌شکند.
روحت شاد.

جواد رضویان

به نام حضرت حق، پروازتان مبارک استاد ، آسمانى شدنتان چه زود بود .سلام و عرض تسلیت خدمت شما خوبان هنر دوست، جامعه هنرى و خانواده استاد رشیدى مخصوص لیلى خانم رشیدى و مادر نازنینشون ، آرزوى صبر و سلامتى براى این عزیزان .آرامش استاد رشیدى هدیه‌اى بفرستیم با حمد و صلواتى بر محمد و آل محمد(ص).

عبدالله اسکندری

على جان شش‌انگشتى از ما زودتر آمد پیش تو.» هادی کاظمی دیگر هنرمندی است که از شخصیت مفتش شش‌انگشتی یاد کرد: «بدرود. دیدار به قیامت مفتش شش انگشتی. تسلیت به اهالی هنر و خانواده رشیدی.

شبنم مقدمی

داریم کم کم به فرشته‌های مرگ… که سهم ما شده اد دل می‌بندیم… درختان هم با ما، در شگفتی دریا و فرشته‌های مرگ جان می‌بازند… و ما آرام آرام در گردابی که فرشته‌های مرگ برای ما تدارک دیده‌اند غرق می‌شویم.

رضا بابک

استاد داوود رشیدی پدر همه ما، پدرسالار همه ما و پدرسالار حرفه خود بود.وقتی صحبت از داوود رشیدی می‌شود، به یاد می‌آوریم قدم‌های خیر و زیبایی که ایشان برای دوستانش و حتی غریبه‌ها برداشت. داوود رشیدی به همه رو انداخت به خاطر اینکه مشکل فرد دیگری حل شود و هیچ گاه برای خودش روی نمی‌انداخت. درباره‌ی این استاد، می‌توان کتاب‌ها نوشت.

جعفر والی

داود رشیدی تجربیاتش را در اختیار جوان‌ها گذاشت و بسیار به آن ها آموخت. ادعایی نداشت و اهل «منم» کردن نبود‌. همیشه سرش به کار خودش بود. صمیمیت زیادی نسبت به کارش و مردم داشت. رشیدی محبوب همه بود و چهره‌ای است که در تاریخ تئاتر مملکت بسیار جای دارد. خدمت بسیاری به تئاتر کرد و در عین حال هیچ گاه نمی‌خواست خودش را مطرح کند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود