وارد کمپ مجلل آنتارکیتا شوید، جایی که ۷۲.۰۰۰ دلار برایتان آب می خورد

6.000 پنگوئن در این مکان سکونت دارند

وارد کمپ مجلل آنتارکیتا شوید، جایی که ۷۲.۰۰۰ دلار برایتان آب می خورد

سالانه در حدود ۳۰.۰۰۰ نفر فرصت آن را می یابند که از آنتارکیتا دیدن کنند. سفر به این مکان کمی گران است و تنها در چند ماه آخر سال قابلیت سفر کردن را دارد. به همین دلیل تعداد کمی هستند که بتوانند به آنجا سفر کنند. بیشتر کسانی که موفق به دیدن این مکان شده اند که تعداد آنها محدود نیز است، از طریق کروزها و از راه آمریکای جنوبی به پنسلوانیا روانه ان شده اند.

در سال ۲۰۰۶ میلادی، روبین و پتریک وودهد ( Robyn and Patrick Woodhead)، در این مکان، صحرای سفید را ساختند. که تنها کمپ مجلل این منطقه محسوب می شود. آنها این کمپ را مجهز به مبلمان راحت و غذاخوری درجه یک کردند. این سفر برای کسانی که در آن همراه می شوند، دو بخش مجزا دارد که یکی انها را به سمت بندر آتکا (Atka Bay) و دیگری به جغرافیای قطب جنوب (Geographic South Pole) روانه می کند.

این تور برای هر نفر  چیزی در حدود ۶۴.۰۰۰ یورو که معادل ۷۲.۰۰۰ دلار است، هزینه برمی دارد که شامل، اقامت، پرواز و غذا است. چنین تورهایی تنها در ماه های نوامبر و دسامبر ( اواسط آبان، آذر تا اویل دی) فعال است که بر اساس آنچه یواس تودی (USA Today) می گوید، گرم ترین زمان در طول سال برای آنتارکیتا محسوب می شود. متوسط دما در این زمان در ماه نوامبر ۳۶- درجه و در دسامبر ۱۶- درجه است. این در حالی است که دمای هوا در سردترین حالات آن در ماه های مذکور به ترتیب ۴۰- و ۲۰- درجه است.

صحرای سفید اخیرا دهمین سال ساخت خود را جشن گرفته است. از این مکان تصاویری جدید گرفته شده است که آنچه در منطقه آنتارکیتا برای هر بیننده ای قابل مشاهده است را نشان می دهد.

مهمان های این کمپ معمولا پس از گذشت زمانی در حدود ۵.۵ ساعت پرواز از کیپ تون (Cape Town) با جت ایلوشن Iluyshin 76) jet) وارد این مکان دیدنی می شوند. 

2

این کمپ از ۶ جای خواب تشکیل شده است که در هر کدام دونفر ساکن می شوند. 

3

زمانی که قرار نباشد به قطب جنوب سفر کنند، می توانند در این مکان استراحت کنند. هر اقامتگاه دارای دو تخت است که می تواند وصل یا از هم جدا شود و سیستم گرمایشی مناسب نیز در هر کدام از این اقامتگاه ها وجود دارد. 

21

اتاق خواب کمپ مجلل در صحرای سفید

هر سوئیت دارای حمام و توالت مجزا است. 

20

هر کدام از این اقامتگاه ها که از دور ظاهری شبیه به سنگ دارند و مجهز به دوش، آشپزخانه، دو چادر برای کمپ، اتاق غذاخوری و سالن هستند.

6

سالن این اقامتگاه ها به گونه ای طراحی شده است که اسپرت و راحت به نظر برسد. 

7

در داخل اتاق غذاخوری، یک میز مدور از جنس بلوط وجود دارد که صندلی هایی که در اطراف آن قرار گرفته با خز پوشانده شده اند و شکل خانه های روستایی را به این اقامتگاه می دهد. 

8

جاستین لیندسی (Justine Lindsay) که در انستیتوی هنر کالینری (Institute of Culinary Arts) در اشتلنبوش (Stellenbosch) آفریقای جنوبی تحصیل کرده و بعدها در کمپانی تیم فرمول یک مرسدس ای ام جی پتروناس (Mercedes AMG Petronas) مشغول به کار شده بود، سرآشپز مخصوص این اقامتگاه ها است. 

9

این اقامتگاه مجهز به انرژی خورشیدی و بادی هستند. 

10

صحرای سفید، مهمانان را به ماجراجویی یخی هدایت می کند. مهمانان این کار را با عبور از تونل های یخی و بالارفتن از صخره های آن تجربه می کنند. 

11

افرادی که هدایت مهمانان را برعهده دارند با توجه به درخواست های آنها، فعالیت هایشان را تنظیم می کنند. 

12

علاوه بر سفر به قطب جنوب، برنامه گردشگری صحرای سفید به گونه ای تنظیم شده است که یک پرواز دو ساعته به بندر آتکا (Atka Bay) را نیز برای مسافران به همراه دارد. بندری که در آن در حدود ۶.۰۰۰ پنگوئن در آن سکونت دارند. 

13

بر اساس اطلاعات به دست آمده از لیدرها، این پنگوئن ها از انسان ها نمی ترسند و به مسافران اجازه نزدیک شدن و عکس گرفتن را می دهند.

14

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود